Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر گفت: نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در شرکت فولاد کویر باعث شد تا ظرفیت تولید این شرکت بدون اضافه کردن خطوط تولید جدید از ٩٠٠ هزار تن به یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن افزایش یابد.

فولاد کویر از خرید شمش فولادی بی‌نیاز می شود/ این شرکت به بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد آلیاژی در کشور تبدیل خواهد شد

بورس24 : مدیرعامل مجتمع فولاد کویر گفت: نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در شرکت فولاد کویر باعث شد تا ظرفیت تولید این شرکت بدون اضافه کردن خطوط تولید جدید از 900 هزار تن به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش یابد.

احمد خوروش اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تا پایان آن، شاهد تورم نرخ ارز و تورم قیمت در کشور بودیم. در نتیجه قیمت‌ها متاثر از افزایش بی‌رویه‌ای بود که متاسفانه در همه حوزه‌ها اتفاق افتاد.

وی در خصوص وضعیت نورد فولادی و میلگرد، افزود: حوزه نورد معمولا بیشترین تاثیر را از قیمت مواد اولیه دریافت می‌کند. باید توجه داشت که حدود 85 تا 90 درصد بهای تمام شده نورد فولادی و به ویژه میلگرد به مواد اولیه یعنی شمش فولاد ارتباط دارد. اگر مواد اولیه حوزه نورد تامین شود، طبعا این حوزه می‌تواند در چرخه اقتصاد با اشتغال بسیار خوبی نقش موثری ایفا کند. علاوه‌براین، همه کشورهای همسایه ایران، خواهان صادرات مقاطع طویل از سوی ایران هستند و در حال حاضر نیز صادرات به این کشورها از رونق بسیار خوبی برخوردار است.

تصب ماشین‌آلات جدید و افزایش ظرفیت تولید

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر در خصوص وضعیت این شرکت تصریح کرد: شرکت فولاد کویر به دلیل تغییراتی که انجام داده و تکنولوژی‌های جدید که در این کارخانه نصب شده است، توانسته ماشین‌آلات جدیدی را به خط تولید خود بیاورد. به طوری که در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در رابطه با نوسازی ماشین‌آلات خود انجام داده است.

خوروش تاکید کرد: شرکت فولاد کویر تقریبا شرکتی صنعتی است و می‌تواند انواع میلگردهای آلیاژی را به طور کامل تولید کند. علاوه‌براین، به میلگردهای ساختمانی نیز توجه خاصی داریم. در نتیجه شرکت فولاد کویر نسبت به سایر نوردکاران همکار، از وضعیت بهتری برخوردار است. شرکت فولاد کویر در سال گذشته وضعیت بسیار مطلوبی داشت و سود بسیار خوب و قابل توجهی را برای سهامداران خود محقق کرده است.

طرح تولید یک میلیون و 200 هزار تن شمش فولاد آلیاژی

مدیرعامل شرکت فولاد کویر در خصوص طرح احداث واحد شمش فولادی این شرکت به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از شهریور ماه سال گذشته اجرای طرح فولادسازی شرکت فولاد کویر کلید خورد و توانستیم در اواخر سال میلادی گذشته نیز در این خصوص با یکی از سازندگان مطرح خطوط تولید قراردادهای لازم را منعقد کردیم و تجهیزات لازم خریداری شده و در حال ارسال به کشور هستند. به نظر می‌رسد از خرداد ماه یا شهریور ماه نخستین ماشین‌آلات و تجهیزات این کارخانه نصب خواهند شد. البته امیدوار هستیم اتفاق غیرمترقبه‌ای در ارتباط با مسائل سیاسی رخ ندهد و سریع‌تر این محموله‌ها از کشورهای سازنده به سمت ایران حمل شوند.

خوروش اضافه کرد: با بهره‌برداری از طرح فولادسازی، شرکت فولاد کویر به طور کامل از خرید شمش فولادی به عنوان ماده اولیه بی‌نیاز خواهد شد و به این ترتیب، فولاد کویر به بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد آلیاژی در کشور تبدیل خواهد شد. این طرح عملیاتی شده و تمام اطلاعات مربوط به هزینه‌ها و نحوه اجرای آن در کدال شرکت شفاف‌سازی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز صنایع کشور و نیز اهمیت تولید فولاد آلیاژی، تمام ظرفیت واحد فولادسازی را به انواع فولادهای آلیاژی اختصاص خواهیم داد. چرا که فولاهای معمولی با گرید ساختمانی در بسیاری از کشورها تولید می‌شود. اگر بتوانیم تولید فولاد آلیاژی را در شرکت فولاد کویر محقق کنیم، قطعا این امر برای سهامداران و همه صنایع مصرف‌کننده فولاد آلیاژی در کشور مثمر ثمر خواهد بود زیرا با صادرات میلگردهای صنعتی و آلیاژی ارزآوری بسیار خوبی خواهیم داشت و از واردات میلگردهای صنعتی و آلیاژی به کشور جلوگیری خواهیم کرد.

منبع: فلزات آنلاین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24