Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس جمهور خادم همه مردم است / در‌ب سازمان‌ ها باید به روی مردم باز باشد از رسانه‌ ها حمایت می کنم / آنها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان کشور هستند رئیس قوه قضائیه در گفتگوی شبانگاهی سیما گفت: در دولت هم خود را موظف می دانیم، تا تولید مسئله اول باشد؛ بهبود فضای کسب و کار برنامه جدی دولت آینده است. رئیس ‎جمهور منتخب ادامه داد...

رئیسی: بهبود فضای کسب و کار برنامه جدی دولت آینده است

بورس24 : رئیس قوه قضائیه گفت: در دولت هم خود را موظف می دانیم تا تولید مسئله اول باشد؛بهبود فضای کسب و کار برنامه جدی دولت آینده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: آیت‌ الله شهید بهشتی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور یا همان رئیس قوه قضائیه نقش بسیاری در معماری دستگاه قضا داشت. او دغدغه بسیاری در حوزه شکل گیری دستگاه قضایی مبتنی بر اسلام داشت.

رئیسی با بیان اینکه طی این ۴۰ سال اخیر تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته است،گفت: قضات و کارکنان دستگاه قضایی در سال‌های اخیر اقدامات متعددی انجام داده اند و اقدامات آن‌ها را ارج می‌نهیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وعده‌ هایی که روز اول حضور خود در قوه قضائیه به مردم داده بود گفت: در شروع کار خود در قوه قضائیه مسائلی را به عنوان ضرورت مدنظر قرار دادیم و انجام تحول از جمله مهمترین مسائل بود.

وی ادامه داد: همچنین مبارزه با فساد، قانونمداری، توجه به کرامت مردم را دنبال کردیم و شعار‌های خود را به برنامه و برنامه را به کارنامه تبدیل کردیم.

رئیسی درباره کرامت ارباب رجوع مردم بیان کرد: در این حوزه بخشنامه‌ ها و دستورالعمل‌ های صادر شده و تشویق و تذکر‌هایی به همکارانم داده شده است و این‌ ها حاکی از آن است که بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز آمار قوه قضائیه از ۳ میلیون مراجعه‌ کننده به دستگاه قضا حدود ۷۰ درصد از عملکرد ما رضایت داشته اند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مبارزه جدی با فساد در قوه قضائیه اظهار کرد: دستگاه قضا همواره به مبارزه با فساد توجه داشته است، اما در این دوره پرونده‌هایی تبدیل به دغدغه مردم شده بود. 

وی ادامه داد: پرونده‌ هایی که مردم شده‌اند مورد رسیدگی قرار گرفتند و تمامی این پرونده‌ ها باید روی میز قاضی باشند هر پرونده‌ ای متعلق به هر شخص با هر جناحی مورد رسیدگی قرار می‌ گیرد قضات ما تلاش کردند تا پرونده‌ ها را بدون توجه به وابستگی‌ ها به صورت عادلانه رسیدگی کنند و نسبت به هیچ وجه فردی خط قرمز قائل نباشند همین موضوع منجر به شکل دادن موجی از مبارزه با فساد شد.

رئیسی تصریح کرد: فساد در گذشته به نحوی بود که همه را زیر سوال برده بود و بر همین اساس باید این چالش را برطرف می‌کردیم و گفتمان مبارزه با فساد ایجاد شد و اعلام کردیم هر فردی که نسبت به شخصی ایراد دارد آن را به دستگاه قضایی اعلام کند تا قوه قضائیه به موضوع رسیدگی کند.

باید ساختار‌های فسادزا را در دولت از بین ببریم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سامانه اموال مسئولان گفت: این اقدامات در راستای شفافیت دنبال شد و مجموع این موارد در رابطه با رسیدگی به پرونده‌ها توانست اطمینانی را برای مردم ایجاد کند که آن‌ ها متوجه شوند اراده دستگاه قضا مبارزه با فساد است و این امید آفرینی در مردم باید ادامه پیدا کند تا ساختار‌های فساد زا را در دولت از بین ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که مردم چقدر می‌توانند از قوه قضائیه انتقاد کنند،گفت: ساز و کاری که از مردم نظرسنجی می‌کند از دادگستری جدا است مسئله ارتباط با مردم در قوه قضائیه نهادینه شده است، بخشنامه‌های متعددی در راستای کرامت مردم صادر شده، اما این موضوع کافی نیست؛مسئولان قضایی هرکدام در سفر‌های استانی چندین ساعت با مردم دیدار کردند تا آن‌ها شکایات خود را به عالی‌ ترین مسئولان قضایی برسانند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: من سعی کردم با مردم به کارکنان دستگاه قضایی صحبت کنم ارتباط با مردم برای دستگاه قضا و دولت اهمیت بسزایی دارد باید حرف مردم را بشنویم من به هر استانی که سفر کردم وارد زندان آنجا شدم و شاید به اندازه تمام روسای قوه قضائیه وارد زندان‌ها شدم‌؛ زیرا یکی از مهمترین اهداف ما اصلاح مجرمان است.

برای ۸۰ درصد اشتغال زندانیان برنامه‌ ریزی شده است

رئیسی تصریح کرد: در حال حاضر انجمن‌ های حمایت از زندانیان به خانواده آن‌ ها سر می‌زنند تا مشکلاتشان را متوجه شوند در حال حاضر برای ۸۰ درصد اشتغال زندانیان برنامه‌ریزی شده است.

رئیسی با بیان اینکه مجموعه دستگاه قضایی باید با مردم ارتباط داشته باشد،اظهار کرد: وقتی این ارتباط حفظ شود نوع رفتار هم مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: کرونا در تمام کشور‌های جهان گسترش یافت، اما مرخصی‌هایی که ما به زندانیان دادیم بی نظیر بود و بازهم تکرار می‌کنم که مدعیان حقوق بشر وارد زندان‌های ایران شوند تا متوجه شوند که وضعیت آن‌ها در زندان چگونه است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیدار‌های خود با دانشجویان گفت: از ابتدای حضور خود در قوه قضائیه ۲۶ نشست مختلف با اقشار مردمی داشتم دانشجویان با صداقت صحبت می‌کنند آن‌ها آینده سازان کشور هستند و من از دیدار با دانشجویان پشیمان نیستم و نشست‌های نخبگانی خود را ادامه خواهم داد؛ ارتباط با نخبگان، مردم و دانشجویان نعمت است.

رئیسی درباره جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی بیان کرد: همکاران بنده در سراسر کشور امر مقام معظم رهبری را جدی گرفتند و تلاش داشتند تا هیچ یک از واحد‌های تولیدی تعطیل نشوند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد : در دولت هم خود را موظف می‌دانیم تا تولید مسئله اول باشد و ابتدا موانع را برطرف کنیم و با مشکل تولید کننده و کارآفرین آشنا شویم قاچاق کالا واردات بی‌رویه تامین اجتماعی مشکلات بانکی و بسیاری چالش دیگر از جمله مشکلات کارآفرینان است و بهبود فضای کسب و کار برنامه جدی دولت است.

قرارداد‌ها باید پشت ویترین باشد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شفاف سازی گفت: ما اعلام کردیم که قرارداد‌ها باید پشت ویترین باشد در حال حاضر آرام منتشر می‌ شوند و گاهی اوقات در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

وی با اشاره به جلوگیری از وقوع جرم بیان کرد: در این راستا ابتدا مسائل تربیتی مدنظر قرار می‌گیرند و شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم فعال شده است و با همکاری دولت و مجلس پیشگیری از وقوع جرم را مد نظر قرار داده ایم و ما هم در دولت با همکاری دستگاه قضا و مجلس پیشگیری از وقوع جرم را فعال میکنیم

رئیسی درباره هوشمند سازی قوه قضائیه تصریح کرد: اساس سند تحول فناوری است و شاید بیش از ۶۰ درصد این سند راه اندازی سامانه‌های متعدد است دوستان ما در حوزه فناوری شبانه روزی کار می‌کنند تا کنون ۶۵ سامانه فعال شده است و قوه قضائیه هوشمند محور کار ما بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین ارتباط ما با نیروی انتظامی است و در این حوزه ارتباطات برخط شده است و مسئله تعامل با بخش‌های مختلف باید شکل گیرد و حتما دولت هوشمند را پیگیری می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور دادگاه‌های الکترونیک برگزار می‌شود و طبق آمار ۳ میلیون مراجعه به قوه قضائیه کاهش یافته است.

رئیسی در پاسخ به این سوال که تضمین ادامه تحول در قوه قضائیه چیست گفت: سند تحول قوه قضائیه قائم به بنده نیست امروز تمام همکاران من نسبت به اجرایی شدن این سند حساس هستند بیش از ۱۰۰ بخشنامه را صادر کرده ام و ریل گذاری مناسبی صورت گرفته است.

برای رئیس قوه قضائیه بعدی هیچ کار عقب مانده‌ ای نمی‌ ماند

وی گفت: بنده هیچ زمانی از کار قضایی غفلت نکردم و برای مدیر محترمی که بعد از بنده تصدی قوه قضائیه را برعهده می‌گیرد هیچ کار عقب مانده‌ای نمی‌ماند و انتظار دارم که رئیس بعدی قوه قضائیه کار تحولی را با قوت ادامه دهد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برگزاری جلسات با دیگر روسای قوا گفت: جای طرح اختلافات در جلسات است بار‌ها رهبری اعلام کردند که مسئولان مسائل مردم را مدنظر قرار دهند.

رئیسی تصریح کرد: متناسب سازی وضعیت حقوقی کارمندان دادگستری‌ها با وضعیت تورم باید انجام شود،یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در دولت وضعیت متناسب‌سازی خواهد بود.
وی گفت: همکاری با رئیس قوه قضائیه بعد از خود را وظیفه میدانم ماموریت بزرگ ما خدمت به مردم است و این کار در پرتو هماهنگی رخ می‌دهد.

رئیس جمهور خادم همه مردم است

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات کارکنان ثبتی اظهار کرد: ما این همکاران را ارج می‌نهیم ضرورت متناسب سازی حقوق کارکنان نسبت با تورم را حتما دنبال میکنیم تا انشالله متناسب سازی صورت گیرد رئیس جمهور خادم همه مردم است.
وی با اشاره به اجرا و نظارت گفت: مجری باید کار خود را مبتنی بر قانون انجام دهد باید از مدیر شجاع که توانسته گره مردم را باز کند با قوت حمایت کنیم البته در کنار اجرا نظارت هم وجود دارد و این نظارت‌ها نباید ترمز کار باشد.

رئیسی با اشاره به خط قرمز‌های خود اظهار کرد: دولت و قوه قضائیه وظایف خاص خود را دارند و معتقدهستیم نظارت‌های درون و برون سازمانی مانع نیستند بلکه تضمین کننده برای مردم است هر دستگاهی باید کار خود را انجام دهد و هرکسی که مسئولیت پذیرفت باید پاسخگوی کار خود باشد.
رئیس دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که به عنوان رئیس جمهور آیا از رسانه‌ها حمایت میکنید یا خیر گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و باید از آن‌ها حمایت کرد،قلم زدن با انصاف یکی از وظایف خبرنگاران است؛روحیه نقد پذیری مقابله کننده با فساد است.

وی ادامه داد: نظام اداری باید عادلانه باشد تا کی باید شاهد باشیم که مردم پس از مراجعه به سازمان‌ها منتظر سفارش باشند،در‌ب سازمان‌ها باید باز باشد در نظام اسلامی مردم باید بدون لکنت کار خود را انجام دهند.

یک میلیون پرونده معوقه رسیدگی شدند

رئیسی با بیان اینکه سعی کردم کار عقب مانده‌ای نداشته باشم گفت: برنامه ریزی که بنده داشتم ۵ ساله بود و تاکنون با مدد خداوند متعال ۲۰ درصد رشد کاری داشته ایم یک میلیون پرونده معوقه رسیدگی شدند.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر کسی نتوانست وکیل بگیرد باید دستگاه قضا را ملجأ خود بداند و حقش را بستاند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه تحول دولت را ارئه می‌دهد یا خیر گفت:انشاءالله برنامه تحول دولت را در اختیار مردم می گذاریم تا آن‌ها بدانند دولت با برنامه حرکت می‌کند.

رئیسی تصریح کرد : آخرین سخن خود با همکاران قضایی ام را می‌گویم و انشاءالله افتخار خدمت در دولت را داشته باشم،همکاری قضات با دولت برای رفع مشکلات و گره‌های مردم ضروری است و برای امور آتی تلاش مضاعفی داریم تا مجوعه قوا آهنگی مشترک برای خدمت به مردم را داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24