Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر خارجه آمریکا درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه برای خارج شدن از گفت‌وگوهای وین در حمایت از رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را رد و تاکید کرد گفت‌وگوها ادامه می‌یابد.

درخواست جمهوری‌خواهان برای توقف گفت‌وگوهای وین رد شد

بورس24 : وزیر خارجه آمریکا درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه برای خارج شدن از گفت‌وگوهای وین در حمایت از رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را رد و تاکید کرد گفت‌وگوها ادامه می‌یابد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه درخواست جمهوری‌خواهان از دولت این کشور برای خارج شدن از گفت‌وگوهای وین را به واسطه تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی رد کرد.

سناتورهای جمهوری‌خواه روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای از بایدن درخواست لغو گفت‌وگوها با هدف احیای برجام را مطرح کردند. این سناتورهای جمهوری‌خواه با حمایت از قساوت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی، ایران را به حمایت مالی از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) متهم کردند.

وزیر خارجه آمریکا که پیشتر گفته بود واشنگتن از حق تل‌آویو برای دفاع از خود حمایت می‌کند، در واکنش به این درخواست ضمن تکرار اتهامات علیه ایران، گفت: چیزی برای ارائه درباره این که آیا ایران در آنچه [در غزه] در حال رخ دادن است، مشارکت دارد یا ندارد، ندارم... اما وقتی صحبت از هر یک از فعالیت‌های بدخواهانه است که ایران ممکن در آن‌ها مشارکت داشته یا نداشته باشد... تنها اهمیت این مسئله را برجسته می‌کند که ما هر کاری که می‌توانیم می‌کنیم تا اطمینان یابیم ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.

او علی‌رغم تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران با سلاح اتمی یا توانایی داشتن آن در یک ترتیب زمانی کوتاه، ایرانی است که احتمالاً با مصونیت حتی بیشتری در خصوص اقدامات دیگر عمل خواهد کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، بلینکن افزود: بنابراین گفت‌وگوها در وین ادامه می‌یابد تا ببنیم آیا می‌توانیم به تعهد متقابل به برجام بازگردیم و ادامه خواهد یافت.

بنابر گزارش هفته‌نامه «نیوزویک»، «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا رهبری یک گروه ۴۳ نفری از سناتورهای جمهوری‌خواهی را برعهده گرفته که از دولت بایدن درخواست کرده‌اند که مذاکره هسته‌ای با ایران را به واسطه تنش‌های اخیر در منطقه فلسطین اشغالی متوقف کند.

در نامه این گروه به دولت بایدن ادعا شده است: «در دو روز گذشته، تروریست‌های فلسطینی در غزه که توسط ایران تأمین مالی می‌شوند، یکسری حملات راکتی به اسرائیل انجام داده‌اند. آن‌ها غیرنظامیان و شهرهای اسرائیل از جمله پایتخت اسرائیل اورشلیم (قدس) را هدف قرار می‌دهند».

این سناتورهای جمهوری‌ خواه سپس در ادامه نامه خود ضمن تأکید بر لزوم توقف مذاکرات در وین برای احیای برجام، از ایران به عنوان کشور حامی تروریسم نام بردند.

در نامه مذکور آمده است: «این (حمایت ایران از حماس) در حالی که اعضای دولت شما در حال حاضر در وین با ایران، کشور حامی تروریسم در جهان، مذاکره می‌کند، مسئله‌ساز است».

این سناتورهای جمهوری‌خواه بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در پایان نامه خود تأکید کردند: «ما از شما می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به مذاکرات با ایران پایان دهید و صراحتاً شفاف‌سازی کنید که رفع تحریم‌ها صورت نمی‌گیرد».

در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی حملات متجاوزانه خود علیه فلسطینیان را تشدید بخشیده، حملاتی که غیرنظامیان فلسطینی از جمله ده‌ها زن و کودک را به خاک و خون کشیده است، با این حال مقام‌های آمریکایی در مناسبات مختلف با دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی، از حق این رژیم برای دفاع از خود گفته‌اند!

صبح پنجشنبه نیز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از «حق این رژیم برای دفاع از خود» حمایت کرد.

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24