Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمد حسن ابراهیمی سرو علیا، معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: از سال ۸۵ تاکنون و بر اساس...

حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها

بورس24 : شورای عالی بورس در جلسه عصر امروز خود، در راستای شفافیت معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها و همچنین استفاده شرکت های کارگزاری از منابع مازاد خود در سرمایه گذاری در اوراق بهادار با پیشنهاد هیات مدیره سازمان مبنی بر حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آن ها موافقت کرد.

محمد حسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا به سنا، گفت: از سال ۸۵ تا کنون و بر اساس ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شرکت بورس اوراق بهادار تهران مصوب شورای عالی بورس، شرکت های کارگزاری، مدیران و پرسنل آن محدودیت هایی در خرید سهام داشتند. به طوری که شرکت های کارگزاری به اندازه سرمایه ثبت و پرداخت شده یا ۷۰ درصد حقوق صاحبان سهام (هر کدام که کمتر بود)، امکان خرید سهام به نام شرکت کارگزاری را داشتند و همچنین مدیران و افراد شاغل در شرکت های کارگزاری نیز صرفا مجاز به خرید سهام تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال بودند.

وی ادامه داد: با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار شرکت های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار/ معامله گری می توانند از طریق سایر شرکت های کارگزاری و با رعایت دستورالعمل الزامات کفایت سرمایه و سایر قوانین و مقررات مرتبط، اوراق بهادار به نام خود معامله کنند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس ابراز داشت: همچنین مدیران و پرسنل شرکت های کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها نیز با رعایت قوانین و مقررات و با رعایت اصول و قواعد انصاف معاملاتی همچون اجتناب از معامله با اطلاعات نهانی و اجتناب از موارد تعارض منفعت، پیش دستی در انجام معاملات و استفاده از اطلاعات مشتریان، مجاز به انجام معاملات اوراق بهادار به نام خود هستند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24