Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هرچند تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده بود، اما بررسی آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن حاکی از تولید ۹۹۱ هزار و ۶۹۲ دستگاه خودرو و کمتر از برنامه در ۱۲ ماهه پارسال است.

خودروسازان در سال گذشته چقدر تولید کردند؟

بورس24 : هرچند تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده بود، اما بررسی آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن حاکی از تولید ۹۹۱ هزار و ۶۹۲ دستگاه خودرو و کمتر از برنامه در ۱۲ ماهه پارسال است.

میزان تولید یاد شده مشتمل بر تولید ۹۰۳ هزار و ۳۱۴ دستگاه سواری (بیش از ۹۱ درصد کل تولیدات)، ۸۰ هزار و ۵۴۸ دستگاه وانت، پنج هزار و ۸۴۰ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده، ۹۴۴ دستگاه اتوبوس، ۷۸۹ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس و ۲۵۷ دستگاه ون است.

با توجه به تولید ۸۳۱ هزار و ۹۹۶ دستگاه انواع خودرو در سال ۹۸، رشد ۱۹.۲ درصدی در این حوزه به ثبت رسید.

برپایه این گزارش، ایران‌خودرو در سالی که گذشت با تولید ۵۰۵ هزار و ۱۳۸ دستگاه خودرو، عنوان بزرگترین خودروساز کشور را از آنِ خود کرد. تولید ایران‌خودرو در هم‌سنجی با سال ۹۸ با رشد ۳۵.۶ درصدی همراه شد.

پس از آن، سایپا با تولید ۴۲۰ هزار و ۴۶۰ دستگاه خودرو در جایگاه دومین خودروساز بزرگ کشور قرار گرفت. تولید این خودروساز نیز در مقایسه با سال ۹۸، رشد ۱.۳ درصدی تجربه کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: سیاست این وزارتخانه رقابتی کردن صنعت خودرو در داخل و استفاده از همه شرکت‌های توانمند در این حوزه است.

«علیرضا رزم‌حسینی» بیان‌داشت: مطابق طرح وزارت صنعت، افزایش ۵۰ درصدی میزان تولید خودرو تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ به اجرا درخواهد آمد.

«بهمن صالحی‌نیا» رییس هیات عامل ایدرو نیز برنامه امسال وزارت صنعت را تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه از آن در دو خودروساز اصلی یعنی ایران‌خودرو و سایپا و ۱۵۰ هزار دستگاه در شرکت‌های بخش خصوصی تولید خواهد شد.

در این زمینه، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به ایرنا گفت: دست‌یابی به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال ۱۴۰۰، با رفع مشکلات نقدینگی و تامین مواد اولیه مورد نیاز امکان‌پذیر است

«مازیار بیگلو» افزود: هرچند سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ جهشی در روند تولید خودرو و قطعه در کشور شاهد بودیم، اما می‌توانستیم با رفع برخی مسائل و مشکلات، همچنین تامین امکانات و زیرساخت‌ها تولید بیشتری را در کشور رقم بزنیم.

وی ادامه‌داد: این در حالی است که در صورت رفع مشکلات نقدینگی و اصلاح قیمت‌گذاری‌ها، به‌طور بالقوه توان تولید قطعه برای سه میلیون دستگاه خودرو در کشور در سال وجود دارد.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24