Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مشاور رئیس مجلس: همه نهاد ها برای اصلاح این وضعیت قدم بردارند حسین قربانزاده، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز در کلاب هاوس بورس ٢۴، گفت: مصوبات شورای عالی هماهنگی به این صورت است، که نتیجه مصوبات و مذاکرات از سوی رئیس جمهور به رهبری نامه زده می‌ شود، که یا تایید می شود و یا اگر نکته ای باشد، در مورد آن مطرح خواهند کرد. او ادامه داد: ۱۲ نکته هم...

بررسی مصوبات بورسی امروز سران قوا در کلاب هاوس بورس ٢۴

بورس24 : حسین قربانزاده، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز در کلاب هاوس بورس24 ، گفت: مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی به این صورت است، که نتیجه مصوبات و مذاکرات از سوی رئیس جمهور به رهبری نامه زده می‌ شود، که یا تایید می شود و یا اگر نکته ای باشد، در مورد آن مطرح خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد، ۱۲ نکته هم به جلسه آینده موکول شد که این موارد متوقف بر آن موارد هفتگانه نیست، که با نامه رئیس‌ جمهور ابلاغ می شوند.

وی گفت: در مورد ۲۰۰ میلیون دلار دبیر کل بانک مرکزی وعده داده که این اتفاق بیفتد، انتشار ۲۰ هزار میلیارد دلار اوراق که توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه منتشر می‌ شود، باید در اسرع وقت در دستور کار قرار بگیرد، اما نمی‌ توانم بگویم که کدام یک از این موارد زودتر اتفاق می‌ افتد

به گفته وی، 80 درصد مالیات دولت در سال 1400 در صندوق تثبیت بازار باقی می ماند و افزایش سرمایه از محل سود انباشته، که یکی از پیشنهادات سازمان بورس بود معاف از مالیات خواهد بود . به همین میزان معافیت مالیاتی خواهد داشت و اگر شرکت های مادر سهام شرکت های زیر مجوعه خود را خریداری کنند به همان اندازه در پرداخت مالیات مهلت خواهند داشت.

قربانزاده گفت: در مورد این 80 درصد مالیات دولت؛ ایرادی که مطرح شده، مربوط به کسری بودجه دولت بوده که بالاخره باید تدبیر کرد، چراکه وقتی قرار است که از مالیات ها در سال 1400 کسر شود، برآورد مالیات نقل و انتقال سهام ، در 1400 معادل 17 هزار میلیارد تومان است و 80 درصد این عدد عملا با این مصوبه وارد صندوق تثبیت می شود، که برای این 80 درصد یا باید اجازه انتشار اوراق داد و یا تامین کسری بودجه را در نظر گرفت.

او ادامه داد: در نتیجه باید این عبارت ذکر شود، که بالاخره این کسری بودجه، از چه محلی باید تامین شود؛ یادر مورد تضمین، احتمالا تضمین بر عهده دولت خواهد بود؟

دبیر کارگروه تحول مجلس افزود: در مورد امهال مالیاتی بحث این بوده که، پیشنهاد دولت هم شرکت اصلی ؛ هم کنترل کننده و هم بازار گردان بود، که اگر سهام بخرند به میزان 50 درصد خریدشان، مالیات عملکرد برای 1400 امهال می شود، البته آنچه مورد نقد قرار گرفته، به دلیل اینکه احتمال دور زدن آن وجود دارد یا این موضوع محدود به سهام خزانه می شود و یا، شرکت اصلی می تواند سهام خود را خریداری کند؟

وی افزود: در موراد دیگری شرکت بالا دستی صرفا به خاطر اینکه مشمول ا مهال شود، از این مزیت استفاده نکند. که این موضوع مورد بحث قرار گرفتهو قرار شد چند مورد از اینگونه موارد توسط دوستان در این حوزه به نمایندگی از مجلس آقایان پور ابراهیمی و دهقان دهنوی و نهاوندیان، مرور و اصلاح گردد.

به گفته وی پیشنهاد دولت در مورد زیان پالایش یکم ؛ این بود که به میزان زیانی که صورت گرفته به این افراد سهام داده شود و یا اوراق فروش تبعی روی این سهام منتشر شود ، که به نوعی بیمه کردن سهام است تا عملا عرضه روی سهام این شرکت ها کاهش یابد که فشاری از سمت عرضه صورت نگیرد.

وی افزود: برای اصلاح و تکمیل سیاست دامنه نوسان، اگر نیاز به منظومه سیاستی داشته باشد ، که گرچه درست است که با اصلاح دامنه، درست است که عنصر نقد شوندگی تقویت می شود، در کنار آن همه چیز دیده شود.

او گفت: باید کارهای کارشناسی آن را طرح کنند و همه موارد دیده شود؛ به صورت جزیره ای بخشی از این پیشنهادات راه به جایی نمی برد و همه پیشنهادات در کنار هم دیده شده، برای همین این ۲۳ بند دیده شده و با مراجع تصویب آن نیاز به بک اراده ملی داریم،که همه نهاد ها برایاصلاح این وضعیت قدم بردارند و البته موضوع صرفا جبران زیان سهامداران خرد نیست.

وی ادامه داد: اساسا این بازار باید به صورت ریشه ای احیا شود و این بازار بتواند به عنوان یکی از منابع اصلی تامین مالی پروژه ها در حوزه پیشران هایی که باید در این کشور اتفاق بیافتد ، عمل کند و این بازار حتما باید به دلیل نیاز به اقتصاد کشور احیا شود.

قربانزاده گفت: دستور مهم دیگر امروز بحث نرخ ets بود و موضوعی که معاون اول رئیس‌ جمهور جمهور اشاره کردند، که به ما اجازه نمی دهند نرخ ارز را پایین بیاوریم، چون در قانون بودجه تبصره ۳ و ۴ بند ب تبصره یک قانون اشاره شده که دستگاه های مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نمی توانند ارز خود را، به جز ۸ میلیارد دلار مشمول کالای اساسی است، زیر نرخ ets عرضه کنند.

وی افزود: اگر نرخ ارز به صورت واقعی و مستمر کاهش یابد، از آن استقبال می کنیم اما اگر، به صورت مصنوعی و دستوری و مقطعی باشد، اتفاق خوبی نیست و سم اقتصاد و بازار سرمایه است. صرفا به بانک مرکزی اجازه داده شده تا ۲ درصد کمتر از نرخ ets بتواند عرضه کند که آن هم به خاطر نقش بازارسازی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24