Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​خیلی از شرکت ها به دنبال آن هستند که به بورس کالا ورود کنند و معاملات سیمان را در بورس کالا انجام دهند. برای ورود به بورس کالا اصلا نیازی به مصوبه و مجوز نیست، خود بورس کالا می تواند مجوز صادر کند.

فرمول شناور برای تعیین قیمت سیمان؟/ آخرین خبرها از مذاکرات درباره افزایش نرخ این محصول

بورس24 : آخرین وضعیت ورود شرکت های سیمانی به بورس کالا و همچنین قیمتگذاری سیمان اعلام شد. سیمانی ها بدون هیچ مجوزی می توانند در بورس کالا رجیستر شوند.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص آخرین وضعیت قیمت این محصول به خبرنگار بورس24 گفت: به نظر می آید با بررسی هایی که ما کرده ایم، قیمت سوخت سیمان ۲.۵ تا ۳ برابر می شود. بحث انرژی هم مطرح است، اگر برق هم گران شود، قطعا همین اثر را می گذارد.

وی افزود: قیمت سوخت ۲.۵ تا ۳ برابر می شود. همچنین افزایش حدود ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد و افزایش قیمت کیسه های بسته بندی یا همان کیسه های سیمان نسبت به سال گذشته افزایش روی قیمت تمام شده سیمان بی تاثیر نیست.

وی گفت: کارخانجات، سیمان فله را ۲۲۰ هزار تومان درب کارخانه بدون ارزش افزوده می فروشند و با این رویه، قطعا نمی توانند ادامه تولید دهند و اگر ما به زودی تغییر قیمتی نداشته باشیم این صنعت دچار رکود خواهد شد.

وی در برابر این سوال که قیمتگذاری سیمان در وزرات صمت به کجا رسید؟ گفت: آن را تقریبا با معاونت مربوطه تمام کرده ایم. متاسفانه معاونت مربوطه عوض شد و یک شخص دیگری آمد که حالا در حال مذاکره با ایشان هستیم‌.

وی در پاسخ به این سوال که پایه فرمول قیمتگذاری سیمان چگونه تعیین شده گفت: چند فرمول بوده است، که هنوز فرمول نهایی نشده ، ولی فرمول شناور است یا بر اساس قیمت پایه صادراتی حدود ۷.۵ دلار خواهد بود.

شیخان گفت: فرمول شناور و خیلی منطقی است، ضمن اینکه ما به عنوان صنعت سیمان و نماینده صنعت سیمان، تفاهم نامه ای تنظیم کرده ایم که به توافق برسیم و بر اساس آن توافق نامه بتوانیم بازار را کنترل کنیم و نگذاریم که بازار آزاد ایجاد شود و سهم آن در جیب واسطه ها برود ، بلکه باید این سهم در تولید بیاید و بخشی از آن هم به مصرف کننده برسد. مصرف کننده به قیمت واقعی بخرد، تولید کننده هم منافع واقعی خود را ببرد.

وی در مورد ورود سیمان به بورس کالا گفت: خیلی از شرکت ها به دنبال آن هستند که به بورس کالا ورود کنند و معاملات سیمان را در بورس کالا انجام دهند. برای ورود به بورس کالا اصلا نیازی به مصوبه و مجوز نیست، خود بورس کالا می تواند مجوز صادر کند. شرکت های سیمانی باید در بورس کالا رجیستر شوند و مراحل اداری را طی کرده و کد بگیرند و بر اساس کد معامله کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24