Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر خارجه ایتالیا اظهار کرد: در این دیدار برای بازگشت ایتالیا به عنوان یک شریک قدیمی ایران به صحنه اقتصادی کشور صحبت‌های خوبی انجام شد.

ظریف: برای بازگشت ایتالیا به صحنه اقتصادی ایران صحبت‌های خوبی انجام شد

بورس24 : وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر خارجه ایتالیا اظهار کرد: در این دیدار برای بازگشت ایتالیا به عنوان یک شریک قدیمی ایران به صحنه اقتصادی کشور صحبت‌های خوبی انجام شد.

محمد جواد ظریف که در ادامه تور اروپایی خود از روز گذشته وارد ایتالیا شده است در گفت و گویی در ارتباط با دیدار اخیرش با وزیر خارجه این کشور اروپایی تصریح کرد: در این ملاقات گفت‌وگوهای خوبی در مورد روابط دوجانبه داشتیم. ایتالیا به عنوان شریک اقتصادی ایران و همچنین علاقه‌مندی شرکت‌های ایتالیایی برای حضور در ایران حدود 30 میلیارد دلار قرارداد و پنج میلیارد دلار اعتبار تعیین کرده بودند که این موضوع مربوط به قبل از خروج آمریکا از برجام بود و اکنون لازم بود این امکانات بازسازی شود برای دوران پس از مذاکراتی که اکنون در وین در حال انجام است و این آمادگی ایجاد شود برای بازگشت ایتالیا به عنوان یک شریک قدیمی ایران به صحنه اقتصادی کشور.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان این‌که دراین زمینه صحبت‌های خوبی انجام شد، تصریح کرد: در این دوران ایتالیا کمتر از دیگر کشورهای اروپایی ایران را ترک کرده و هنوز بسیاری از شرکت‌های ایتالیایی در ایران حضور دارند. در این زمینه صحبت و گفت و گوهای خوبی صورت گرفت و طرف اروپایی نیز براجرای تعهدات خود تاکید کرد.

ظریف همچنین با بیان این که دراین نشست در مورد وضعیت منطقه از جمله آخرین تحولات افغانستان، فلسطین، عراق، گفت و گوهای ایران با همسایگان خود در خلیج فارس و همچنین گفت و گوهای وین رایزنی و گفت و گو شد و دیدگاه‌های ایران را مطرح کرده‌ایم، اظهار کرد: گفت و گوی طولانی و مفصلی داشتیم و برای روشن شدن دیدگاه‌های ایران در ارتباط با این مسائل برای یکی از بازیگران مهم اروپایی، این جلسه، جلسه بسیار خوبی بود.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24