Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک روزنامه آمریکایی نوشت، چند مقام پنتاگون بر این باورند که با توجه به تشدید اوضاع، بهتر است واشنگتن در حصول توافق محدود کننده با ایران تاخیر نکند.

لس آنجلس تایمز به نقل از چند مقام پنتاگون: بایدن در توافق برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران تعلل نکند

بورس24 : یک روزنامه آمریکایی نوشت، چند مقام پنتاگون بر این باورند که با توجه به تشدید اوضاع، بهتر است واشنگتن در حصول توافق محدود کننده با ایران تاخیر نکند.

یک روزنامه آمریکایی دوشنبه به نقل از مقام‌های پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نوشت که بهتر است ایالات متحده در توافق محدود کننده برنامه‌ هسته‌ای ایران تاخیر نکند.

به نوشته روزنامه «لس آنجلس تایمز» چند مقام پنتاگون بر این باورند که با توجه با بالا بودن شدت تنش‌ها بین ایران و آمریکا، امکان تاخیر بیشتر در توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را محدود کند، وجود ندارد. این مقام‌ها مدعی شده‌اند که بدون توافق محدودکننده برنامه هسته‌ای، باید شاهد نزدیک‌تر شدن ایران به ساخت بمب اتمی شد یا باید برای توقف آن جنگ صورت گیرد.

ادعای آمریکا در زمینه ساخت بمب اتمی از سوی ایران در حالی تکرار شده که ایران بارها تاکید کرده در پی ساخت هیچگونه سلاح اتمی نیست و نخواهد بود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، فرمانده‌هان ارتش ایالات متحده می‌گویند که زرادخانه در حال رشد موشک‌های بومی ایران، تهدیدی بزرگ علیه پایگاه‌های ایالات متحده و متحدانش در منطقه و حتی یک خطر کوتاه مدت بیشتر از برنامه هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که در خصوص قدرت منطقه‌ا‌ی و برنامه موشکی خود حاضر به هیچ گونه مذاکره نیست و با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

روز جمعه ۱۳ فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل ایران و گروه ۱+۴ با حضور نماینده اتحادیه اروپا به صورت مجازی برگزار و طرفین توافق کردند که سه ‌شنبه این هفته ۱۷ فروردین ماه این مذاکرات را به صورت رو در رو ادامه دهند.

پس از آن اخباری مطرح شد که قرار است آمریکایی‌ها نیز در وین حضور یابند و «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران ریاست هیأت آمریکایی را در وین برعهده دارد و مذاکراتی را با طرف‌های دیگر برجامی به غیر از ایران صورت خواهد داد.

بعد از اعلام حضور آمریکایی‌ها در وین، «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و «محمد جوا ظریف» وزیر خارجه ایران در اظهاراتی تاکید کردند که ایران مذاکره‌ای با آمریکا چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم ندارد.

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24