Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طرح آمین، شاهین و طاووس سه طرح سرمایه‌گذاری مانو است که به ترتیب صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، سهامی و سبدگردانی اختصاصی را شامل می‌شوند.

مانو چه سرویس‌هایی را برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد؟

بورس24 : طرح آمین، شاهین و طاووس سه طرح سرمایه‌گذاری مانو است که به ترتیب صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، سهامی و سبدگردانی اختصاصی را شامل می‌شوند.

در شرایط تورمی که ارزش پول کاهش پیدا می‌کند، سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف نمود بیشتری پیدا کرده است، اما مدیریت ثروت مخصوصا برای سرمایه‌های خرد مورد توجه زیادی قرار نگرفته است. سامانه مانو یکی از محصولاتی است که در زمینه مدیریت ثروت توسط شرکت تحلیلگر امید با سرمایه‌گذاری و مشارکت تامین سرمایه کاردان و بانک سامان راه‌اندازی شده است. هدف سامانه این است که با کسب سود پایدار (کمترین ریسک) در بازارهای مولد مانند بورس سرمایه‌گذاری کند.

مانو برای افرادی است که زمان کافی برای کسب دانش تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ندارند. بر این اساس تیم مدیریت دارایی مانو، با استفاده از دانش خود و ابزارهای به‌روزی که در اختیار دارند، سعی داشته که بهترین گزینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب ‌کند.

اپلیکیشن مانو در واقع یک مشاور مالی برای مردم است که قصد دارد کار سرمایه‌گذاری را برای آنها راحت‌تر کند. در واقع اگر کسی قصد داشته باشد در بورس سرمایه‌گذاری کند، به جای دریافت کد بورسی، با ثبت‌نام در این اپلیکیشن سبدی تشکیل می‌دهد که ترکیبی از ابزارهای مختلف سرمایه‌گذاری است. البته پول هر کاربر در حساب شخصی خودش در این اپلیکیشن خواهد ماند و مانو تنها با الگوریتم‌هایی که بر اساس آنها برنامه‌ریزی شده، تصمیم می‌گیرد که بهتر است فرد، سهام چه شرکت‌هایی را خریداری کند.

سه طرح سرمایه‌گذاری مانو

مانو اکنون سه طرح برای سرمایه‌گذاری در اختیار افراد قرار داده است؛ طرح آمین، طرح شاهین و طرح طاووس. طرح آمین، صندوق سرمایه‌گذاری با ریسک پایین است که تحت عنوان صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کاردان، در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است. صندوق‌های درآمد ثابت با هدف کمینه کردن ریسک سرمایه‌گذاری، بیش از ۹۰ درصد سرمایه موجود را به اوراق با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی اختصاص می‌دهد.

این صندوق در یک سال گذشته بازدهی ۲۱ درصد داشته و نرخ سود پیش‌بینی شده آن سالانه ۲۰ درصد است. از مزیت‌های این صندوق این است که نقدشوندگی بالایی دارد و جزو سرمایه‌گذاری‌های بدون ریسک محسوب می‌شود.

طرح شاهین، صندوق سرمایه‌گذاری از نوع سهامی است که تحت عنوان صندوق سرمایه‌گذاری سهام بزرگ کاردان، در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است. صندوق‌های سهامی با هدف کسب بازده بهینه، با رعایت اصول مدیریت ریسک، سرمایه جمع‌آوری شده را در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی، سرمایه‌گذاری می‌کند. ضامن نقدشوندگی این صندوق شرکت تأمین سرمایه کاردان است و در سال گذشته بازدهی ۱۴۴.۳ درصد داشته است. ریسک سرمایه‌گذاری در طرح شاهین متوسط بوده و نرخ کارمزد آن دو درصد سرمایه به‌صورت سالانه است.

طرح طاووس سرویس دیگری از مدیریت ثروت مانو است که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که برای سرمایه خود، تحت قرارداد سبدگردانی، مدیر اختصاصی تعیین کنند. فرآیند سبدگردانی توسط شرکت کاردان و تحت مجوز سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود و شرکت تحلیلگر امید، با استفاده از سامانه‌های هوشمند فرآیند سبدگردانی را بهینه می‌کند.

طرح طاووس، سبدگردانی اختصاصی کاردان محسوب می‌شود که در پنج سال گذشته ۲۸۷ درصد بازدهی داشته است. کارمزد آن بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از سودی است که بیشتر از سود بانکی ایجاد می‌شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در طرح طاووس، به صورت موقت ۲۵۰ میلیون تومان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری یک سال است، اما در صورت درخواست مشتری، امکان فسخ قرارداد زیر یک سال بدون جریمه یا محدودیت وجود دارد.

کدام طرح را انتخاب کنیم؟

سرمایه‌گذاری در هر یک از طرح‌های سرمایه‌گذاری به میزان مبلغ مورد نظر فرد و شرایط هر طرح بستگی دارد. به‌طور کلی در طرح‌های سرمایه‌گذاری مانو، امکان سرمایه‌گذاری حتی با دارایی یک میلیون تومان هم امکان‌پذیر است؛ از سوی دیگر برای سرمایه‌گذاری در سبدگردانی اختصاصی، به سرمایه حدودی بالای ۲۵۰ میلیون تومان نیاز است.

سود سرمایه‌گذاری در مانو نیز به طرح انتخاب شده بستگی دارد. ریسک سرمایه‌گذاری با بازده، رابطه مستقیم دارد؛ برای مثال اگر طرح با ریسک بالاتر (طرح شاهین) انتخاب شود، همانطور که ممکن است سود بالاتری داشته باشد، این احتمال هم وجود دارد که در روزهایی، بازده آن منفی شود.

سرمایه‌گذاری در مانو نیازی به کد بورسی ندارد

از آنجایی که سرمایه‌گذاری در مانو، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم محسوب می‌شود، برای ثبت‌نام نیازی به داشتن کد بورسی نیست. برای شروع سرمایه‌گذاری در مانو کافی است پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، طرح مورد نظر، متناسب با شرایط مالی و درجه ریسک‌پذیری انتخاب شود. پس از اینکه فرد مبلغ مورد نظر را واریز می‌کند، متناسب با مبلغ واریز شده، واحدهای صندوق خریداری می‌شود و تا زمانی که تقاضای برداشت وجه نشود، این سرمایه به نام خود فرد در حساب صندوق باقی می‌ماند.

واریز ماهانه سود نیز در طرح‌های مانو به طرحی که انتخاب می‌شود بستگی دارد. برای نمونه طرح سرمایه‌گذاری آمین که صندوقی با درآمد ثابت است، ماهانه حدود ۱.۸ درصد سود پرداخت می‌کند. این درحالی است که طرح سرمایه‌گذاری شاهین، از جنس صندوق سهامی است و سود حاصل شده تنها از افزایش قیمت واحدها خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24