Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر امروز برگزار شد. این مجمع اعلام کرد شرکت افزایش سرمایه ای دارد ولی این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیست.

مس باهنر افزایش سرمایه دارد اما نه از محل تجدید ارزیابی

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر امروز برگزار شد. این مجمع ۵۷۰ تومان سود تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*جمع کل صادرات سال ۹۸ برابر ۹۳۱ تن بود که در سال ۹۹ به معادل ۱۵۰۴ تن رسید

*شرکت در دوماهه امسال هم به اندازه کل سال ۹۷ صادرات داشته است

*حدود ۳۰ درصد از تولید را صادرات خواهیم کرد و امیدواریم محقق شود

*شرکت در سال ۹۹، ۳۳ هزارتن تولید داشته که ۶ هزار تن نسبت به سال ۹۸ و ۸ هزار تن نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است

*مزایده املاک تملیکی بر اساس صرفه و صلاح شرکت با موافقت سهامداران عمده انجام خواهد شد

*با خرید تجهیزات جدید امیدواریم ، طرح توسعه و افرایش ظرفیت که ۳.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به نتیجه برسد

*کارخانه لوله مسی ، بعد از بهره برداری به تولید نرسیده بود اما سال گذشته به تولید رسید. سال ۹۹ این مجموعه حدود ۱۳۰۰ تن تولید انجام داد که دو برابر سال قبل بوده است. جمع کل صادرات شرکت از ۹۳۱ تن به ۱۵۰۴ تن رسید که بیش از ۱۰ میلیون دلار عایدی برای شرکت داشته است.رفع نواقص انجام شده، برنامه افزایش ظرفیت در دستور کار است

*کارخانه سکه‌زنی به دلیل شرایط کاهش ارزش پول ملی حدود ۳ سال است که متوقف شده و با حل موضوع و رفع تصمیم گیری در خصوص حذف ۴ صفر شاهد راه اندازی مجدد این مجموعه خواهیم بود.

*پرداخت سود سهامداران قطعا از طریق سامانه سجام انجام خواهد شد.

*نرخ محصولات در گروه نرخ جهانی مس (lME) و بورس لندن و نرخ دلار است و ما تولید کاتد نداریم، تبعا مبنای عرضه در بورس کالا دلار نیمایی و نرخ جهانی است.

* سهم در اولین فرصت بازگشایی خواهد شد

*سال ۱۴۰۰ در تولید طبق بودجه پیش می رویم و فعلا انحرافی از بودجه نداریم، چشم انداز درستی در پیش داریم

*افزایش سرمایه ای درجریان است ولی از تجدید ارزیابی برنامه افزایش سرمایه نداریم

*دنبال سود از محل افزایش نرخ دلار نیستیم، بلکه در تولید بهینه و به ظرفیت رسیدن بهینه می‌دانیم و رفع تحریم یا تحریم در سودآوری شرکت تاثیری ندارد

*تکمیل زنجیره تامین در دستور کار است با هلدینگ صدر تامین هم تدبیری اندیشیم با اصلاح اساسنامه و ورود به بحث معدن ، قیمت تمام شده شرکت کاهش یابد

*مزایده ای در بخش معدن شرف برگزاری است که امیدواریم که به نفع شرکت باشد

*در مورد قیمت سهم صدر تامین ۷۵ میلیارد تومان سهم خریده ،۱۶ میلیون سهم طی بازارگردانی خریده است و ۴۱ میلیارد تومان هم سهم فروخته است وظیفه بازارگردان نقدشوندگی است که انجام داده است.

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر با حضور ۷۷ درصد سهامداران برگزار شد . این مجمع ۵۷۰ تومان سود تقسیم کرد.

هیات رئیسه:

حمزه وکیلی رئیس مجمع

غلاامعلی اکوان ناظر اول

فرید حیدری ناظر دوم

مجید ضیائی مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر در مجمع گفت: فروش خالص صادراتی طی سال ۹۶ فروش صادراتی شرکت بالغ بر ۱,۵۰۴ تن بوده و نسبت به سال ۹۸ ، ۶۲ در صد افزایش در مقدار و ۲۶۸ درصد افزایش در ارزش داشته است.

وی افزود: فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته طی سال ۹۹ میزان فروش شرکت بالغ بر ۳۱,۵۰۵ تن بوده که نسبت به سال گذشته دارای ۱۳۱ درصد افزایش در ارزش است.

ضیائی گفت: از جمله مهمترین دستاوردهایی که در سال ۱۳۹۹ شرکت افزایش ۱۳۱ درصدی ریالی کل فروش نسبت به سال ۹۸ افزایش ۱۹ درصدی تناژ تولید نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۶ درصدی سود عملیاتی و ۱۲۴ درصدی سود خالص صادرات به شش کشور ترکیه ، تایوان ، عراق ، سوریه ، ویتنام و ارمنستان بوده است.

وی گفت:  در دو سال گذشته در راستای جهش تولید شرکت ممتاز بوده ایم و در سال گذشته رشد خوبی در تولید و افزایش سود خالص داشته ایم.جمع کل صادرات سال ۹۸ برابر ۹۳۱ تن بود که در سال ۹۹ به  معادل ۱۵۰۴ تن  رسید، همچنین شرکت در دوماهه  امسال هم به اندازه کل سال ۹۷ صادرات داشته است و حدود ۳۰ درصد از تولید را صادرات خواهیم کرد و امیدواریم محقق شود. شرکت در سال ۹۹، ۳۳ هزارتن تولید داشته که ۶ هزار تن نسبت به سال ۹۸ و ۸ هزار تن نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.

به گفته وی، به دلیل وجود کرونا در ابتدای سال، صادرات از مسیر ریلی و دریایی هر چند با هزینه بیشتر انجام شد.

آخرین وضعیت طرح های توسعه شرکت

وی در خصوص فعالیت کارخانه سکه زنی و جزئیات آن گفت: کارخانه سکه‌زنی به دلیل شرایط کاهش ارزش پول ملی حدود ۳ سال است که متوقف شده و با حل موضوع و رفع تصمیم گیری در خصوص حذف ۴ صفر شاهد راه اندازی مجدد این مجموعه خواهیم بود.کارخانه لوله مسی که بعد از بهره برداری به تولید نرسیده بود اما سال گذشته به تولید رسید. سال ۹۹ این مجموعه حدود ۱۳۰۰ تن تولید انجام داد که دو برابر سال قبل بوده است. جمع کل صادرات شرکت از  ۹۳۱ تن به ۱۵۰۴ تن رسید که بیش از ۱۰ میلیون دلار عایدی  برای شرکت داشته است.

وی در مورد  قرار داد سکه زنی با بانک مرکزی گفت: تمام شرایط شرکت محیا برای این تولید است و صنایع مس باهنر مسیری را پیش بینی کرده که اگر مباحث ۴ صفر رفع شود و تصمیم اساسی در این خصوص گرفته شود در ادامه برای سال های آتی نیز با هسته فولادی و آبکاری کاپرنیکل بتواند تولید سکه  را داشته باشد. همچنین ۱۰ درصد تولیدات کارخانه با این اقدام شامل  این محصول خواهد بود.

وی افزود: مس شهید باهنر بزرگترین تولید کننده انحصاری ورق فویل در کشور است. در دوره اخیر اقداماتی انجام شد تا نیاز بازار داخل بر روی برخی از محصولات را پاسخ دهند.

ضیائی در پاسخ سوالی در مورد نرخ گذاری محصولات گفت: مبنای عرضه در بورس کالا نرخ جهانی هفته گذشته و نرخ دلار نیمایی است.

افزایش سرمایه داریم، نه از تجدید...

وی در مورد  احتمال افزایش سرمایه شرکت گفت: افزایش سرمایه در جریان وجود دارد و در حال حاضر برنامه ای برای افزایش سرمایه  از محل تجدید ارزیابی نداریم.

مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر در مورد قیمت سهم و‌ حمایت بازارگردان گفت:تقریبا قیمت سهم شرکت صنایع مس شهید باهنر در مجمع سال گذشته و اکنون و علی رغم افزایش سرمایه قیمت یکسانی دارد. در عین حال بازارگردان حدود ۷۵ میلیارد تومان از سهم شرکت را خرید کرده و ۴۱ میلیارد تومان هم سهم را فروخته است.

وی گفت: مزایده املاک تملیکی بر اساس صرفه و صلاح شرکت  با موافقت  سهامداران عمده  انجام خواهد شد  و همچنین  تکمیل زنجیره تامین در دستور کار است با هلدینگ صدر تامین هم  تدبیری اندیشیم با اصلاح اساسنامه   و ورود به بحث معدن ، قیمت تمام شده شرکت کاهش یابد.مزایده‌ای در بخش معدن شرف برگزاری است که امیدواریم که به نفع شرکت باشد.

رئیس مجمع همچین گفت: پرداخت سود سهامداران  قطعا از طریق سامانه سجام انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24