Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالانه سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با حضور ٨١ درصد سهامداران تشکیل جلسه داد.

کارنامه مقبول "وبانک" در مجمع

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالانه سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با حضور 81 درصد سهامداران تشکیل جلسه داد.

«وبانک» در جدیدترین اقدام خود در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی و توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در بورس برای تمام اقشار جامعه  برای اولین بار در تاریخ مجامع اقدام به پوشش مجمع عمومی عادی به طور سالانه خود برای افراد ناشنوا و کم شنوا کرد ، اقدامی که می تواند بخشی از حقوق جامعه نیمه میلیونی ناشنوایان و کم شنوایان را مورد توجه قرار دهد. همچنین بررسی کارنامه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز نشان می دهد که این شرکت در سال 99، رشد 3 برابری سود شرکت اصلی و همچنین رشد 3 برابری سود تلفیقی به دست آورده است که به ترتیب ارقام 4.7 هزار میلیارد تومان و 10.6 هزار میلیارد تومان را نشان می دهد.

در مجمع «وبانک» پس از اشاره به رویدادهای مالی و اثر گذار در ایران از جمله ادامه تشدید تحریم های ظالمانه آمریکا، همه گیری بیماری کرونا، افزایش قیمت نفت، افزایش تورم، افزایش نرخ بیکاری و نوسانات نرخ ارز، فراهم شدن امکان فروش ارز حاصل از صادرات بصورت مستقیم توسط شرکت های پتروشیمی، فولادی و معدنی در بازار آزاد، به سایر رویدادهای اتفاق افتاده در بازار سرمایه پرداخته شد.

در گزارش مطرح شده در مجمع «وبانک» مختصرا وضعیت بازار سرمایه هم بررسی شد. از جمله آن ها می توان به بررسی نوسانات شاخص کل، پیشی گرفتن شاخص کل از شاخص قیمت ارز تا نیمه اول سال 1399 و بازگشت مجدد شاخص کل بورس به زیر شاخص قیمت ارز اشاره کرد.

به این ترتیب مجموع ارزش بازار بورس اوراق بهادار و فرابورس که در ابتدای سال 1399 معادل 22.570 هزار میلیارد ریال بود، در اواسط مرداد ماه سال مذکور با بیش از 300 درصد رشد به رقم 91.782 هزار میلیارد ریال رسید. از این تاریخ به بعد بازار وارد فاز نزولی گردید، بطوریکه مجموع ارزش بازار با افتی معادل 35 درصد به رقم 59.382 هزار میلیارد ریال در پایان آبان ماه سال 1399 کاهش یافت. از آذر ماه تا پایان سال مذکور نیز روند ارزش بازار با نوسانات اندکی همراه شد و در نهایت مجموع ارزش بازار بورس و فرابورس در پایان سال 1399 به رقم 61.212 هزار میلیارد ریال رسید که در مقایسه با ابتدای سال به میزان 171 درصد رشد داشته است. 

«وبانک» هلدینگ چند رشته ای صنعتی با سرمایه گذاری در صنایع متعدد

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی شرکتی چند رشته­ای صنعتی است که در چندین صنعت سرمایه­گذاری دارد. بر اساس آخرین اقدام در خصوص افزایش سرمایه شرکت در مهرماه سال گذشته، سرمایه شرکت با رشد ۶۸ درصدی به  ۲۷۲۵۰ میلیارد ریال رسید .

همچنین جمع کل سرمایه گذاری­های گروه توسعه ملی با رشد ۳۱ درصدی به بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال رسید ، از طرفی بهای تمام شده مجموع سرمایه گذاری در سهام شرکت های فرعی وابسته در  پایان سال 1399 رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال بود.

گفتنی است پرتفوی سرمایه گذاری «وبانک» حاکی از  خلق ارزش افزوده ۱۰ برابری نسبت به بهای تمام شده سرمایه گذاری های بورسی است.

در ادامه گزارش مطرح شده در مجمع اعلام شد که خالص ارزش دارایی های شرکت در مقایسه با سال مالی ماقبل رشد ۷۹ درصدی داشت و روند سود خالص شرکت اصلی نیز رشد ۳ برابری را به ثبت رساند و از رقم ۱۶ هزار میلیارد ریال به ۴۷ هزار میلیارد ریال ارتقا یافت.

سود خالص تلفیقی نیز  از رقم ۳۴ هزار میلیارد ریال به ۱۰۶ هزار میلیارد ریال افزایش داشت و رشد ۳ برابری را در این سرفصل شاهد بودیم.

نرخ بازده دارایی های تلفیقی « وبانک» ۳۸.۶ درصد و نرخ بازده حقوق مالکانه ۷۸.۴ درصد گزارش گردید.جمع دارایی های شرکت نسبت به سال مالی قبل، با رشد ۴۷ درصدی روبرو بود و به ارزش ۹۴ هزار میلیارد ریال رسید  همچنین جمع حقوق صاحبان سهام نیز رشد ۶۳ درصدی را به ثبت رساند.

بخشی از رخ دادهای مهم «وبانک» در سال مالی 99

کسب رکورد سود آوری در پتروشیمی شازند از محل فروش محصولات 

تولید مواد اولیه تولید ماسک در پتروشیمی شازند

احیای شرکت های زیان ده و حرکت به سمت سودآوری در این شرکت ها از جمله ایران پوپلین و مخمل و ابریشم کاشان که طرح های خوبی در راستای توسعه محصول و رسیدن به سود آوری در دست اجرا دارد.

تولید ابر ترانسفورماتور های ۳ فازدر شرکت ایران ترانسفو

ثبت رکورد های جدید صادراتی در شرکت سیمان ساروج

ثبت و معرفی برندهای جدید و محصولات جدید شوینده در شرکت گلتاش

واگذاری ملک بخارست در ازای طلب سود سهام به بانک ملی و شناسایی سود مناسب از این محل

مجمع به تمام سوالات پاسخ داد

در خصوص حمایت از سهام زیر مجموعه ها نیز سوالاتی مطرح شد که تجریشی گفت:  با توجه به شروع ریزش بازار از نیمه مرداد ماه و عطف به ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک ملی ایران و صندوق های بازارگردانی زیرمجموعه در راستای حمایت از سهام وبانک و شرکت های تابعه، حمایت های مناسبی بعمل آورد بطوریکه در مجموع، حدود 57  هزار میلیارد ریال منابع برای بازارگردانی سهام شرکت اصلی و زیر مجموعه های آن تخصیص یافت.

پرداخت سود سهام موضوعی بود که  برای سهامداران سوال بود و پاسخ داده شد که امسال سود «وبانک» از طریق  سامانه سجام پرداخت خواهد شد.

سوالی هم درباره عرضه اولیه شرکت های زیر مجموعه مطرح شد و تجریشی اینطور پاسخ داد:

علاوه بر اینکه مجوزهای لازم برای عرضه شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار در بورس اخذ گردیده، تشریفات لازم برای دریافت مجوز و عرضه شرکت های سیمان فیروزکوه، مروارید هامون، مخمل و ابریشم کاشان و ... در بورس و فرابورس در حال انجام بوده و همچنین اقدامات لازم برای ارتقای بازار شرکت بین الملل سیمان ساروج بوشهر از بازار پایه به بازار دوم فرابورس در حال انجام است.

درباره علت کاهش قابل توجه تولید مارگارین سوال پرسیده شد و پاسخ این بود که با توجه به شرایط تحریم و عدم تامین به موقع ارز برای خرید مواد اولیه شرکت، افت تولید در مارگارین اتفاق افتاد که این روند در انتهای سال 1399 با تامین ارز مورد نیاز و سفارش گذاری های هوشمند برای خرید مواد اولیه مورد نیاز، برطرف شده است.

این مجمع پس از تصویب گزارش عملکرد سال مالی 99 شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تصمیم گیری درباره تقسیم سود را به رای گذاشت وبه ازای هر سهم ۱۰۰ تومان سود تقسیم شد.سود تقسیمی برابر با سرمایه ثبت شده شرکت بود.

شرحی بر واگذاری­های آتی وبانک

در حاشیه مجمع امیر تقی خان تجریشی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 درخصوص برنامه شرکت برای عرضه اولیه شرکت ها و واگذاری اموال دارایی ها و سهام این طور توضیح داد و گفت:

در مورد عرضه ی اولیه شرکت مدیریت سرمایه مدار باید به اطلاع برسانیم که این شرکت پذیرش شده است و عرضه آن منوط به ثبات شرایط بازار و صدور مجدد مجوزهای لازم توسط سازمان بورس اوراق بهادار است.  

در شرکت سیمان فیروزکوه، پس از رفع موانع حقوقی به ویژه در پرونده زمین های آن شرکت، در  حال طی مراحل پذیرش و عرضه آن در بازار فرابورس است.

شرکت ساروج بوشهر نیز در حال طی مراحل پایانی برای ارتقای بازار از بازار پایه به بازار دوم فرابورس و گشایش نماد است که امید داریم در تابستان محقق گردد.

شرکت های: مروارید هامون، به پخش، مخمل و ابریشم کاشان هم اقدامات مورد نیاز برای طی مراحل پذیرش و عرضه را انجام داده و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد عرضه این شرکت ها در بازار سرمایه باشیم.

تجریشی درباره  واگذاری دارایی ها هم گفت: با توجه به برقرار بودن ماده 16 قانون رفع موانع تولید موظفیم تا شرکت ها را واگذار کنیم  در خصوص شرکت اصلی روند ها در اختیار بانک ملی است و در خصوص شرکت های تابعه ارزش گذاری  عمده شرکت ها انجام شده و متعاقبا طی مراحل از طریق بورس های مربوطه و مزایده عملیاتی خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24