بیست و هفتم اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات است. از نگاه من این روز تنها یک نام در صفحه تقویم نیست؛ بلکه سرفصلی تازه و پراهمیت از تعهد، تخصص، علم و هنر است...
بورس24 : بیست و هفتم اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات است. از نگاه من این روز تنها یک نام در صفحه تقویم نیست؛ بلکه سرفصلی تازه و پر اهمیت از تعهد، تخصص، علم و هنر است.
هر ساله روز روابط عمومی که فرا میرسد، علاوه بر اندیشیدن بر مسؤولیت خطیری که برعهدهگرفتهام، به این جمله طلایی یکی از بزرگان اشاره کنم که روابط عمومی یک شغل نیست؛ بلکه یک ویژگی اخلاقی، هنری و انسانی است.
به تجربه دریافته ام هر سازمانی که در حوزه روابط عمومی نیرومند، با برنامه و همراه با نقشه راه مدون و منطقی حرکت کرده است، نتیجهای درخشان به دست آورده است. روابط عمومی نبض تپنده هر سازمان است و فعالان این حوزه با عشق، نشاط، بهره گیری از فناوری های روز، تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه اداری گام بر می دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.
کار روابط عمومی کاری است که با انگیزه، خلاقیت و کوشش خستگی ناپذیر معنا پیدا میکند. این روزها روابط عمومی دیگر صرف برگزاری گردهمایی ها، شرکت در نمایشگاه یا برپایی مراسم مختلف، چاپ بروشورهای چاپی، بنر، استند و نصب بهموقع در محل مناسب مراسم؛ همچنین پیگیریهای تلفنی ایاب و ذهاب میهمانان و...؛ نیست.
همان طور که در فضای دیگری هم به این موضوع اشاره کرده ام ما با پدیده بسیار مهمی به نام روابط عمومی دیجیتال و ارتباط صمیمی و تنگاتنگ با جامعه هدف در شبکه های اجتماعی مواجه هستیم.
در جهان دیجیتال و در حوزه بانکداری دیجیتال سادهاندیشی است اگر گمان کنیم روابط عمومی میتواند با همان سازوکار روابط عمومی سنتی به حیات خود ادامه دهد.
سالی بزرگ و سرنوشت ساز پیش روی ما قرار دارد. همه گیری کرونا و به تبع آن اوضاع حساس اقتصادی و اجتماعی امروز، مسؤولیتی به مراتب سنگین تر از قبل بر دوش مدافعان حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات قرار می دهد.
امید که سال پیش رو، سالی سرشار از توفیق و کامیابی در تمامی عرصه ها برای ملت شریف ایران باشد.
به سهم خود فرا رسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات را صمیمانه به تمامی متصدیان سخت کوش حوزه روابط عمومی تبریک می گویم.
سید محمد حسین استاد
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.