Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: جهت‌گیری طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های سوداگرانه را کاهش دهد.

لزوم جهت‌گیری طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای کاهش فعالیت‌های سوداگرانه

بورس24 : کارشناس مسائل اقتصادی گفت: جهت‌گیری طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های سوداگرانه را کاهش دهد.

محمد احمدی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: در بحث مالیات خیلی افراد شناسایی نمی‌شوند و درآمدهای هنگفتی نیز کسب می‌کنند و متأسفانه سیستمی برای شناسایی آنها وجود ندارد.

وی بیان کرد: سازمان مالیاتی کشور به صورت سنتی عمل می‌کند و از کسانی که درآمد مشخص دارند همچون کارکنان دولت قبل از پرداخت حقوقشان مالیات دریافت می‌کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر روند روبه رشد شناسایی مشمولان مالیات بر ارزش افزوده گفت: در حال حاضر عده‌ای بدون شناسنامه و تابلو در کشور به فعالیت می‌پردازند که بخش بزرگی از درآمدها را کسب می‌کنند و شناسایی آنها ممکن نیست وبحث مالیات بر عایدی سرمایه برای شناسایی این افراد خوب است و حالا باید در جزئیات به آن پرداخته شود.

احمدی در ادامه گفت: جهت‌گیری طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های سوداگرانه را کاهش دهد.

کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری در برخی از حوزه‌ها مانند خودرو که کالای سرمایه‌ای نیست باعث بروز تنش‌ها در این بخش می‌شود و با بالا رفتن تقاضا افزایش قیمت را به همراه دارد و از طرفی به مصرف‌کننده فشار وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه در بخش‌هایی چون بازار سرمایه مشخص است و اتفاقاً نباید در این بخش که خیلی سالم‌تر از بازارهای سوداگرانه مسکن ارز و سکه است اجرا شود، چرا که هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه به تولید هدایت می‌شود همانطور که رئیس جمهور منتخب نیز همواره به آن تأکید داشته است.

احمدی گفت:‌ نباید قانون را به گونه‌ای تصویب کرد که به جای منافع بر اقتصاد مضار داشته باشد و آنهایی که در بازار سرمایه هستند به فعالیت‌های اقتصادی دیگر بپردازند.

کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت: سودهایی که از بازار سرمایه نصیب سرمایه‌گذاران این بازار می‌شود، سود خوبی است چرا که هم به نفع سرمایه‌گذار است و هم به نفع اقتصاد کشور و توسعه و اشتغال خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر جهت‌گیری در طرح مالیات بر عایدی سرمایه مطلوب است و باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتری از این طرح معلوم شود.

احمدی بیان کرد: گاهی اوقات قانون‌های خوبی تصویب می‌شود اما در اجرا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اگر این طرح به درستی اجرا شود آنهایی که از زیر بار مالیات فرار می‌کردند و کارشنان سوداگری در بازارهای مالی بوده است طبیعتاً بیشتر متضرر می‌شوند.

منبع: میزان

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24