Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نزدیک به ۱۱ هزار نفر از سهامداران بورس با راه‌اندازی کارزاری از مدیران فعلی و آینده بازار سرمایه خواسته‌اند به وضعیت بورس رسیدگی کنند.

درخواست هزاران سهامدار بورس برای رسیدگی به وضعیت بازار سرمایه

بورس24 : نزدیک به ۱۱ هزار نفر از سهامداران بورس با راه‌اندازی کارزاری از مدیران فعلی و آینده بازار سرمایه خواسته‌اند به وضعیت بورس رسیدگی کنند.

بیانیه این کارزار به این شرح است:

در روزهای سخت تحریم، ملت ایران تمام‌قد ایستادند تا دست در مقابل بیگانه دراز نکنیم. در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده بود، برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و به پشتوانه دعوت مسئولان کشور، سرمایه‌های مردم به سوی بورس به عنوان یک بازار مورد تأیید هدایت شد اما ناگهان درست در زمانی که معیشت مردم به بازار سرمایه گره خورده بود، بورس تبدیل به سپری برای مهار تورم و محلی برای تأمین کسری بودجه دولت شد و شد آنچه نباید می‌شد.

سهامدارانی که برای مقابله با تورم به این بازار آمده بودند از یک سو و سهامداران سهام عدالت از سوی دیگر، به کوره سوخت سرمایه و اعتمادی هدایت شدند که اقتصاددانان و سیاسیون پایه آن را چیده بودند. شاخص بورس با افتی ۴۶ درصدی از مردادماه سال گذشته تا خرداد ۱۴۰۰، بیشترین افت متوالی را در طول تاریخ فعالیت خود تجربه کرد. این در حالی است که بسیاری از سهام‌های بازار با تجربه افتی بیش از شاخص،‌ (به طور مثال بیش از ۸۰ درصد) ضرری هنگفت را به سهامداران خود تحمیل کردند.

امروز بر هر مسئولی واجب است که صدای سهامداران زیان‌دیده بازار سرمایه را شنیده و در راه دفاع از این سرمایه‌گذاران شریف قدم بردارد‌ همچنین لازم است سازمان بورس به قانون بازار پایبند باشد و براساس ماده ۲ این قانون در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با هدف «ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کاری اوراق بهادار» قدم بردارد.

این پویش، جهت حمایت از سهامداران خرد و مطالبه‌گری برای شکل‌گیری بازاری کارا و پویا و جلوگیری از سوء استفاده بیشتر از بورس و احقاق حقوق ازبین‌رفته شکل گرفته و امیدواریم بتواند با حمایت شما، رسالت خود را به انتها برساند.

در خاتمه از شما به عنوان یکی از مسئولان در این بازار دعوت می‌کنیم ضمن همراهی با این پویش، در مورد دلایل ریزش، اقدامات انجام‌شده و بررسی نتایج این اقدامات و همچنین برنامه آینده جبران این وضعیت با مردم زیان‌دیده به گفت‌وگو بنشینید چرا که بسیاری از افراد پس‌انداز سال‌ها زحمت خود را در این بازار از دست داده‌اند و در این ایام توقع پاسخگویی و ارائه برنامه و راهکار برون‌رفت از این اوضاع را از مسئولین محترم دارند.

این کارزار تا ۱۴ خرداد ماه در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/shareholders) در حال جمع‌آوری امضاست.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24