Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عرضه محصولات معدنی در بورس کالا اعلام کرد: با ورود محصولات معدنی به بورس کالا، شفافیت در کل زنجیره فولاد کشور سایه می اندازد و با کل حلقه های تولید فولاد با یک رویکرد رفتار می شود؛ این اتفاق به سود تولید بوده و رانت را به کلی از زنجیره فولاد حذف می کند.

محسن زنگنه: مجلس از عرضه معدنی ها در بورس کالا حمایت می کند/ چتر شفافیت در کل زنجیره فولاد

بورس24 : محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عرضه محصولات معدنی در بورس کالا اعلام کرد: با ورود محصولات معدنی به بورس کالا، شفافیت در کل زنجیره فولاد کشور سایه می اندازد و با کل حلقه های تولید فولاد با یک رویکرد رفتار می شود؛ این اتفاق به سود تولید بوده و رانت را به کلی از زنجیره فولاد حذف می کند.

زنگنه اظهار داشت: خوشبختانه شاهد بهبود روند ها در حوزه فولاد کشور هستیم به طوریکه با عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی یک رویه مطلوب و منطقی بر کل زنجیره حاکم شده و دیگر خبری از رانت در یک بخش خاص نخواهد بود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید شرایط عرضه گسترده محصولات معدنی در بورس کالا فراهم شود، بیان کرد: زیرساخت ها برای این اقدام آماده است و امیدواریم با استمرار این عرضه ها به زودی چتر شفافیت بر کل زنجیره فولاد سایه بیاندازد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سنگ آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از محصولات بالادستی تولید فولاد هستند، تصریح کرد: از آنجایی که این مواد استراتژیک بوده و حجم اشتغال زایی و تولید بالایی را به خود اختصاص داده اند، بنابراین با ایجاد یک روال منطقی و اقتصادی زمینه رشد سرمایه گذاری و اشتغال در این بخش را افزایش داد که عرضه در بورس کالا در این زمینه نقش پررنگی خواهد داشت.

زنگنه در پایان گفت: یکی از مزایای بزرگ عرضه زنجیره تولید فولاد در بورس کالا این است که امکان سیاست گذاری صحیح را به مسوولان می دهد به طوریکه ایجاد یا لغو تعرفه و محدودیت های صادراتی را به مراتب کارآمدتر از گذشته می کند زیرا همه آمارهای تولید و مصرف، واقعی می شود.

منبع: کالاخبر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24