Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

کلیه زمین هایی که در مجموعه گروه هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، راهیان سهام و صنایع افق مس کرمان وجود دارد تجدید ارزیابی می شوند و در حال کارشناسی و قیمت گذاری هستیم. به زودی پس از نهایی سازی قیمت ها از طریق سامانه کدال به کلیه سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

پنج زیرمجموعه «سرچشمه» عرضه اولیه می شوند

بورس24 : استراتژی ها و برنامه های طرح توسعه و افرایش سرمایه هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه اعلام شد. این شرکت زیر مجموعه های خود را وارد فرابورس و بورس خواهد کرد، با ترتیب اولویت.

مجید اسکندری معاون سرمایه گذاری هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه در مورد برنامه های این شرکت و استراتژی های آن در گفت و گو با بورس24 گفت: مهمترین استراتژی هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه در جهت سیاستهای کلان هیات مدیره و مدیرعامل، مهندس شمس، شفاف سازی و شناساندن ارزش واقعی سهم سرچشمه برای بازار و سهامدارن است. در همین راستا جهت شکوفائی توانمندی های بالقوه و بالفعل شرکتها، تصمیم بر آن شد، شرکتهای تابعه بسته به شرایط هر شرکت و متناسب با قوانین مرتبط در فرابورس و بورس اوراق بهادار تهران، پذیرش گردند.

وی افزود: با توجه به ارزیابی های داخلی صورت پذیرفته طی دوران حضور در هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه معتقد هستم ارزش ذاتی سهام شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه بالاتر از ارزش قیمت نمایش داده شده بر روی تابلو است. لذا این اقدام علاوه بر ایجاد شفافیت با وضوح بیشتر در شرکت از طرفی باعث آشکار شدن زوایای پنهان مانده از دید مشتریان و سهامداران در بازار سرمایه خواهد گردید که به نوبه خود این مهم تاثیر بسزایی بر افزایش ارزش واقعی قیمت سهام شرکت با توجه به پتانسیل های نامبرده ایجاد خواهد نمود و با عنایت به آنکه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه بمنظور بارور نمودن ارزش ذاتی سهام شرکت و شرکت های تابعه اقدام به برنامه ریزی عملیاتی در حوزه های دارویی، فولادی، صنایع جنبی و زیرساختی صنعتی و معدنی بمنظور تحقق اهداف راهبردی ترسیم شده نموده است بر خود واجب می دانم عینی بودن برنامه مذکور را نیز با ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در این خصوص بعرض سهامداران و مشتریان بازار سرمایه برسانم .

از عرضه های اولیه چه خبر؟

اسکندری گفت : در حال حاضر با توجه به رایزنی های انجام شده با مشاوران و صاحب نظران بازار سرمایه پذیرش شرکت های تابعه بشرح ذیل فازبندی گردیده است که طبق برنامه ریزی بعمل آمده 5 مورد از شرکت های مذکور قراردادشان با شرکت های تامین سرمایه مجاز سازمان جهت انجام مراحل پذیرش قطعی گردیده است و مراحل پذیرش شرکت سرمایه گذاری افق کرمان در مرحله پایانی است که توسط شرکت تامین سرمایه امین در حال قیمت گذاری است و تا پایان اردیبهشت ماه بر روی تابلو عرضه خواهد گردید. همچنین قرارداد شرکت آریاناران نیز نهایی شده و امیدنامه آن 90 % قطعی شده که در اردیبهشت ماه اقدامات مقدماتی به اتمام رسیده و تقاضای آن در فرابورس ثبت خواهد شد و نیز شرکت های راهیان سهام با شرکت تامین سرمایه کاردان قرارداد منعقد نموده است و طبق برنامه ریزی صورت پذیرفته پیش بینی می گردد تا پایان آبان ماه سال جاری نماد سهام شرکت بر روی تابلو نمایان گردد و شرکت ارفع سازان و شرکت راهوار مس نیز به ترتیب با شرکت های تامین سرمایه دماوند و کارگزاری آرمون به همین منظور (طی مراحل پذیرش) قرارداد منعقد نموده اند که مطابق برنامه ریزی صورت پذیرفته پیش بینی می گردد تا پایان سال 1400 نماد شرکت های مذکور نیز بر روی تابلو نمایان گردند.

وی افزود: در صورتیکه فرآیند پذیرش شرکت آریاناران به اتمام رسد و قیمت سهام آن از طریق سازمان نهایی و صحه گذاری گردد می توان این پیام نوید بخش را به سهامداران و مشتریان در بازار سرمایه اعلام نمود که با توجه به مشابه بودن فعالیت شرکت مذکور با شرکت نوآوران، فرآیند پذیرش شرکت نوآوران بسیار سریعتر انجام خواهد پذیرفت . اقدامات برنامه ریزی و عملیاتی شده مذکور مبین اراده مستحکم شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در راستای تحقق بخشیدن به راهبردهای تبیین شده توسط مدیریت عامل جدید شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با هدف شفاف سازی و توسعه گستره فعالیت اقتصادی شرکت اصلی و شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه است و با توجه به جریان نقد جاصل از عرضه سهام شرکت های تابعه در بازارهای فرابورس و بورس اوراق بهادار و سود حاصل از اجرای پروژه های فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه با پیشرفت فیزیکی 68 درصد که شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه پیمانکار EPC پروژه مذکور است که طبق برنامه ریزی صورت پذیرفته تا پایان شهریور ماه تجهیزات خارجی نصب و تا پایان سال جاری راه اندازی و به اتمام خواهد رسید و تحویل شرکت ملی صنایع مس ایران خواهد گردید و پروژه ساختمانی نیایش با مشارکت شرکت های راهیان سهام و شرکت کانی مس با پیشرفت فیزیکی 60 درصد که تا پایان سال جاری پروژه مذکور تحویل قطعی گردیده و سهام شرکت های نامبرده در پروژه مذکور تفکیک و متراژ بنای هر یک تحویل خواهد گردید و برنامه های ذیل در دست بررسی، رایزنی و برنامه ریزی عملیاتی است.

وی افزود: پروژه تولید لاستیک های سایز بزرگ ماشین آلات معدنی با مشارکت شرکت های گل گهر، چادرملو، شستا و لاستیک بارز و سرمایه گذاری مس سرچشمه ،پروژه تولید روکش لاستیک ماشین آلات معدنی با مشارکت شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و شرکت صاحب تکنولوژی ،پروژه EPC فلوتاسیون سرباره مس شهربابک (خاتون آباد) شرکت ملی صنایع مس ایران ، پروژه F-EPC دویست هزار متر مکعبی آب شیرین کن خلیج فارس ، پروژه مشارکت در یکی از معادن مس شرکت ملی صنایع مس ایران ، پروژه EPC تولید مواد شیمیایی مورد نیاز تغلیظ شرکت ملی صنایع مس ایران از مهمترین پروژه های شرکت است.

تجدید ارزیابی در راه است...

وی در مورد برنامه تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و شرکت های تابعه افزود : اقدامات قانونی و مصوبات هیات مدیره در خصوص تجدید ارزیابی دارایی های شرکت اصلی و شرکت های تابعه اخذ شده است و شرکت های تابعه موظف شده اند کلیه زمین هایی که در مجموعه گروه هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه ، راهیان سهام و صنایع افق مس کرمان وجود دارد تجدید ارزیابی شوند و در حال کارشناسی و قیمت گذاری هستیم و بزودی پس از نهایی سازی قیمتها از طریق سامانه کدال به کلیه سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به نظرات کارشناسان خبره بازار سرمایه و برآورد شرکت در مورد ارزش غیر بورسی شرکت گفت : بورسی شدن شرکت های تابعه به این مهم کمک خواهد نمود تا ارزش واقعی سهام شرکت ها مشخص گردیده و بازار براحتی می تواند ارزش سهم را نیز مورد محاسبه قرار دهد. خاطرنشان می سازد حدودی که خود ما به نسبت ارزش های روز بازار و نسبت به دارائی های شان مورد محاسبه قرار داده ایم ارزشی در حدود 8000 میلیارد تومان برآورد ارزش کل شرکت است که هر سهمی تقریبا بین 1600 تا 1800 تومان برآورد می گردد .

وی درپاسخ به سوال آیا برنامه ای برای انتقال نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به بازار اول فرابورس و یا پذیرش شرکت دربورس وجود دارد؟ گفت: برنامه پلکانی در این خصوص طرح ریزی گردیده است. با توجه به آنکه اطمینان خاطر از داشتن شرایط برای انتقال به بازار اول را داریم لذا پیش فرض هایی را متصور هستیم (به محض پذیرش قطعی یک و یا دو مورد از شرکت های فرعی و ظهور نماد آن شرکت ها بر روی تابلو) و آن پیش فرض ها به محض محقق گردیدن اقدامات لازم در این خصوص را عملیاتی خواهیم نمود .

اسکندری در پاسخ به این سوال که آیا شرکت اقدامات کلیدی را در خصوص بازارگردانی سهام برنامه ریزی و اقدام نموده است؟ افزود: برای بازارگردانی سهام سرچشمه با دو شرکت تامین سرمایه قرارداد بازرگردانی منعقد نموده ایم و فرآیند بازرگردانی در حال انجام است و همچنین با هدف افزایش نقدشوندگی سهام سهامداران و رفع نگرانی ایشان از نقدشوندگی سهام برنامه ریزی نموده ایم که بخشی از نقدینگی شرکت را برای بازار گردانی سهام سرچشمه و سهام شرکت های زیرمجموعه که ظرف مدت ذکر شده پذیرششان قطعی می شود تخصیص دهیم .

اسکندری معاون سرمایه گذاری مس سرچشمه بعنوان جمع بندی گفت: مهمترین راهبرد هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه ورود شرکت های زیرمجموعه به بازار سرمایه است که با عرضه سهام شرکت ها قیمت واقعی سهام شرکت ها کشف گردیده و ارزش واقعی سهم شان روی تابلو مشخص خواهد گردید و با نقدینگی حاصله باعث می ‌گردد سرمایه گذاری های جدید صورت پذیرد و شرکت اصلی و شرکت های تابعه بر روی ریل توسعه قرار گیرند و این سرمایه گذاری های جدید سود مضاعفی را برای شرکت اصلی و شرکت های زیرمجموعه ایجاد خواهد نمود و به نظر من سرچشمه با برنامه هایی که در دست بررسی و اقدام دارد آینده بسیار روشنی خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24