Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

آذری جهرمی: همراه اول زحمت اصلی توسعه ارتباطات روستایی در استان یزد را کشید. در اقدامی جهادی با تجهیز ۳۷ روستای دیگر استان یزد به اینترنت پرسرعت، تمامی ۳۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان تحت پوشش اینترنت نسل ۳ یا ۴ قرار گرفتند. محمدعلی طالبی استاندار یزد: اگر بهره‌مندی مناسبی از ظرفیت‌های ارتباطی ایجاد شده داشته باشیم می‌توانیم پایداری شرایط روستاها و مهاجرت معکوس را داشته باشیم.

اتصال تمامی روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت همراه اول

بورس24 : در اقدامی جهادی با تجهیز 37 روستای دیگر استان یزد به اینترنت پرسرعت، تمامی 337 روستای بالای 20 خانوار این استان تحت پوشش اینترنت نسل 3 یا 4 قرار گرفتند.

آیین بهره برداری و جشن دسترسی تمام روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات صبح امروز دوشنبه 10 خرداد 1400، با افتتاح دو پروژه توسعه سایت همراه اول به شکل نمادین در دو روستای «زرجوع» و «شادکام» با حضور و دستور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد و فرمانداران شهرستان های بافق و اردکان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

همراه اول، اپراتور اصلی توسعه اینترنت پرسرعت در روستاهای یزد

آذری جهرمی در این مراسم با بیان اینکه سرمایه گذاری در هیچکدام از این روستاهایی که بر مبنای طرح خدمات عمومی اجباری روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می شوند، سودآور نیست، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این روستاها زیان ده است، اما دولت این هزینه ها را انجام می دهد تا بین دانش آموز عزیزی که در روستا زندگی می کند با دیگری در شهر، تفاوتی وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اصلی و اجرایی توسعه ارتباطات روستایی در این پروژه تصریح کرد: همراه اول زحمت اصلی توسعه ارتباطات روستایی در استان یزد و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات را کشیده و اکنون پهنای باند مصرفی این استان در مجموع با 30 برابر افزایش به نسبت سال 1392، از 4 به 120 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

بهره مندی عادلانه دانش آموزان روستایی و عشایر از امکانات آموزشی

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد نیز توجه به مناطق محروم و روستاها را اقدامی ارزنده و در راستای رضایت الهی عنوان و گفت: تا پیش از این بسیاری از دانش آموزان روستایی و عشایر برای امر تحصیل با مشکل مواجه بودند؛ اما اکنون با توسعه هایی که در حوزه ارتباطات صورت گرفته، امکانات آموزشی در اختیار آنان قرار می گیرد.

اتصال روستاهای یزد به اینترنت پرسرعت و فرصتی برای مهاجرت معکوس

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در جشن اتصال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان یزد به اینترنت پرسرعت رویکرد اقتصاد دانش بنیان را محور اصلی توسعه این استان بیان کرد و گفت: خوشبختانه غلبه رویکرد اقتصاد دانش بنیان بر مباحث توسعه این استان از جمله مهمترین اتفاقاتی بوده که افتاده است؛ اگر بهره مندی مناسبی از ظرفیت های ارتباطی ایجاد شده داشته باشیم می توانیم پایداری شرایط روستاها و مهاجرت معکوس را داشته باشیم.

اقدامات جهادی همراه اول در اتصال روستاهای یزد به شبکه ملی اطلاعات در کمتر از یک ماه

محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد نیز خبر از افزایش شهرهای تحت پوشش نسل های سوم و چهارم (3G و 4G) این استان از 5 به 24 شهر داد و گفت: با افتتاح پروژه های توسعه ای امروز و اتصال 337 روستا که معادل 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان یزد می شود، 46905 خانوار روستایی یا به عبارتی 151255 نفر روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی به نقش همراه اول در توسعه ارتباطات 37 روستایی که بعد از دستور وزیر ارتباطات و کمتر از یک ماه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، اشاره داشت و عنوان کرد: سرمایه گذاری که در یک ماه گذشته انجام شد 20 میلیارد تومان بود؛ تلاش همراه اول و اقدام جهادی که داشتند توانستیم روستاهای باقیمانده را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که براساس گزارش های ساعت به ساعتی که دریافت می کردم کیفیت ارتباطات در تمامی روستاها مطلوب است.

براساس این گزارش، همراه اول با نقش آفرینی گسترده و تعهد به اجرای پروژه USO توانسته پوشش ارتباطات خود مبتنی بر نسل های نوین تکنولوژی را در صد درصد روستاهای بالای 20 خانوار یا به عبارتی 337 روستای استان یزد فراهم آورد.

همراه اول اپراتور پیشرو در ورود 5G به ایران و رکورددار سرعت اینترنت

گفتنی است همراه اول به عنوان «لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال» از سال 1395 ورود به فناوری 5G را به عنوان اپراتور پیشرو، آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت های ایرانی، فرآیند بومی سازی این فناوری (نسل پنجم) را از آن زمان در حال راهبری است.

شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با بهره برداری رسمی از 5G روی شبکه واقعی، توانست اسفند ماه 1399 برای نخستین بار در ایران، به سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که تا پیش از آن بی سابقه بود.

منبع: اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24