Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت پالایشگاهی دولتی هندوستان پترولیوم هند روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد با لغو تحریم‌های نفت ایران قیمت نفت زیر بشکه‌ای ۷۰ دلار باقی بماند.

مقام هندی: درصورت لغو تحریم ایران قیمت نفت زیر ۷۰ دلار خواهد ماند

بورس24 : شرکت پالایشگاهی دولتی "هندوستان پترولیوم" هند روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد با لغو تحریم‌های نفت ایران قیمت نفت زیر بشکه‌ای ۷۰ دلار باقی بماند.

به نقل از رویترز ، هند به عنوان سومین مصرف کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان در سال ۲۰۱۹ با منقضی شدن معافیت‌های صادر شده برای برخی کشورها ، واردات نفت از ایران را متوقف کرد .

ایران و قدرت‌های جهان از ماه آوریل سرگرم مذاکراتی برای احیای توافق هسته‌ای برجام سال ۲۰۱۵ بوده‌اند و مقام اتحادیه اروپا حاضر در مباحثات روز چهارشنبه گفت که اطمینان دارد توافقی حاصل خواهد شد.

در این حال "ام. کی سورانا" رئیس شرکت هندوستان پترولیوم گفت: در چهار روز گذشته با توجه به بحث‌های مربوط به ایران قیمت نفت افت و خیزهایی بین ۷۰ دلار و ۶۵ دلار داشته است و هرگونه تحول مثبتی در این ارتباط موجب تثبیت قیمت نفت در محدوده پایینی خواهد شد.

وی افزود:‌ هر گونه فقدان پیشرفت در ارتباط با ایران هم تاثیر خود را روی قیمت‌ها داشته است و انتظار فشاری برای افزایش بیشتر قیمت فراتر از ۷۰ دلار را نداریم.

قیمت نفت پس از سه روز کاهش ، روزجمعه افزایش یافت اما در حالی که سرمایه‌گذاران آماده بازگشت نفت ایران به بازار هستند ،‌ قیمت‌ها در مسیر کاهش هفتگی قرار دارد.

قیمت نفت خام برنت با ۸۰ سنت افزایش معادل ۱.۲ درصد به هربشکه ۶۵ دلار و ۹۱ سنت رسید و نفت خام بازار آمریکا (وست تگزاس) هم با قیمت هربشکه ۶۲ دلار و ۸۲ سنت معامله شد که ۸۸ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش داشت.

پالایشگرهای هندی در نظر دارند تا نفت ایران را جایگزین برخی از خریدهای خود از بازار کنند.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24