Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور از تصمیم روسیه درباره حذف سهم دلار آمریکا از منابع صندوق ثروت ملی خود و دادن سهم بیشتر به یوان استقبال می‌کند.

استقبال چین از اقدام روسیه برای حذف دلار از منابع ارزی خود

بورس24 : وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور از تصمیم روسیه درباره حذف سهم دلار آمریکا از منابع صندوق ثروت ملی خود و دادن سهم بیشتر به یوان استقبال می‌کند.

به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور از تصمیم روسیه درباره حذف سهم دلار آمریکا از منابع صندوق ثروت ملی خود و دادن سهم بیشتر به یوان استقبال می کند.

هفته گذشته، روسیه دلار آمریکا را به طور کامل از صندوق ملی ثروت خود حذف کرد و سهم این ارز را از 35 درصد به صفر رساند.

این در حالی است که سهم یوان چین از این صندوق را به 30.4 درصد رساند که پس از یورو با 39.7 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که این اقدام اعتماد روسیه به توسعه اقتصادی چین و آینده همکاری دو کشور را نشان می دهد.

وی تأکید کرد که چین ضمن حمایت از روسیه به عنوان متحد خود در امور بین الملل و منطقه ای، به تقویت همکاری با این کشور ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، چین به پول خود اعتقاد راسخ دارد و امیدوار است که تا سال 2050 تحت استراتژی به اصطلاح گردش دوگانه این کشور به "ارز منتخب" جهان تبدیل شود.

این ابتکار که برای اولین بار در جلسه کمیته سیاستگذاری چین در اواسط ماه مه مطرح شد، تمرکز توسعه اقتصادی این کشور را به سمت بازار داخلی یا گردش داخلی تغییر می دهد و هدف آن این است که وابستگی چین به استراتژی فعلی توسعه صادرات محور (گردش خارجی) را کاهش دهد.

چین همچنین با راه اندازی یک برنامه آزمایشی یوان دیجیتال و همچنین ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک با سوئیفت SWIFT، شبکه‌ای که موسسات مالی را قادر به تبادل اطلاعات در مورد معاملات بانکی می کند، تلاش های خود را برای جهانی سازی یوان افزایش داده است.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24