Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران گفت: شرایط تولید واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا و در انستیتو پاستور در حال نهایی شدن است.

پنج هزار داوطلب، واکسن مشترک ایران و کوبا را دریافت کردند

بورس24 : مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران گفت: شرایط تولید واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا و در انستیتو پاستور در حال نهایی شدن است.

دکتر احسان مصطفوی اپیدمیولوژیست روز شنبه افزود: با نهایی شدن نتایج فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن و طبق تمهیداتی که اندیشیده شد، می توان خوش بین بود که به زودی تولید این واکسن در کشور عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود پنج هزار داوطلب در چهار شهر اصفهان، زنجان، همدان و بندرعباس واکسن مشترک ایران و کوبا را دریافت کردند.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه یادآور شد: کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن در شهرهای ساری، بابل، زنجان، همدان، اصفهان، یزد، کرمان و بندرعباس انجام می شود.

مصطفوی ادامه داد: داوطلبان ۶ شهر ۲ دوز واکسن را به فاصله زمانی ۲۸ روز دریافت می کنند و شهرهای یزد و زنجان علاوه بر ۲ دوز واکسن، یک دوز یادآوری (واکسن سوبرانا ۱) هم ۲۸ روز بعد از تزریق دوم دریافت می کنند.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: در این کارآزمایی بالینی، گروه سنی افراد مورد مطالعه در این طرح پژوهشی را بین ۱۸ تا ۸۰ سال اعلام کرد و گفت: تا ۳۰ درصد جمعیت داوطلبان می توانند بیماران زمینه ای کنترل شده، داشته باشند.

مصطفوی همچنین گفت: واکسن کرونای کنژوگه، بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲ در کشور کوبا، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی در ۲ کشور شده است. کارآزمایی بالینی فاز ۳ این واکسن بر روی حدود ۲۴ هزار نفر در ایران و جمعیت ۴۴ هزار نفر در کوبا انجام می شود.

دغدغه ای بابت عوارض واکسن نداریم

وی اظهارداشت: نتایج فعلی مطالعات گویای این موضوع است که دغدغه ای نباید بابت عوارض جانبی واکسن داشته باشیم.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه تصریح کرد: نتایج اولیه تزریق واکسن به حدود پنج هزار داوطلبی که وارد مطالعه شدند، نشان می دهد این واکسن عوارض خیلی خفیفی دارد و صرفا در افراد معدودی عوارضی ایجاد می کند که محدود بوده و نیاز به درمان حمایتی خاصی ندارد.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: در حال حاضر در این فاز مطالعه، تمرکز تیم مطالعاتی بر روی بررسی اثربخشی واکسن است.

مصطفوی افزود: وقتی نتایج به طور کامل مشخص شد و مورد تایید مراجع ذی صلاح شامل سازمان غذا و دارو و کمیته ملی اخلاق قرار گرفت، می توان انتظار داشت که مجوز واکسیناسیون عمومی با این واکسن صادر شود.

وی ادامه داد: این واکسن زمانی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت که نتایج مطالعه نشان دهد که واکسنی کم خطر و با اثربخشی مناسب در دسترس است.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه یادآور شد: اولین تزریق واکسن هفته پیش (شش اردیبهشت) آغاز شد و ۲۸ روز بعد، تزریق دوم روی داوطلبان انجام می شود.

مصطفوی همچنین گفت: افراد باید دوز دوم واکسن را هم دریافت کنند و بازه زمانی لازم سپری شود تا امکان بررسی اثربخشی واکسن برروی داوطلبان فراهم شود.

اولین تزریق این واکسن که تولید انستیتو فینلای کوبا است و با مشارکت انستیتو پاستور ایران پیش رفته است، ششم اردیبهشت در اصفهان آغاز شد و این کار به تدریج در هفت شهر دیگر ادامه می یابد.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24