Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا به طرز بی سابقه ای از ارزهای دیجیتال انتقاد کرد.

بانک مرکزی اروپا، علیه رمزارزها

بورس24 : عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا به طرز بی سابقه ای از ارزهای دیجیتال انتقاد کرد.

به نقل از کوین دسک، فابیو پانه تا- عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا- با انتقاد از مصرف بالای انرژی در جهان برای استخراج ارزهای دیجیتالی گفت که رمزارزها به یک تهدید واقعی برای تحقق اهداف توسعه پایدار تبدیل شده اند. این اقتصاددان ایتالیایی با بیان اینکه انرژی مصرف شده برای استخراج رمزارزها میزان قابل توجهی است، افزود: تمام تلاش اتحادیه اروپا این بوده که تولید کربن دی اکسید را کاهش دهد اما شاهدیم با وجود همه گیری کرونا، شاهد کاهش چشمگیر تولید کربن دی اکسید نبوده ایم که یکی از دلایل اصلی آن همین استخراج ارزهای دیجیتالی است.

این مقام اروپایی با اشاره به اینکه مصرف برق شبکه بیتکوین در حال حاضر از کل مصرف برق کشور هلند بالاتر رفته است، کنترل و محدود ساختن پیامدهای زیانبار ارزهای دیجیتالی بر روی محیط زیست را از راه های مختلف نظیر قانون گذاری و اخذ مالیات خواستار شد. پانه تا، مقابله با پیامدهای محیط زیستی ارزهای دیجیتالی را اولویتی نه تنها در سطح اروپا بلکه در سطح جهانی دانست.

برخلاف بیشتر بانک های مرکزی پیشرو جهان، بانک مرکزی اروپا تاکنون کمتر روی خوش به ارزهای دیجیتالی نشان داده و همین مساله هم به محلی برای اختلاف نظر اعضای منطقه یورو تبدیل شده است. در ماه مارس کریستین لاگارد- رییس بانک مرکزی اروپا- در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفته بود برنامه هایی برای راه اندازی ارز دیجیتالی یورو وجود دارد اما انتظار نمی رود این مهم تا چهار سال دیگر اتفاق بیافتد. هنوز یورو دیجیتالی به طور رسمی به تصویب سیاست گذاران این منطقه نرسیده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24