Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت سیمان لار سبزوار برنامه جدی برای حل مشکلات سهامداران دارد و در این راستا سهام خزانه شرکت را خریداری خواهد کرد.

داستان فروش حقوقی در نماد «سبزوا» چه بود؟

بورس24 : طی روزهای گذشته در سهام شرکت سیمان لار سبزوار فروش حقوقی اتفاق افتاد که موجب نگرانی سهامداران شرکت شد. اما این فروش توسط مراجع قضایی انجام شده و حقوقی دخالتی در روند منفی سهم نداشته است. شرکت سیمان لار سبزوار برنامه جدی برای حل مشکلات سهامداران دارد و در این راستا سهام خزانه شرکت را خریداری خواهد کرد.

محمد حسین مجیدی، مدیر عامل سنجش سهام سیمان سبزوار  و عضو هیئت مدیره سیمان لار سبزوار در خصوص حمایت از سهم و موضوع فروش حقوقی در روزهای گذشته به خبرنگار بورس24 گفت: طی روزهای گذشته سهام وثیقه ای توسط کد یکی از اشخاص سهامدار حقیقی با تعداد بالا فروخته شد.

وی گفت: نکته اینجاست، از آنجایی که سهام مورد نظر وثیقه و مسدود بوده است، توسط دادگاه و با توجه به بدهی مالیاتی فروخته شده که طبق ضوابط، وقتی که دادگاه سهام حقیقی را برای فروش می گذارد، روی فروش، کد حقوقی می‌خورد. اما در عمل، هیچ حقوقی در بازار فروشنده نبوده است.

وی گفت: لذا برای سهامداران تهدیدی بابت فروش توسط حقوقی وجود ندارد. در شرکت، حقوقی که تعداد زیادی سهام داشته باشد که بتواند روند سهم را خراب کند، نداریم.

سیمان لار سبزوار، سهام خزانه می‌خرد

مجیدی در مورد خرید سهام خزانه گفت: مدتی است که پیگیری خرید سهام خزانه هستیم. البته هنوز جزئیات آن به تصویب هیئت مدیره نرسیده است و فکر می کنم در هفته های آتی این اتفاق بیفتد و جزئیات در هفته آینده از طریق سامانه کدال اعلام خواهد شد.

وی گفت: برخی موارد از جمله تعداد سهام بر اساس بازه زمانی، نحوه تامین مالی و حل تامین مبالغ را پیگیری می کنیم و هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد. اعتقاد هیئت مدیره این است که ارزش سهام مان زیر ارزش واقعی آن است و حتی برای خود شرکت هم سرمایه گذاری خوبی است که سهام خود را خریداری کند.

مجیدی گفت: یکی از اصلی ترین ابزارهایی که برای بحث حمایت از سهام خودشان، در اختیار شرکت ها قرار داده شده، سهام خزانه است. با توجه به اینکه ما سهامدار عمده نداریم، انتشار اوراق تبعی هم نداریم و خاطر اینکه شناوری سهم بالا است، تنها ابزاری که به طور واقعی می‌توانیم از سهام حمایت کنیم، سهام خزانه است.

وی گفت: همچنین عرضه شرکت های زیر مجموعه نیز یکی از راه های تامین مالی است که بحث پذیرش شرکت سنجش و داروسازی طاها مطرح شده است و شناسایی سودی که از این محل اتفاق می افتد کمک به تزریق منابع مالی خواهد داشت.

مجیدی گفت: به طور کلی بازار شرایط خوبی ندارد و خروج پول را در بازار بورس شاهد هستیم. سیمان سبزوار هم از این قضیه مستثنی نبوده و متاسفانه از این محل آسیب دیده است، ولی فکر می کنم با به تعادل رسیدن بازار بورس اقداماتی در هئیت مدیره اتفاق بیفتد و شرایط سهم بهتر شود. سهامداران باید دقت کنند فروش سهامی که زیر ارزش است، خیلی رفتار درستی نیست.

وی گفت: سهامداران ارزش واقعی شرکت را محاسبه کنند و اگر احساس می کنند که شرکت ارزنده است، با کمی صبر می‌توانند با قیمت مناسب تری بفروشند و حداقل بخشی از ضررهایی که اتفاق افتاده است جبران شود و حتی می توانند انتظار این را داشته باشند که در سهام سیمان سبزوار به سودآوری هم برسند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24