Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا اولین درخواست انتشار اوراق بدهی برای خرید سهم ، به مبلغ ١٠٠٠ میلیارد تومان را به بورس فرستاد. معاون بورس : هلدینگ ها از این فرصت استفاده کنند ؛ برای استفاده از این تسهیلات وقت زیادی نیست

اعتبار کلان برای خرید سهام

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا اولین درخواست انتشار اوراق بدهی برای خرید سهم ، به مبلغ 1000 میلیارد تومان را به بورس فرستاد.

مزیت این اوراق که شستا استارت آن را زد ، خرید سهم با اعتباری است که جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب می شود.

این تصمیم حاصل برگزاری جلسه امروز نهاد ناظر با 25 شخصیت حقوقی است که در آن عدد 24 همت برای انتشار اوراق بدهی خرید سهم در بورس مورد جمع بندی نهایی صورت گرفت.

در این جلسه 10 حقوقی شامل شستا ، گروه توسعه ملی ، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری ملی ، سرمایه گذاری تدبیر، سرمایه گذاری اهداف ، سرمایه گذاری سپه و تامین سرمایه های کاردان  ،نوین و لوتوس پارسیان برای انتشار اوراق مزبور تا سقف 24 هزار میلیارد تومان توافق کردند.

محمد حسن ابراهیمی سرو اولیا نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جلسه امروز هلدینگ ها و شرکت های واسطه گری مالی پیرامون انتشار اوراق بدهی به خبرنگار بورس24 گفت: عدد ۲۴ هزار میلیارد تومان بر اساس اظهاراتی بود که حاضرین در جلسه عنوان کردند.

وی گفت: به نظر من این اتفاق یک فرصت است و اگر ما این فرصت را داده ایم به خاطر شرایط خاص بازار بوده است ، لکن اگر این هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری از فرصت مزبور استفاده نکنند، ممکن است این فرصت از دست شان برود.

وی در پاسخ به این که این موضوع چه میزان ضمانت اجرایی دارد؟ گفت: می توانیم از دو جنبه به آن نگاه کنیم، اولا" شرکت های هلدینگ و شرکت های سرمایه گذاری از بانک ها نمی توانند اعتبار بگیرند. بازار یک فرصتی را فراهم کرده است که بیایند و اوراق منتشر کنند. فرض کنید سود این اوراق ۲۲ درصد باشد، واقعا بازار سرمایه در شرایط عادی ۲۱-۲۲ درصد بازدهی ندارد؟

به گفته وی، ما اصلا نمی گوییم کدام سهم را بخرید و چه بخرید، ولی ، شرط این است که این پول را وارد بازار کنید.

سرو اولیا گفت: ما اگر الان به خاطر شرایط بازار این تسهیلات را قائل شده ایم‌، ممکن است ۱ ماه دیگر این فرصت دریافت مجوز در اختیار شرکت ها نباشد.

گفتنی است ، اوراق بدهی ابزاری است که می تواند به عنوان اعتبار خرید سهام توسط هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری در نظر گرفته شود ، اعتباری که هزینه قابل قبول مالیاتی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عبدالرضا فردی
    عبدالرضا فردی

    THANKS

    2 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24