Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سیمانی ها مکلف به کاهش ٩٠ درصدی مصرف برق شدند نائب رئیس انجمن سیمان در گفت و گو با بورس ٢۴ : این ماده خاکستری به شدت گران می شود هیات وزیران در تصویب نامه ای که ١۶ تیرماه سال جاری ابلاغ شده بر اساس بند ۳ دستورالعمل وزارت نیرو به کارخانجات سیمانی به منظور کاهش هزار مگاوات از مصرف برق کشور ، کلیه صنایع موظفند به هر طریق از جمله انجام تعمیرات و تعطیلات تابستانی نسبت به کاهش مصرف خود متناسب با درخواست وزارت نیرو ( شرکت های برق) از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه به مدت دو هفته مصرف برق خود را در حد ۱۰ مصرفی محدود کند و در صورت عدم همکاری شرکت‌های برق مجازند بلافاصله برق مشترک را قطع کنند...

فرمان خاموشی به صنایع انرژی بر

بورس24 : کارخانجات سیمانی از این پس با۱۰درصد «دیماند» یعنی در حد روشنایی کارخانجات برق تولید محصول خواهند داشت!

بر اساس نامه اخیر شرکت برق منطقه ای تهران به مدیران عامل شرکت های سیمان شمال ، سیمان فیروزکوه، سیمان فراز فیروزکوه، سیمان آبیک، نیزار سیمان تهران و سایر شرکت های سیمانی اعلام شده که برای حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در تابستان سال جاری ، با برنامه ریزی مناسب و پیش بینی تمهیدات لازم (جابجائی شیفت های کاری) نسبت به مدیریت و کاهش بار مصرفی خودتا سقف بار پایه (حداکثر ۲۰ درصد دیماند قراردادی) در ساعات اوج مصرف(12تا21) اقدام نمایند.

شرکت سهامی برق منطقه ای تهران در این نامه تاکید کرده : در صورت مصرف بیش از ۲۰ درصدی دیماند قراردادی در بازه زمانی اعلام شده مرکزدیسپاچینگ اقدام به قطع انشعاب برق آن شرکت خواهد شد.

محمدرضا احسانفر نائب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص تصمیمات اخیر برای کاهش مصرف برق در کارخانجات سیمان به خبرنگار بورس24 گفت:مدتی است که تمام کارخانجات باید از بورس انرژی برق بخرند که قیمت معین ندارد و بر حسب نوع تقاضا است.

مدیرعامل سیمان زابل افزود: از روز گذشته نیز گفتند که نمی توانید برق از ۱۰ درصد بیشتر مصرف کنید و کاهش مصرف دادند که با این اوصاف تولید کاملا متوقف می شود که ظاهرا" این عدد 10 درصد مصوبه هیات وزیران است.

وی در پاسخ به این که با این شرایط آیا در حال حاضر تولیدات دپو شده مورد استفاده قرار می گیرد؟ گفت: اگر کارخانه ای موجودی داشت بله و اگر قابلیت عرضه برایشان وجود داشت، به دلیل این که خیلی وقت ها آن کلینکرهایی که از دوران طولانی در برخی کارخانجات مانده باشد، به تنهایی قابل استفاده نیست ، غالبا آن را در کنار کلینکر نو مورد استفاده قرار می دهند. به هر ترتیب در خیلی کارخانجات کلینکر مانده به لحاظ کیفیتی هم دچار اشکال می شد ، لذا ممکن است، در بسیاری از کارخانجات امکان استفاده از کلینکر دپو شده وجود نداشته باشد.

احسان فر ادامه داد: به طور قطع با جیره بندی برق و کاهش میزان تولید، با توجه به شرایطی که در سمت عرضه اتفاق می افتد در روزهای آتی قیمت سیمان به شدت افزایش پیدا می کند!

گفتنی است ، هیات وزیران در تصویب نامه ای که 16 تیرماه سال جاری ابلاغ شده بر اساس بند ۳ دستورالعمل وزارت نیرو به کارخانجات سیمانی به منظور کاهش هزار مگاوات از مصرف برق کشور ، کلیه صنایع موظفند به هر طریق از جمله انجام تعمیرات و تعطیلات تابستانی نسبت به کاهش مصرف خود متناسب با درخواست وزارت نیرو ( شرکت های برق) از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه به مدت دو هفته مصرف برق خود را در حد ۱۰ مصرفی محدود کند و در صورت عدم همکاری شرکت‌های برق مجازند بلافاصله برق مشترک را قطع کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24