Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که هیچگاه برجام جدیدی گفت‌وگو و مذاکره نخواهد شد، گفت: هیچ بعیدی نیست که دور بعد دور پایانی مذاکرات وین باشد.

خطیب‌زاده: بعید نیست دور بعد، دور پایانی مذاکرات وین باشد

بورس24 : سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که هیچگاه برجام جدیدی گفت‌وگو و مذاکره نخواهد شد، گفت: هیچ بعیدی نیست که دور بعد دور پایانی مذاکرات وین باشد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در این نشست خبری برگزاری موفقیت آمیز انتخابات را به همه تبریک گفت و افزود: حضور مسئولانه و همدلانه ملت ایران پیام مهمی برای همه کسانی که به سرنوشت ایران دل بستند، داشت. به هموطنانی که به رغم مضایق و فشارها و اذیت و آزارها در خارج از کشور رای خود را دادند، تبریک عرض می‌کنم. به مقام معظم رهبری و مردم تبریک می‌گویم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: کسب اعتماد ملت به رئیس جمهور محترم تبریک عرض می‌کنم و برای رئیس جمهور آینده بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم در تحقق خواست و اراده ملت موفق باشد.

وی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴۵ مقام ارشد کشورهای مختلف پیام‌های تبریکی را برای رئیس جمهور منتخب ارسال کردند. ۲۴ رئیس جمهور و نخست‌وزیر، ۴ رئیس پارلمان و ۱۸ شخصیت ارشد سیاسی و بین‌المللی بودند و این روند ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات وین و این‌که توافق در دولت جدید رخ دهد، بیان کرد: این گزارش‌ها تأیید نمی‌شود و حتی نزدیک به واقعیت گفت‌وگوها نیست. تمامی طرف‌ها در وین درباره جزییات گفت‌وگو کردند. هیچ کدام از طرف‌ها این احساس را نداشته که وقت اضافی را در وین گذاشته است. هیچگاه سیاست ایران این نبوده که اگر امکان رفع تحریم‌ها باشد آن را به تاخیر بیندازد.

خطیب‌زاده افزود: هیچ بعیدی نیست که دور بعد دور پایانی باشد باید ببینیم همه طرف ها تصمیماتشان را می‌گیرند یا خیر.

وی درباره این‌که مذاکرات برجام در همین دولت به نتیجه برسد؟ اظهار داشت: دیپلمات‌ها آدم‌های خوشبینی هستند ولی برای قضاوت همواره زود است و باید ببینیم آیا تصمیمات سیاسی توسط همه طرف‌ها گرفته می‌شود یا خیر. متن فاقد ابهام است و به یک متن روشنی در همه کارگروه‌ها رسیدیم. آن‌چه باقی ‌مانده بیش از آنکه به مذاکره نیاز داشته باشد نیازمند تصمیم سیاسی است و اگر تصمیمات اخذ شود می‌توان امیدوار بود که در دور پایانی گفت‌وگوها قرار می‌گیریم. عراقچی آمده و گزارش‌های خود را خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: همه می دانند ایران سیاست واحدی را در این چند سال داشته است. برجام مهر و موم و امضا و کنار گذاشته شده است. هیچگاه برجام جدیدی گفت‌وگو و مذاکره نخواهد شد.بهترین چیزی که آمریکا می‌تواند فکر کند ارائه تضمین‌های لازم برای بازگشت به برجام و عدم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. وقتی به برجام برگردد لیستی هست که آمریکا باید پاسخگوی آن باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره نشست اخیر ایکائو گفت: شورای فنی ایکائو که جلسه داشت دادگاه حساب نمی‌شود و موضوعات فنی را مطرح می‌کنند و ایران گزارش فنی خود را قبلا داده و به ابهامات پاسخ داده است. گزارش فنی ایران کامل بوده است و در آن نشست مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24