Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: در راستای چشم‌انداز این شرکت مبنی بر تبدیل به هلدینگ موفق پتروپالایشی و ایجاد ارزش‌افزوده مشترک به واسطه سرمایه گذاری در صنایع پایین‌دستی و استفاده از پتانسیل‌های بالقوه مشتریان عمده و همچنین افزایش سودهای غیرعملیاتی، بلوک ١۶.۶٧ درصدی سهام عرضه‌شده شرکت نفت سپاهان در بورس، خریداری شد.

گام جدید پالایشگاه اصفهان برای تبدیل شدن به هلدینگ موفق پتروپالایشی

بورس24 : معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: در راستای چشم‌انداز این شرکت مبنی بر تبدیل به هلدینگ موفق پتروپالایشی و ایجاد ارزش‌افزوده مشترک به واسطه سرمایه گذاری در صنایع پایین‌دستی و استفاده از پتانسیل‌های بالقوه مشتریان عمده و همچنین افزایش سودهای غیرعملیاتی، بلوک 16.67 درصدی سهام عرضه‌شده شرکت نفت سپاهان در بورس، خریداری شد.

مهدی صرامی در تشریح روند خرید سهام شسپا افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان بیش از یک میلیارد و 583 میلیون و 333 هزار سهام «شسپا» عرضه‌شده در بورس را با قیمت پایه هر سهم 2148 تومان و قیمت پایه کل 3.4 هزار میلیارد تومان خریداری کرد.

وی تصریح کرد: برای قطعیت خرید، «شپنا» 40 درصد مبلغ را به‌صورت نقد خواهد پرداخت و مابقی (60 درصد) را در چارچوب شرایط و ضوابط مندرج در آگهی مزایده به‌صورت اقساط مساوی تسویه خواهد کرد.

صرامی بابیان اینکه پالایشگاه اصفهان حدوداً 100 درصد خوراک شرکت نفت سپاهان را تأمین می‌کند، اظهار داشت: با تبدیل‌ شرکت پالایش نفت اصفهان به پترو پالایش و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی که به پالایشگاه وابسته هستند و خوراک خود را از این مجتمع عظیم صنعتی دریافت می‌کنند، نیاز سایر صنایع نیز تأمین می‌شود و افزون بر آن، از فرصت­های خلق ارزش در شرکت‌های زیرمجموعه، استفاده مطلوب خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به مالکیت این شرکت بر 42 درصد سهام پتروشیمی اصفهان، که تمام خوراک خود را از پالایشگاه دریافت می‌کند، تأکید کرد: پالایشگاه اصفهان گام‌های اساسی را برای تبدیل‌شدن به پترو پالایش و هلدینگ بزرگ در این بخش برداشته و آماده استفاده از تجارب بیش از 40 سال فعالیت ارزشمند در مدیریت مجموعه­های پتروپالایشی است.

گفتنی است 85 درصد تولیدات شرکت پالایش نفت اصفهان به 6 فرآورده اصلی بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز، گاز مایع و سوخت‌های جت اختصاص دارد که این نوع فرآورده‌ها به‌منظور تسویه بهای نفت خام خریداری‌شده به‌طور کامل به دولت تحویل می‌شود. بیش از 30 نوع فرآورده ویژه و غیر اصلی دیگر پالایشگاه (15 درصد) نیز در اختیار شرکت است؛ ضمن اینکه پالایشگاه اصفهان خوراک صنایع پایین‌دست کوچک و بزرگی مانند نفت سپاهان، نفت جی، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و صنایع شیمیایی ایران و شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی را نیز تأمین می‌کند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24