Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : سود شرکت مجموعه کابل‌ شهید قندی در سال ٩٩ در مقایسه با سنوات گذشته از مطلوبیت خوبی برخوردار است و این روند در سال‌های آینده ادامه خواهد. این در حالی است که، سود سال ٩٩ شرکت بکام نسبت به سال ٩٨ معادل ١۶٣ درصد و سود تلفیقی سال ٩٩ نسبت به سال گذشته آن افزایش ١٧٣ درصد بوده است. طاهرابراهیم زاده عضو هیأت مدیره شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در خصوص افزایش قیمت جهانی مس و تأثیر آن در سود شرکت به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: عمدتاً فروش شرکت به دستگاه های اجرایی از جمله وزارت نیرو ، مخابرات و ... می‌باشد که این مجموعه ها از طریق برگزاری مناقصه عمومی تامین کنندگان را شناسایی و قرارداد منعقد می کنند ، یکی از تامین کنندگان شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی می باشد.بنابراین فروش بکام تاریخی است ولی تولید و تحویل کالا در آینده اتفاق می‌افتد پس مدیریت تورم و افزایش قیمت عوامل بهای تمام شده از جمله مواد اولیه که سهم بیشتری در بهای تمام شده دارد بسیار حائز اهمیت می باشد . برای مدیریت این موضوع بلافاصله بعد از انعقاد قراداد نسبت به تهیه مواد اولیه اقدام می گردد که تولید اقتصادی داشته باشیم.

بنیادی مطلوب کابل شهید قندی به روایت مدیرمالی

بورس24 : سود شرکت مجموعه کابل‌ شهید قندی در سال 99 در مقایسه با سنوات گذشته از مطلوبیت خوبی برخوردار است و این روند در سال‌های آینده ادامه خواهد. این در حالی است که، سود سال 99 شرکت بکام نسبت به سال 98 معادل 163 درصد و سود تلفیقی سال 99 نسبت به سال گذشته آن افزایش 173 درصد بوده است.

طاهرابراهیم زاده عضو هیأت مدیره شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در خصوص افزایش قیمت جهانی مس و تأثیر آن در سود شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: عمدتاً فروش شرکت به دستگاه های اجرایی از جمله وزارت نیرو ، مخابرات و ... می‌باشد که این مجموعه ها از طریق برگزاری مناقصه عمومی تامین کنندگان را شناسایی و قرارداد منعقد می کنند ، یکی از تامین کنندگان شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی می باشد.بنابراین فروش بکام تاریخی است ولی تولید و تحویل کالا در آینده اتفاق می‌افتد پس مدیریت تورم و افزایش قیمت عوامل بهای تمام شده از جمله مواد اولیه که سهم بیشتری در بهای تمام شده دارد بسیار حائز اهمیت می باشد . برای مدیریت این موضوع بلافاصله بعد از انعقاد قراداد نسبت به تهیه مواد اولیه اقدام می گردد که تولید اقتصادی داشته باشیم.

وی افزود: این واحد در چارت سازمانی حذف شده بود ولی اخیراً اهمیت خاصی به ایجاد این واحد داده شده است بطوری‌که مطالعه سرمایه‌گذاری در معادن (استحصال مس) مطالبات تولید کابل‌های تخصصی فیبر نوری OPGW(فیبر نوری زیر دریائی) و سایر کابل‌های برقی ومخابراتی با اتکاء به دانش‌بنیان در طرح مطالعاتی و توسعه‌ای قرار گرفته است.

ابراهیم زاده در خصوص هزینه های عمومی و اداری شرکت و افزایش آن در سال 1399 نسبت به سال 1398 افزود: علت اصلی افزایش احتساب ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول می‌باشد که این موضوع طی بند تعدیل در گزارش حسابرسی مشخص می‌باشد همچنین علت افزایش مانده حساب های دریافتی سال 1399 نسبت به سال 1398 را افزایش فروش تعهدی به مخابرات ایران و صادرات به کشور سوریه بیان کردند و اظهار داشتند با توجه به قرارداد منعقده شرکت مجبور به تحویل کالا بوده و چنانچه کالا را تحویل نمی‌‌داد جریه سنگینی متوجه شرکت می‌شد.
وی در خصوص تراز ارزی شرکت اظهارداشت:تراز ارزی شرکت بسیار مثبت است و مطالبات ارزی شرکت بالغ بر 11 میلیون دلار است همچنین در خصوص آثار افزایش و کاهش نرخ ارز در سود شرکت، نوسان نرخ ارز بر سود شرکت تاثیر گذار بوده و ارتباط مستقیم دارد.
معاون مالی و اقتصادی شرکت گفت: شرکت در سنوات قبل از اعتبارات اسنادی استفاده نموده ومانده آن در حسابهای پرداختنی ثبت و در سال 1399 سررسید اعتبارات اسنادی فرارسیده و به تسهیلات تبدیل شده است . همچنین حساب های پرداختنی کاهش یافته است . البته با افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامدار اصلی برنامه مناسبی برای کاهش تسهیلات و هزینه مالی خواهیم داشت. به طوری که با اصلاح میزان و نرخ تسهیلات گام‌های اساسی در خصوص کاهش هزینه ها و افزایش سود برداشته خواهد شد.

او در خصوص سودآوری شرکت اعلام کرد:سود سال 1399 در مقایسه با سنوات گذشته از مطلوبیت خوبی برخوردار است و این روند در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24