Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

​«فتوسا» بر مبنای استفاده از ماده معدنی سولفوره انگوران تاسیس شده و اولین شرکتی بود که اختصاصا جهت تولید این محصول ساخته شد و از بدو تاسیس، شروع به تولید کنستانتره روی و سرب سولفوره کرده است.

«فتوسا» در تولید شمش سرب سرمایه گذاری خواهد کرد

بورس24 : در روزهایی که بازار سرمایه طی ماه­های گذشته در شرایط پیچیده و سختی به سر می­برد و بسیاری از شرکت­های حتی بزرگ بدلیل همین شرایط عرضه سهام خود را به تعویق انداخته اند گروه صنعتی و معدنی زرین در روز چهارشنبه هفته گذشته دومین عرضه اولیه خود در سال جدید را به سرانجام رساند تا پس از فگستر، فتوسا نیز دارای چند میلیون نفر سهامدار خرد شود. اتفاقا هر دو سهم نیز با توجه به شرایط بازار از اقبال خوبی توسط مردم برخوردار شدند. به همین بهانه با ابراهیم جمیلی و حسین سلیمی اعضای هیئت مدیره این گروه گفت و گو کردیم تا سوالاتی پیرامون این سهم و سایر سهم­های گروه صنعتی و معدنی زرین بپرسیم.

ابراهیم جمیلی در خصوص اهداف تاسیس «فتوسا» گفت: این شرکت بر مبنای استفاده از ماده معدنی سولفوره انگوران تاسیس شده است و اولین شرکتی بود که اختصاصا جهت تولید این محصول ساخته شد و از بدو تاسیس، شروع به تولید کنستانتره روی و سرب سولفوره کرده است. خوشبختانه در سرب سولفوره اخیرا با ثبت اختراعی که صورت گرفته است شرکت به شمش 99.99 دست یافته است. امیدواریم فتوسا در آینده نزدیک سهامدار اصلی این واحد تولید سرب شود. در حقیقت شرکت کیمیا و زرین معدن در فگستر سرمایه گذاری کرده اند که تولیدکننده شمش روی هست و این شرکت نیز در شمش سرب سرمایه گذاری کرده که بتواند مانع از خام فروشی شده و ارزش افزوده بیشتری را داشته باشد.

وی افزود: در خصوص تعیین نرخ فروش شرکت هم دو روش وجود دارد که در اولی بر مبنای خاک سهمیه است که این نرخ فروش توسط شرکت تهیه و تولید تعیین می شود و نرخ فروش دیگر بر مبنای استفاده از خاک های وارداتی یا استفاده از خاک سایر معادن صورت می گیرد. در روش دوم بر مبنای LME و قیمت دلار و به صورت توافقی بین تولید کننده شمش و تولید کننده کنستانتره تعیین می شود و تابع قیمت های جهانی است.

همچنین حسین سلیمی عضو هیئت مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین در ارتباط با طرح­های توسعه شرکت­های زیر مجموعه با بیان اینکه کلیه شرکت­ها دارای طرح توسعه هستند، گفت: در آینده نزدیک فتوسا هم در تولید شمش سرب سرمایه گذاری خواهد کرد و یا سهام شرکت های تولید کننده شمش سرب را در جهت تکمیل زنجیره تولید خریداری خواهد کرد. پیرو استراتژی های تعریف شده در گروه زرین جهت تامین خاک مصرفی مورد نیاز، همه شرکت های گروه فعالیت گسترده ای در استان های مختلف کشور در بعد معدن در دست اقدام دارند که با توجه به فصل برگزاری مزایده ها در ماه های آتی اطلاعت تکمیلی در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت تا زنجیره ارزش صنعت طی فرآیندی تکمیل شود.

در ادامه، ابراهیم جمیلی که سال­ها سکان­دار «فزرین» بوده است با مخاطب قرار دادن فعالان بازار سرمایه گفت: از سهامداران می خواهیم ضمن پرهیز از خرید و فروش احساسی در بازار سرمایه از خدمات مشاوره سرمایه گذاری استفاده کرده تا بتوانند بازدهی مناسبی کسب کنند. در خصوص دو سهم کیمیا و فزرین هم با توجه به بازدهی های بالا در طول سالیان گذشته و توجه سهامدار عمده به تابلو سهم در تلاشیم تا رشد این سال ها را با شیبی ملایم ادامه دهیم و نگذاریم حواشی بازار مانع از رشد منطقی سهم شود.

جمیلی افزود: سابقه رشد 58برابری فزرین از سال 91 و رشد 49برابری کیمیا از سال 96 تاکنون، خود گواهی بر داشتن بازدهی سهم های این گروه در بلند مدت است. همچنین امیدواریم با توجه به صف خرید در فگستر که از دارایی های شرکت کیمیا بوده و رشد 255 درصدی سود فزرین که صورت های مالی حسابرسی نشده آن در سامانه کدال منتشر شده است و حمایت منطقی سهامداران عمده در روزهای آتی، وضعیت مناسب تری در این دو سهم را شاهد باشیم. همچنین عرضه سهام این دو شرکت اقدامی در جهت تعمیق بازار بود که امیدواریم سایر شرکت ها نیز در جهت عمق دادن به بازار و خروج از شرایط فعلی اقدام به عرضه شرکت های خود در بازار سرمایه کنند.

جمیلی با اشاره به شفافیت بسیار بالا در کلیه شرکت های زیر مجموعه و عمل کردن تمامی شرکت ها به تعهدات ارزی، مالیاتی، بیمه ای و ... گفت: شرکت از بابت تولید هیچگونه نگرانی نداشته و این امر با بهربرداری از معادن جدید و شرکت در مزایده های وزارت صمت با توجه به امتیاز فنی و مالی بالا در آینده نزدیک نیز روند بهتری را پیدا خواهد کرد. مسیر سختی در پیش داریم اما با همت تمامی کارکنان و پرسنل و همچنین سهامداران وفادار و بلند مدت نگر آینده روشنی در انتظار خواهد بود.

جمیلی در پایان گفت: با موافقت شرکت فرابورس به زودی کارکنان فگستر و فتوسا صاحب سهم خواهند شد. امیدواریم این مهم فتح بابی باشد برای کلیه شرکت ها تا بتوانند با ایجاد حس مشارکت در کارکنان، ضمن افزایش راندمان شرکت ادای دینی به زحمات این قشر داشته باشند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24