Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جواد عشقی نژاد، در خصوص انتشار اختیار فروش تبعی هلدینگ خلیج فارس برای شرکت های زیر مجموعه خود به خبرنگار بورس ۲۴، گفت: به یاری خدا، اختیار فروش تبعی فروش شرکت های نوری، پارس و مبین، بر اساس نرخی که متقاضی روی سامانه گذاشته بود، برای اولین روز فروش رفت و...

نایب رئیس هیات مدیره بورس خواستار شد: تحریک تقاضا در بازار سرمایه همزمان با اصلاح دامنه نوسان

بورس24 : جواد عشقی نژاد، مدیر عامل هلدینگ سرمایه‌ گذاری مدبران اقتصاد، در خصوص انتشار اختیار فروش تبعی هلدینگ خلیج فارس برای شرکت های زیر مجموعه خود به خبرنگار بورس24 گفت: به یاری خدا، اختیار فروش تبعی فروش شرکت های نوری، پارس و مبین، بر اساس نرخی که متقاضی روی سامانه گذاشته بود، برای اولین روز فروش رفت.

وی گفت: حتی در خصوص سهم نوری، تقریبا سه برابر تعهد روزانه فروش انجام شد و فکر می‌ کنیم، که در روزهای آینده، سهامداران با آشنایی بیشتر با این موضوع بتوانند با این ابزار مشتقه در بازار فعالیت خود را توسعه بدهند.

عشقی نژاد افزود: امیداریم ناشرین هم بتوانند از این ابزار برای نشان دادن ارزندگی سهم خودشان استفاده کنند. هلدینگ خلیج فارس تا این لحظه بالاترین میزان انتشاراوراق اختیار فروش تبعی را از مهر ماه سال گذشته تا امروز در بازار سرمایه داشته است.

به گفته وی، سال گذشته روی نماد های پترول و فارس و در سال جاری هم روی مبین، نوری، پارس، فجر و تندگویان ( در چند روز آینده) انتشار اوراق انجام شد. در مورد تند گویان مراحل تعهد در فرابورس تایید شده و در نماد فجر هم تا دو هفته آینده انتشار اوراق اختیار فروش تبعی خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌ گذاری مدبران اقتصاد گفت: با توجه قیمت سهام در این روزها، مجامع پیش رو و شرایط بازار احتمال افت قیمت این سهام پایین است و شرکتی اقدام به فروش اوراق تبعی می کند، که اعتقاد به ارزندگی سهام خودش داشته باشد.

وی در خصوص بازارگردانی سهام هلدینگ و زیر مجموعه های این شرکت توسط صندوق بازارگردانی گفت: بازارگردانی سهام همچنان به قوت خود باقی است، گر چه، حجم معاملات در این مدت کمی کاهش داشت، که به همین دلیل درصد بازارگردانی اکثر صندوق ها در این مدت افزایشی بود، که این موضوع می طلبد در میزان تعهدات صندوق های بازارگردانی تجدید نظر شود. 

عشقی‌ نژاد با اشاره به موضوع بازارگردانی و انتشار اختیار فروش تبعی ، استفاده جمیع موارد از جمله ساماندهی دامنه ، گره معاملاتی رابرای افزایش نقد شوندگی بازار مفید دانست و گفت: من به عنوان کارشناس می گویم، اگر ۱۰ همت هم وارد بازار کنیم ولی مشکل گره معاملاتی و دامنه نوسان حل نشود، این نقدینگی آب می شود.

به گفته وی تصمیمات هفته گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار با اصلاح گره معاملاتی، دامنه نوسان و سایر ریزساختار ها باید همزمان اتفاق بیافتد تا تاثیر مشهود در بازار داشته باشد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24