Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دولت بایدن با ادامه سیاست های ترامپ علیه چین ۵۹ شرکت چینی از جمله شرکت هواوی را هدف تحریم قرار داد.

آمریکا ۵۹ شرکت چینی را تحریم کرد؛ از جمله هواوی

بورس24 : دولت بایدن با ادامه سیاست های ترامپ علیه چین ۵۹ شرکت چینی از جمله شرکت هواوی را هدف تحریم قرار داد.

به نقل از بلومبرگ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز پنج‌شنبه دستوری را امضا کرد که ممنوعیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی را که توسط ترامپ آغاز شده بود تکمیل می‌ کند. در این دستور از 59 شرکتی نام برده شده که با نیروی نظامی چین یا صنعت نظارتی این کشوردر ارتباط هستند. شرکت هواوی و شرکتهای بزرگ مخابراتی چین هم در این لیست قرار دارند.

این ممنوعیت برای سرمایه گذاری‌های جدید در دوم ماه اوت در نیویورک اجرایی می‌شود و سرمایه‌گذاران یک سال فرصت دارند کل سرمایه‌های خود را از این شرکتها بیرون بکشند.

این دستور بایدن ادامه سیاستی است که دونالد ترامپ اعلام کرده بود. موضع بایدن در برابر دستور ترامپ از نزدیک تحت نظارت وال استریت و کپیتال هیل قرار دارد و قانونگذاران هر دو حزب خواستار یک موضع قدرتمند علیه چین بر سر مسائلی مانند تجارت و حقوق بشر شده‌اند.

بسیاری از شرکت هایی که در این دستور بایدن از آنها نام برده شده قبلا در لیست دولت ترامپ هم قرار داشتند مانند شرکت‌های بزرگ مخابراتی چاینا موبایل کامیونیکیشن، یونیکام و چاینا تلکامیونیکیشنز.

لیست بایدن همچنین شامل شرکت دیجیتالی هانگژو هیکویژن هم می‌شود. شرکت تولید کننده دوربین‌های نظارتی و فناوری شناسایی چهره.

شرکت های لیست بایدن که شامل ممنوعیت دوره ترامپ نشده بودند عبارتند از شرکت صنعت هوانوردی ژیدیانگ هونگدو و شرکت ژانگهانگ الکترونیک.

طبق دستور بایدن، این ممنوعیت سرمایه گذاری به تمام شعبه های این شرکت‌ها اگر در لیست دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی قرار داشته باشند، اعمال می‌شود.

پنتاگون که مسئول تهیه لیست شرکتهای مرتبط با نیروی نظامی چین است در روز پنجشنبه لیست خود را اعلام کرد. نام برخی شرکت‌ها را هم دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی اعلام خواهد کرد.

این دستور پس از آن صادر شد که دو شرکت چینی توانستند با موفقیت دستور قبلی ترامپ را در دادگاه آمریکا به چالش بکشند. تیم بایدن اعلام کرد اصلاح این دستور برای اطمینان از قانونی بودن و پایدار بودن آن در بلند مدت ضروری است.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24