Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : برنامه هیئت مدیره برای حمایت از نماد «سبزوا» در چه مرحله ای قرار دارد و چه برنامه ای را در این خصوص در نظر دارند ؟ محمد حسین مجیدی عضو هیات مدیره شرکت سیمان لار سبزوار با اشاره به حمایت از سهم سبزوا به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: این حمایت در دستور کار هیئت مدیره هست و بر اساس اصول حاکمیت شرکتی، هیئت مدیره برای حفظ منافع سهامداران نماینده ی آنهاست و در تلاش هستند که موضوع حمایت از منافع سهامداران رو دنبال کنند.

وعده حمایت از سهام سیمان سبزوار

بورس24 : برنامه هیئت مدیره برای حمایت از نماد «سبزوا» در چه مرحله ای قرار دارد و چه برنامه ای را در این خصوص در نظر دارند ؟

محمد حسین مجیدی عضو هیات مدیره شرکت سیمان لار سبزوار با اشاره به حمایت از سهم "سبزوا" به خبرنگار بورس24 گفت: این حمایت در دستور کار هیئت مدیره هست و بر اساس اصول حاکمیت شرکتی، هیئت مدیره برای حفظ منافع سهامداران نماینده ی آنهاست و در تلاش هستند که موضوع حمایت از منافع سهامداران رو دنبال کنند.

وی گفت: هدف ازایجاد منافع سهامداران، سود سازی و بسترهای سود سازی در شرکت هست. ما در صدد هستیم که ارزش بنیادی سهام سیمان سبزوار رشد کند و امیدواریم در ماه های آینده اخبار مثبت از سهام سبزوار را بشنویم، از جمله بحث افزایش سرمایه، بحث پذیرش شرکت های زیر مجموعه در بازار بورس که می تواند نقدینگی خوبی را به شرکت تزریق کند و باعث سودآوری شود وهمچنین بحث شناسایی فرصت های سرمایه گذاری هست که همه این ها می توانند خبرهایی باشند که تحولات خوبی رو در بنیاد سهم ایجاد کنند. ما به این باور هستیم که سهام سیمان سبزوار به ذاته ارزشمند هست و ارزشمندتر هم خواهد شد.

مجیدی ادامه داد: موضوعات تحولات زیرساختی، اصلی ترین موردی هست که در این راستا با قدرت پیش خواهیم رفت. اما موضوعی که در کوتاه مدت بتوان نسبت به انجام آن حرکت کرد، بحث اقدامات کوتاه مدت ما برای حمایت از سهم هست. با توجه به مطرح شدن سهام خزانه، این موضوع در جلسات هیئت مدیره بسیار مورد توجه و بحث قرار گرفت. از جزییات بحث می توان اشاره کرد به اینکه با چه مکانیزمی، با چه منابعی و در چه برنامه ریزی زمان بندی این کار انجام شود. البته این موضوع رو نباید فراموش کرد که طبق دستورالعمل سهام خزانه شرکت ها، این امر سبب ایجاد خطر برای افزایش سرمایه خواهد شد.

مجیدی گفت: با توجه به اینکه افزایش سرمایه هم جزو برنامه های آتی شرکت هست و امکان استفاده از سهام خزانه با توجه به افزایش سرمایه وجود ندارد، مصمم هستیم که از ابزارهای قدرتمندتری نسبت به سهام خزانه برای حمایت از سهم استفاده کنیم لذا استفاده از سهام خزانه از دستور کار خارج شد و به جای آن منابع از طریق شرکت های همکار به سهم تزریق خواهد شد. امیدوارم با تدابیر هیات مدیره در خصوص تامین مالی، سهامداران در اولین روز کاری شاهد حمایت از سهم شوند. البته باید توجه داشت که شناوری سهم بالاست و بهرحال مشکلات زیادی برای این موضوع وجود دارد ولی تفکر بنده این هست که اگر کلیت بازار هم به سمتی پیش رود که تقاضا در بازار افزایش و حجم عرضه ها کاهش پیدا کند وهمچنین سهامداران در فروش عجله نکنند، روند مثبتی رو بتوانیم انتظار داشته باشیم که اتفاق بیافتد.

اوخاطر نشان کرد: البته همه ی اینها منوط به وضعیت و شرایط کلی بازار هست که قاعدتا سیمان سبزوار هم از این اصل تبعیت خواهد کرد. ولی نسبت به آینده این موضوع خوشبینانه پیش خواهیم رفت که بتوانیم انتظار اتفاقات خوبی را برای سهام داشته باشیم.
وی گفت: در واقع یک سری منابع مالی هم برنامه ریزی شده، منشاء آن مشخص شده و انشالله قرار هست که روی تابلو شرایط بهتری رو برای سهم مشاهده کنیم. به طور کلی امیدوارم که در هفته های آتی شرایط متفاوتی رو داشته باشیم. این نکته رو هم درنظر داشته باشیم که شرکت ارزش خوبی رو بهمراه داره، البته که این ارزش گذاری از سوی سرمایه گذاران و سهامداران صورت می گیرد و اگر احساس میکنند که سهامشان ارزنده هست اقدام به فروش نکنند که انشالله روزهای خوب هم خواهد آمد.

مجیدی در خصوص پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه که پیش تر به آن اشاره کرده بود، ادامه داد:یکی از اصلی ترین شرکت های زیر مجموعه سیمان سبزوار، شرکت سنجش سهام هست که به تازگی سرمایه ی این شرکت به صد و هفتاد و پنج میلیارد تومان رسیده و ان شاالله با برنامه ریزی هایی که انجام شده است، سرمایه شرکت رو به بالای دویست میلیارد تومان خواهیم رساند. به علاوه مادامی که سرمایه شرکت رشد کند، فرآیند پذیرش ما در بازار سرمایه و بازار فرابورس آسان تر خواهد شد. و طبق قرارداد با مشاوران، درحال مذاکره هستیم و پیگیر موضوع برای ثبت شرکت و درج نماد در تابلوی بورس هستیم و امیدواریم که تا انتهای سال خبرهای خوبی از این موضوع به گوش سهامداران برسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24