Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

واشنگتن تمایل اساسی برای بازگشت به برجام دارد چهارمین دور مذاکرات برای از سر گیری اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ ها روز چهارشنبه در شهر وین برگزار شد. «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در برلین در جمع خبرنگاران گفت، که «نتایج ملموسی» حاصل شده و او امیدوار است تا...

آلمان: هدف ما دستیابی به نتیجه در خصوص برجام ظرف ۲ هفته است

بورس24 :«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان چهارشنبه در برلین گفت هدف مذاکره‌کنندگان در وین دستیابی به نتایجی در خصوص برجام ظرف ۲ هفته آینده است.

چهارمین دور مذاکرات برای از سرگیری اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها روز چهارشنبه در شهر وین برگزار شد.

«هایکو ماس» در برلین در جمع خبرنگاران گفت که «نتایج ملموسی» حاصل شده و او امیدوار است که به زودی نتایج لازم حاصل شود.

وزیر خارجه آلمان با وجود این گفت: «نمی‌ توانیم پیش‌بینی کنم سرانجام کار چه خواهد شد، چون نتایج این مذاکرات باید در نهایت در پایتخت‌های متبوع مورد ارزیابی قرار گیرد که ممکن است تأیید شود یا تأیید نشود.»

هایکو ماس افزود: «اما هدف ما رسیدن به نتایج در این مذاکرات طی دو هفته آتی و ایجاد شرایط بازگشت آمریکا به توافق است.»

وزیر خارجه آلمان گفت: «(از طرف واشنگتن) تمایل اساسی برای بازگشت به برجام وجود دارد، اما از طرف دیگر مسئله به پایبند شدن ایران به تعهداتی که نقض کرده بستگی دارد؛ و این روند بسیار دشواری است.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته چنانچه طرف‌ها بتوانند ظرف دو هفته آینده به توافق برسند بازگشت آمریکا به برجام قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اتفاق خواهد افتاد.

ساعاتی قبل‌تر، «سید عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه ایران نیز گفته بود که طرف‌ها به چارچوب توافق دست یافته‌اند. او گفت: «به چارچوب توافق رسیده‌ایم. متن اصلی توافق و ضمیمه‌ها همه مشخص شده، ولی مذاکرات درباره متن به پایان نرسیده و برخی موضوعات کلیدی کماکان مورد اختلاف است.»

رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین همچنین گفت: در مجموع می‌توانم بگویم که پیشرفت خوبی داشتیم ولی هنوز نمی‌توانیم بگوییم کار تمام شده است، ولی پیشرفت بسیار خوبی حاصل شده است. امیدواریم هفته آینده که مجدد گفت‌وگوها آغاز خواهد شد، هیأت‌ها که به وین می‌آیند تصمیمات خودشان را برای رسیدن به یک توافق گرفته باشند.

منبع: فارس 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24