Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بازار سرمایه پس از رشد بسیار مطلوبی که در ٢ سال گذشته تجربه کرد طی ٩ ماه اخیر تغییر مسیر داده و روند اصلاحی را در پیش گرفته است. ادامه این روند فرسایشی منجر به خستگی فعالان تازه وارد بازار شده است به طوری که آن ها حاضرند بدون توجه به معیارهای ارزندگی سهام، درصدد خروج از بازار برآمده و عطای آن را به لقایش ببخشند.

صف فروش سنگین در نمادی که نسبت قیمت به فروش آن کمتر از ٢ است!

بورس24 : بازار سرمایه پس از رشد بسیار مطلوبی که در 2 سال گذشته تجربه کرد طی 9 ماه اخیر تغییر مسیر داده و روند اصلاحی را در پیش گرفته است. ادامه این روند فرسایشی منجر به خستگی فعالان تازه وارد بازار شده است به طوری که آن ها حاضرند بدون توجه به معیارهای ارزندگی سهام، درصدد خروج از بازار برآمده و عطای آن را به لقایش ببخشند. در این میان تلاش های نهاد ناظر بازار در خصوص کاهش التهابات فروش نیز موثر نبوده است. معاملات سهام شرکت فولاد کویر نیز در این روزها به واسطه قانون دامنه نوسان نامتقارن و هیجان فروش در کنار تبدیل حق تقدم های تبدیل شده به سهم با فشار فروش روبرو شده است. این سهم امروز بیش از 100 میلیون صف فروش دارد که معادل حدود یک درصد سهام شرکت است.

حامد نادی مدیرامور سهام در گفت و گو با خبرنگار بورس24 گفت: در حال حاضر در بازار کامودیتی ها شاهد رشد قیمت محصولات فولادی هستیم و در کنار این امر خوش بینی هایی که نسبت به احیای برجام و بهره مندی شرکت ها از مزیت های برجام وجود دارد، می تواند نویدبخش روزهای بهتری برای بازار باشد.

او اضافه کرد: شرکت فولاد کویر نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به طرح های توسعه سودآوری که در شرکت در حال انجام است، در کنار بهبود صادرات و افزایش فروش، سودآوری این شرکت طی دوره های آتی رو به رشد خواهد بود و می توان امید داشت که پس از سپری شدن دوره کوتاه مدت فعلی و آرام شدن فضای بازار با استفاده از ابزارهای بازار از جمله بازارگردانی و اختیار فروش، معاملات بهتری را در این نماد شاهد باشیم.

خطاب به سهامداران کویر

وی ضمن تاکید بر این که صف فروش فعلی کویر تناسبی با متغیرهای سودآوری این شرکت ندارد، درباره فعالیت های بازارگردانی نماد کویر ابراز داشت: بازار گردان نماد کویر به صورت فعال در حال فعالیت بوده و در تلاش است با توجه به وضعیت بازار سرمایه و در راستای حمایت از منافع سهامداران شرکت اقدامات لازم را انجام دهد. بازارگردان در تلاش است که از حجم فشار فروش ایجاد شده در این نماد کاهیده تا بتواند نقدشوندگی کامل را مجددا به این سهم پرپتانسیل بازگرداند. از این رو به سهامدارانی که نیاز سریع و مبرم به سرمایه خود ندارند توصیه می شود که از فروش هیجانی سهام خود اجتناب نموده و بر مبنای تحلیل معاملات خود را ثبت و از هیجان و اضطراب در فروش سهام خود با هر قیمتی و قرارگیری در صف فروش خودداری کنند تا بازار گردان بتواند منابع خود را به صورت بهینه در راستای جمع آوری صف فروش و کاهش هیجانات منفی استفاده نموده و از زیان سهامداران جلوگیری نماید.

نسبت پی بر اس سهم پایین تر از 2 خواهد شد

در ادامه از مدیر امور سهام فولاد کویر در خصوص وضعیت عملیاتی و تولید و فروش این شرکت پرسیدیم. او بیان داشت: با توجه به میزان تولید و قیمت فروش محصول، میزان فروش شرکت در سال 1400 حدود 13،000 میلیارد تومان برآورد می شود و با این حساب نسبت p/s شرکت در محدوده پایین تر از 2 قرار می گیرد که از این لحاظ جزو معدود شرکت هایی در بازار بورس است که پی بر اس آن در این محدوده قرار گرفته است.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه سالانه بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان صرف خرید شمش بعنوان ماده اولیه می شود و حاشیه سود حدود ٢٥ درصدی شرکتهای تولید کننده شمش ( که از صورتهای مالی آنها قابل استخراج است) با راه اندازی طرح توسعه شرکت در سال آینده بهای تمام شده محصول به همین میزان کاهش پیدا کرده و پی بر ای سهم در محدوده کنونی قیمت کمتر از 5 خواهد بود.

او مجددا سهامداران کویر را خطاب قرار داده و اظهار داشت: بنابراین سهامدارانی که دید بلند مدت تری دارند، با راه اندازی طرح توسعه از منافع آن بهرمند شده و بیش از سرمایه گذاری های دیگر خصوصا سرمایه گذاری در بانک از این سود عملیاتی و ماندگار که تورم هم در آن لحاظ می شود بهرمند خواهند شد.

نادی در پایان به مهم ترین دستاوردهای شرکت کویر اشاره کرد و گفت: حفظ رتبه برتر در بازار نورد صنعت فولاد، اجرای پروژه انتقال پساب تصویه خانه شهرستان کاشان جهت صرفه جویی در مصرف ذخائر و سفره های آب زیر زمینی که مراحل لوله کشی آن از کاشان تا محل کارخانه واقع در شهرستان آران و بیدگل به اتمام رسیده و در حال حاضر پروژه مربوطه در فاز احداث و تکمیل تصفیه خانه است. امکان تحویل سریع تر محصولات، به واسطه داشتن بزرگترین ناوگان حمل و نقل در منطقه، تعامل با واحدهای دانشگاهی و پژوهشی و به روز رسانی و ارتقای گواهینامه های استاندارد های بین المللی مدیریت کیفیت و ایمنی و بهداشت از مهمترین دستاوردهای شرکت است که سرمایه گذاران می توانند در تصمیمات خود آن ها را لحاظ کنند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24