Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نشست خبری پذیره‌نویسی اوراق خرید دین شرکت «سرمایه‌گذاری و توسعه کیش» برگزار شد.

دومین تجربه منطقه آزاد کیش در انتشار اوراق برای تامین مالی

بورس24 : نشست خبری پذیره‌نویسی اوراق خرید دین شرکت «سرمایه‌گذاری و توسعه کیش» برگزار شد.

سیدروح‌اله حسینی مقدم مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت به عنوان تامین سرمایه‌‌ای که پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق خرید دین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش را برعهده دارد، گفت: این دومین تجربه منطقه آزاد کیش در انتشار اوراق برای تامین مالی است و در کل تامین مالی از طریق سایر ابزارهای بازار سرمایه برای شرکت‌هایی که امکان پذیرش در بورس و فرابورس را ندارند، بسیار مناسب است.

وی افزود: منطقه آزاد کیش با استفاده از روش‌های تامین مالی نوین می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی فعال در این منطقه و دیگر مناطق قرار گیرد تا از ظرفیت‌های تامین مالی موجود در بازار سرمایه مانند انتشار اوراق استفاده کنند.

در ادامه، ناصر آخوندی عضو هیات‌مدیره منطقه آزاد کیش در نشست خبری ویژه اوراق خرید دین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش با اشاره به اینکه فرابورس نه تنها برای مناطق آزاد بلکه برای شرکت‌های بخش خصوصی نیز ظرفیت تامین مالی دارد، گفت:با اتصال بین بخش خصوصی و بازار سرمایه، امکان تامین مالی ساده‌تر با نرخ کمتر و سرعت بیشتر فراهم می‌شود.

آخوندی در مورد اوراق خرید دین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش، بیان کرد:این اوراق به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان دارای مدت ۳۲ ماهه است و نرخ اوراق نیز ۱۸ درصد سالانه تا سررسید است که مواعد پرداخت نیز هر سه ماه یکبار از تاریخ انتشار خواهد بود.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه با اشاره به اینکه پذیره‌نویسی اوراق خرید دین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به منظور تامین مالی راه‌اندازی ترمینال دو فرودگاه کیش از امروز در بازار فرابورس آغاز می‌شود عنوان کرد:خوشبختانه این دومین مرتبه است که این شرکت، تامین مالی از طریق فرابورس را تجربه می‌کند،  اولین اوراق تامین مالی این شرکت صکوک اجاره 3 هزار میلیارد ریالی بود که با نماد کیش 1402 در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیره نویسی شد و از آبان ماه 1398 تا کنون در حال معامله است.

ندا بشیری سرپرست معاونت توسعه کسب‌وکار فرابورس ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اوراق خرید دین مبتنی بر خرید دیون منتشر می‌شود، گفت:بـا انتشـار این اوراق، شرکت‌ها می‌تواننــد مطالبــات و اســناد مـدت‌دار خـود را بـه کسـر فروخته و مشکل نقدینگی خـود را مرتفـع کنند.

به گفته بشیری  این اوراق که از امروز 10خردادماه 1400 عرضه می‌شود، نرخ سود معادل 18 درصد سالانه و طول عمر 32 ماهه 10 دوره سه ماهه و یک دوره دوماهه دارد.

حمیدرضا مؤمنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی در نشست خبری ویژه اوراق خرید دین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش،  تأمین مالی را چالش جدی مناطق آزاد دانست و گفت: منابع در مناطق آزاد ناپایدار است و به دلیل وجود محدودیت‌ها انتظاری از سرمایه‌گذاران خصوصی برای حضور در این مناطق نیست.

وی با تأکید بر اینکه در کشور کمبودی در تأمین مالی منابع نداریم و با ابزارهای متنوعی مواجهیم، گفت: اما باید راه‌های شناسایی این منابع را پیدا کرد و از ابزارهای موجود بهره برد.

مؤمنی ادامه داد: موضوع تأمین مالی نقطه‌ضعف مناطق آزاد است و باید در رفع مشکلات این مناطق مثل بورس‌های مختلف این حوزه تلاش کرد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی از راه‌اندازی بانک تخصصی مناطق آزاد خبر داد و گفت: موافقت‌های اولیه در این خصوص اخذشده است.

وی تأکید کرد: باید به سمتی حرکت کرد که مناطق آزاد در تأمین مالی برای اجرای مأموریت‌های خود با مشکل مواجه نشوند.

سید روح‌اله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت در نشست خبری پذیره‌نویسی اوراق خرید دین شرکت «سرمایه‌گذاری و توسعه کیش» با اعلام این خبر افزود: این دومین تجربه منطقه آزاد کیش در انتشار اوراق برای تامین مالی است و در کل تامین مالی از طریق سایر ابزارهای بازار سرمایه برای شرکت‌هایی که امکان پذیرش در بورس و فرابورس را ندارند، بسیار مناسب است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه آزاد کیش با استفاده از روش‌های تامین مالی نوین می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی فعال در این منطقه و دیگر مناطق قرار گیرد، گفت: این امر سبب خواهد شد بنگاه های اقتصادی بتوانند هرچه بیشتر از ظرفیت‌های تامین مالی موجود در بازار سرمایه مانند انتشار اوراق استفاده کنند.

حسینی مقدم در ادامه تشریح کرد: امید است با استفاده از روش های نوین تامین مالی ، زمینه توسعه این امر از بستر بازار سرمایه فراهم شود.

وی در ادامه یکی از دلایل تاخیر در انتشار اوراق مزبور را مباحث مربوط به ضمانت های بانکی عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا ابزارهای تامین مالی از سیستم بانکی جدا شوند تا مباحث مربوط به تضامین بانکی مرتفع شوند.

مدیر عامل تامین سرمایه بانک ملت در ادامه به تشریح جزئیات این اوراق منتشر شده پرداخت و گفت: امروز دوشنبه 10 خرداد ماه  بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اوراق خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در فرابورس ایران و در نماد « کیش۰۲۱۱» عرضه شد.

وی ادامه داد: مطالبات مدت‌دار مبنای انتشار این اوراق تعداد ۱۲۳ قرارداد فروش واحدهای ساختمانی است که به شرکت واسط مالی خرداد سوم واگذار می شوند و سپس با انتشار این اوراق، منابع مالی مورد نیاز شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش جهت راه اندازی ترمینال دوم فرودگاه کیش تامین می شود.

حسینی مقدم با اظهار این مطلب که صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با نرخ ۱۸ درصد، عمر ۲ سال و ۸ ماه و پرداخت‌های هر سه ماه یکبار است، افزود: ضمانت این اوراق را بانک ملت بر عهده داشته  و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک ملت است. همچنین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز در قالب رکن عاملیت وصول، عهده دار مسئولیت وصول مطالبات مبنای انتشار اوراق از خریداران واحدهای ساختمانی و واریز وجوه مربوطه به حساب شرکت واسط مالی خرداد سوم است. همچنین شرکت کارگزاری بانک ملت عاملیت فروش، سازمان حسابرسی امین اوراق و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عاملیت پرداخت این اوراق را بر عهده دارند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24