Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هر چند این محصول با نمونه مفهومی سانتا کروز تفاوت هایی دارد و بسیار متعادل و قابل درک شده، اما همچنان یک نام جذاب و پرحاشیه در مجموعه هیوندای محسوب می شود.

تصاویری از سانتا کروز ٢٠٢٢؛ پیکاپ مطرح هیوندای

بورس24 : هیوندای در سال 2013 و هنگام برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت(آمریکا) نام سانتا کروز را مطرح کرد. پس از آن نیز در نمایشگاه بین المللی آمریکای شمالی سال 2015 و نمایش مدل مفهومی، همه چیز شکل جدی تری به خود گرفت. طراحی یک پیکاپ که برای آن دوران همانند پلی برای عبور از دنیای متعارف کلاس پیکاپ به آینده ای متفاوت بود.

مدل مفهومی مدل مفهومی

هم اکنون که نزدیک به یک دهه از آن زمان می گذرد؛ خودروساز کره ای با ارائه مدل 2022 این پیکاپ البته در شرایط تولید محدود، آنرا روانه بازار می کند. هر چند این محصول با نمونه مفهومی سانتا کروز تفاوت هایی دارد و بسیار متعادل و قابل درک شده، اما همچنان یک نام جذاب و پرحاشیه در مجموعه هیوندای محسوب می شود.

طراحی

در قسمت دماغه از یک الگوی ترکیبی استفاده شده که چراغ های اصلی را به بخشی از گریل(جلوپنجره) تبدیل کرده است. این نمای یکپارچه بویژه زمانی که چراغ ها خاموش هستند بیشتر ذهن مخاطب را درگیر خود می کند. شباهت این قسمت از طراحی با آنچه که در هیوندای توسان 2022 کاملا مشخص است.

اما شرایطی که در نمای عقب مشاهده می شود به هیچ عنوان در حد پیچیدگی های دماغه نیست و همه چیز خیلی معمولی به نظر می رسد.

قسمت حمل بار فضای محدودی را در اختیار کاربر قرار می دهد که البته با نوع طراحی یک فضای مخفی برای قرارگیری اشیا را نیز شامل می شود. این بخش 132.2 سانتیمتر طول دارد.

پیشرانه

سانتا کروز در مدل پایه با پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی ارائه می شود که حدود 190 اسب بخار خروجی و 244 نیوتن متر گشتاور دارد. البته این اعداد هنوز بطور دقیق توسط هیوندای مشخص نشده اند.

مجموعه پیشرانه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه تمام چرخ محرک هماهنگ می شود. ظرفیت یدک کشی این پیکاپ برابر با 1588 کیلوگرم است.

اما برای مشتریانی که قدرت بیشتری می خواهند یک پیشرانه آپشن که در واقع نمونه توربوشارژ موتور استاندارد است نیز در نظر گرفته شده است. نمونه 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو حدود 275 اسب بخار خروجی و 420 نیوتن متر گشتاور دارد که بازهم این اعداد بصورت دقیق مشخص نشده اند. این پیشرانه با جعبه دنده دوکلاچه 8 سرعته همتاهنگ شده و پدال های تعویض پشت فرمانی برای تغییر دنده در حالت دستی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد و ظرفیت یدک کشی نیز برابر با 2268 کیلوگرم محاسبه شده است.

کابین و ایمنی

فضای داخل کابین کاملا بروز و فناورانه تدارک دیده شده است. نمایشگر دیجیتال تبلتی اطلاعات کیلومتر در حالت آپشن، نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی 8 اینچی با پشیتبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو که در حالت آپشن می تواند 10 اینچ باشد به همراه پورت های یو اس بی، فضای مخفی قرارگیری وسایل زیر صندلی ردیف عقب و ... از ویژگی های سانتا کروز هستند.

در بخش ایمنی نیز سنسور هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر و دوچرخه سوار، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط در حالت استاندارد ارائه می شوند. کروز کنترل تطبیقی، نمایش نقاط کور دید راننده، سنسور برخورد عقب و ... نیز در حالت آپشن قابل انتخاب هستند.

قیمت خودرو هنوز از جانب تولیدکننده مشخص نشده است.

منبع: عصر ایران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24