Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت صنعتی بهپاک در صنایع غذایی و حوزه صنعت روغن‌کشی از دانه‌های روغنی، تولید پروتئین گیاهی سویا و همچنین کلیه فعالیت‌های بازرگانی مرتبط فعالیت می کند.

سه خبر بااهمیت از گروه صنعتی پهپاک

بورس24 : شرکت صنعتی بهپاک در صنایع غذایی و حوزه صنعت روغن‌کشی از دانه‌های روغنی، تولید پروتئین گیاهی سویا و همچنین کلیه فعالیت‌های بازرگانی مرتبط فعالیت می کند.

محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع روغن دانه‌های روغنی شامل روغن سویا، کلزا، آفتابگردان و گلرنگ، انواع کنجاله های دانه‌های روغنی انواع پروتئین گیاهی سویا با سایز بندی‌های مختلف، در بسته بندی‌های صنعتی و خانوار با برندهای سبحان، آوین، بهپاک، سبحان طلایی و توتک و تولید انواع لسیتین صنعتی و خوراکی است که نیاز عمده مشتریان صنعتی و خانوار را در داخل وخارج کشور تأمین می‌کند.

این شرکت در راستای تحقق تولید و فروش خود توانسته اقدامات تولیدی مثبتی را رقم بزند و هر ساله شاهد افزایش فروش شرکت بوده‌ایم و به تازگی این شرکت سرمایه خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به مبلغ 3,099,000 ریال رسانده است. ضمن اینکه نماد بهپاک به تابلوی اول فرابورس رفته که این موضوع منجر به شفافیت بهتر و شرایط بهتر سهم در بازار سرمایه خواهد شد.

مجموعه بهپاک چهار پروژه مهم را به زودی اجرایی می کند که با هزینه ای نزدیک به ۷۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

پروژه ساخت، نصب و راه اندازی ماشین پروتئین ساز وینگر 7

شرکت صنعتی بهپاک با توجه به افزایش قیمت فرآورده‌های پروتئینی بالاخص گوشت قرمز و گوشت سفید در طول یک سال اخیر و همچنین نیاز جامعه به تأمین فرآورده‌های پروتئینی ارزان قیمت، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پروتئین گیاهی سویای کشور و با داشتن 75 درصد سهم بازار این محصول با ارزش بر آن شده است که نسبت به توسعه خطوط تولید پروتئین ساز خود اقدام نماید.

این طرح به افزایش روزانه 15 تن پروتئین گیاهی سویای شرکت بهپاک و 1.5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی منجر می‌شود.

ازآنجایی که واردات ماشین‌آلات پروتئین ساز ضمن ارزبری بسیار زیاد باعث اتلاف زمان زیاد جهت تأمین و پرداخت ارز و همچنین ساخت دستگاه از طرف سازنده و حمل و تشریفات گمرکی است لذا این شرکت با تکیه بر تلاش و دانش مهندسان و کارکنان خود و همچنین در سالی که مزین به فرمایش مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی است، اقدام به ساخت و نصب و راه‌اندازی این خط نموده است تا ضمن سودآوری برای سهامداران و ذینفعان این شرکت، گامی کوچک در حل مشکلات تغذیه‌ای و سلامتی مردم عزیز کشورمان برداشته باشد.

پروژه تأمین زیرساخت‌های تأمین برق پروژه‌های بهپاک

این پروژه برای تأمین زیرساخت‌های تأمین برق پروژه‌های بهپاک طراحی شده است.

در راستای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت بهپاک، تأسیس پست جدید 20 کیلوولتی تأمین برق مورد نیاز انبارهای جدید، ایستگاه پمپاژ تخلیه و بارگیری مخازن روغن که در ماه‌های گذشته کلید خورده بود، در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

پیش از این، تأمین برق مورد نیاز هر نوع پروژه شرکت در ضلع غربی کارخانه به آسانی مقدور نبوده و حتی برای روشنایی و سیستم‌های دوربین مداربسته در این محوطه با کابلهای هوایی یا دفن شده در زمین تأمین می‌شد که غیر ایمن و با ضریب اطمینان پایین صورت می‌پذیرفت.

پس از کلید خوردن این پروژه‌ها، با همت مدیرعامل این شرکت صنعتی احداث این پست برق نیز کلید خورد. ظرفیت این پست 20 کیلوولت حدود 1000 کیلوولت آمپر است و جهت ارتباط با پست‌های دیگر کارخانه، خطوط تولید و سالن پروژه‌های مذکور نیز کانال برق زیر زمینی آدم‌رو به طول 350 متر احداث شده است.

پس از احداث کانال برق، کلیه کابل‌کشی‌های فشار متوسط 20 کیلوولت، فشار ضعیف 400 ولت و کابل‌های شبکه و دوربین مداربسته، روشنایی و تلفن داخلی و ... از داخل کانال برق انجام گرفت که کاملاً ایمن و در دسترس است. این موضوع منجر می شود که برای هر طرح توسعه‌ای دیگر، کابل‌کشی و تأمین برق به آسانی مقدور باشد. همچنین می‌توان از طریق این پست جدید و کانال برق، برق واحدهای آتش‌نشانی، واحد برق و ابزار دقیق، واحد نوسازی و تراشکاری را در آینده تأمین کرد.

پست برق کارخانه و تجهیزات پست اعم از تابلوی 20 کیلو ولت، ترانسفورماتور 1000 کیلوولت آمپر، تابلوی فشار ضعیف و توزیع نصب و کابل‌های ارتباطی بین تابلوها و ترانسفورماتور توسط کارکنان واحد برق و ابزار دقیق انجام شد. قرارداد خرید کابل 20 کیلوولت نیز منعقد شده و همچنین کانال برق و سینی گذاری کابل هم به اتمام رسیده است.

در ادامه به بررسی پروژه ای دیگر از گروه صنعتی بهپاک پرداخته شده است که این پروژه‌ها به قرار زیر است:

پروژه احداث انبار انواع کنجاله و نهاده‌های دامی

با توجه به افزایش ظرفیت روغن‌کشی واحد لورگی از 500 تن به 950 تن در روز که باعث افزایش دو برابری تولید کنجاله در این واحد شده است و از طرفی با توجه به اجرای پروژه‌های طرح و توسعه‌ای جدید در آینده‌ای نزدیک در شرکت صنعتی بهپاک من‌جمله طرح تولید خوراک دام و طیور و آبزیان با ظرفیت روزانه 800 تن که نیاز به انبارش و نگهداری انواع کنجاله و نهاده‌های دامی (همانند ذرت، جو، گندم ...) است لذا ساخت و بهره‌برداری از یک واحد انبار 4000 تنی با توجه به الزام و ضرورت ایجاد شده و با دستور مدیر عامل شرکت در 9 ماه اجرایی شده است.

این انبار با عرض 35.5 متر و طول 48 متر و با ارتفاع 6.65 متر (یال جانبی) ساخته شده و ارتفاع یال وسط این انبار 10.43 متر است.

این انبار مجهز به خط اصلی انتقال کنجاله از سقف بوده که به خطوط انتقال کنجاله واحد لورگی متصل است.

و پروژه آخر؛ راه اندازی سرویس FTTH  
با توجه به سیستم ارتباطی پر سرعت (فیبر نوری) در فضای کارخانه به طول 3000 کیلومتر در 11 ایستگاه مجزا، اتصال خطوط ارتباطی شرکت به اینترنت و خطوط ارتباطی کشور در دستور کار قرار گرفت و با راه اندازی سرویس FTTH  ، سرعت ارتباطی تبادل اطلاعات بین کارخانه و دفاتر شرکت و سازمان های مرتبط چند برابر و حداکثر تا 100 مگابایت افزایش یافت.
با استفاده از تجهیزات جدید سرعت ارتباطی در روزهای آینده به 200 مگابایت افزایش خواهد یافت که این اقدامات به افزایش سرعت سامانه های ارتباطی شرکت نیز منجر می شود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24