Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجید ضیائی مدیر عامل فباهنر درباره آخرین وضعیت معدن مس که در گزارش تفسیری اعلام شده، گفت بخش قابل توجهی از امور مربوط به خرید معدن مس انجام شده است. ما به طور قطع در مزایده آن شرکت می کنیم تا بتوانیم معدن را بگیریم. در این باره بسیار جدی هستیم و این اتفاق برکات زیادی برای مس باهنر در پی خواهد داشت...

تکمیل زنجیره تامین فباهنر با معدن مس

بورس24مجید ضیائی مدیرعامل فباهنر درباره آخرین وضعیت معدن مس که در گزارش تفسیری اعلام شده گفت بخش قابل توجهی از امور مربوط به خرید معدن مس انجام شده است. ما به طور قطع در مزایده آن شرکت می کنیم تا بتوانیم معدن را بگیریم در این باره بسیار جدی هستیم و این اتفاق برکات زیادی برای مس باهنر در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول در برابر این سوال که نرخ جهانی مس صعودی بوده و چه تأثیری بر عملکرد و سودآوری شرکت دارد؟ توضیح داد:  چند روزی است که البته نرخ جهانی پایین آمده است مهم برای ما زنجیره تامین است برایمان این مهم است. کاهش نرخ جهانی می تواند اثرات منفی داشته باشد که در گذشته هم اینگونه شده است این است که تکمیل زنجیره تامین بسیار مهم است

وی افزود : ما قیمت تمام شده برایمان مهم است، که بتواند جلوی تلاطم ها را بگیرد نرخ جهانی امری قابل اتکا نیست ما بایستی کاتد را از ملی مس به نرخ جهانی خریداری کنیم اتکا به قیمت جهانی در دراز مدت به نفع ما نیست.

ضیائی در برابر این سوال که آیا بهبود شرایط زنجیره‌تامین شدنی است؟توضیح داد:  با گرفتن معدن بله همین معدن که اشاره کردید اثر خوبی می گذرد، تصمیم مهم و تاثیرگذاری است که در حال پیگیری آن هستیم.

او درباره قرارداد مطلس و ضرب سکه گفت: ما با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم این موضوع منوط به حذف چهار صفر است. باید ببینیم چه می شود؛ مقدمات آن برروی اسکناس ‌ها صورت گرفته و امیدواریم در ماه ‌های آتی ضرب سکه‌ های جدید آغاز گردد.

گفتنی است، فباهنر برای سال مالی ۹۹ پیش بینی فروش ۲۹۳۸ میلیاردی را داشته که در عملکرد ۱۲ ماهه فراتر از بودجه عمل کرده و به فروش ۳۰۷۸ میلیاردی رسیده است بدین ترتیب شرکت توانسته پنج درصد فراتر از بودجه خود عمل نماید. با این وصف در عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی ۹۹ شاهد جهش ۱۲۷ درصدی فروش در شرکت هستیم.

در حالی شرکت در عملکرد ۹ ماهه با فروش ۲۰۸۷ میلیاردی به سود خالص ۵۵۶ میلیاردی رسیده که در سه ماهه آخر به تنهایی به فروش ۹۹۱ میلیاردی دست یافته است و به عبارتی در سه ماهه آخر سال شرکت تقریباً به اندازه نیمی از سال مالی ۹۹ فروش داشته و این امر نویدبخش سود بالای شرکت در سه ماهه آخر سال است.

افزون بر این شرکت به تازگی افزایش سرمایه ۱۳۳ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی را به اجرا رسانده است. این افزایش سرمایه صرف اجرای طرح توسعه شرکت خواهد شد و با توجه به دارایی های ارزنده شرکت به نظر می رسد، افزایش سرمایه خوبی نیز از محل تجدید ارزیابی دارایی در انتظار سهم باشد. مضافاً این که خبرهایی از احتمال تخصیص معدن به شرکت نیز به گوش می رسد.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24