Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال سه پروژه مهم معدن و کارخانه کنسانتره درآلو، معدن و کارخانه کنسانتره دره ‌زار و کارخانه فلوتاسیون حاصل از سرباره ‌های سرچشمه در شرکت مس به بهره ‌برداری می ‌رسد و...

سعد محمدی: با وجود تحریم‌ ها در سال قبل رشد صادرات داشتیم

بورس24 : نخستین نشست خبری شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۰ با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و مدیران شرکت برگزار شد.

اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال سه پروژه مهم معدن و کارخانه کنسانتره درآلو، معدن و کارخانه کنسانتره دره‌زار و کارخانه فلوتاسیون حاصل از سرباره ‌های سرچشمه در شرکت مس به بهره ‌برداری می ‌رسد و بیش از ۴۰۰ هزار تن به تولید کنسانتره شرکت مس افزوده خواهد شد و حداقل ۸۰۰ میلیون دلار به درآمد شرکت مس افزوده می‌ شود.

وی افزود: در مجموع ۲.۴ میلیارد یورو به علاوه ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت مس تعریف شده است. طی چهار سال آینده با اجرای پروژه‌های مختلف در سونگون، سرچشمه، سریدون، میدوک، خاتون آباد و نوچون، ظرفیت تولید کنسانتره شرکت مس به ۲.۳ میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت: امیدواریم با اقدامات اکتشافی جدید پنج استان آذربایجان غریی، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اردبیل را به جرگه استان ‌های تولیدکننده اضافه کنیم‌. با وجود تحریم‌ ها در سال قبل رشد صادرات داشتیم و امسال نیز خواهیم داشت. کیفیت محصول ما مورد استفاده در صنایع نانو و هایتک است.

سعد محمدی گفت: ارزش سهام شرکت مس را بزرگ جلوه نمی ‌دهم. کسانی که به سهام مس به عنوان قلک نگاه می ‌کنند و به صورت بلند مدت نگاه می‌ کنند، با توجه به طرح ‌های توسعه شرکت آینده خوبی خواهند داشت.

وی در پاسخ به‌ خبرنگار بورس24 در مورد حقوق دولتی معادن گفت: سال 99 قیمت حقوق دولتی مس را از 12 درصد به 9 درصد کاهش دادیم، با این حال معتقدیم هنوز قیمت آن بالاست.

سعد محمدی گفت: حقوق دولتی در همه جای جهان حداکثر 4 درصد است و رقم 9 درصد تعیین شده برای شرکت ملی مس زیاد است، معتقدیم دولت باید در ازای کاهش حقوق دولتی انتظار افزایش تولید و اشتغال و ارزآوری از شرکت ها داشته باشد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بازدهی سهم شرکت ملی مس در سال 99 بیش از 282 درصد بوده که به همین دلیل در رتبه نخست از نظر بازدهی سهام در شرکت های هم گروه قرار گرفت.

وی گفت:در سال 98 شرکت ملی مس سومین شرکت برتر بورسی کشور بود که پارسال به رتبه دوم ارتقا یافت و در تلاشیم تا امسال با راه اندازی سه کارخانه جدید به رتبه نخست برسیم.

او افزود: وقتی شرکتی به سرمایه گذاری اقدام کرده و ارزش افزوده محصولات خود را افزایش می دهد، باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند اشتغالزایی و تولید بیشتری را به ثبت برساند.

سعد محمدی در خصوص سهام ملی مس گفت: ارزش فملی در ابتدای سال گذشته 700 تومان بود اما در انتهای پارسال به 1300 تومان افزایش یافت.

او گفت: برنامه ‌های توسعه‌ای این شرکت در قالب 29 پروژه با سرمایه‌ گذاری دو میلیارد و 400 میلیون یورویی و 30 هزار میلیارد تومانی تعریف شده است.

وی گفت: ظرفیت فعلی کارخانه ‌های کنسانتره شرکت ملی مس یک میلیون و 150 هزار تن است که در سال 99 بیش از 1.2 میلیون تن تولید داشتند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ذخایر یک میلیارد تنی مس با عیار نیم درصد در سال 99 کشف شده است، که مجموع ذخایر این شرکت را از رقم 8 میلیارد تن عبور کرده است.

سعد محمدی گفت: سال گذشته 101 هزار متر حفاری عمقی در این شرکت برای شناخت پتانسیل ‌های جدید مس انجام شد. نتیجه آن کشف حدود یک میلیارد تن ذخایر جدید با عیار نیم درصد بود که ارزش برجای این ذخیره اکتشافی بیش از 35 هزار میلیارد تومان برآورد می ‌شود.

وی گفت: با اکتشافات انجام شده در دو سال اخیر، 7.5 میلیون تن به ذخایر مس اضافه شد، به طوری که امروز بالغ بر 40 میلیون تن ذخیره مس خالص در کشور وجود دارد.

او گفت: در سال 98 شرکت ملی مس سومین شرکت برتر بورسی کشور بود، که پارسال به رتبه دوم ارتقا یافت و در تلاشیم تا امسال با راه اندازی سه کارخانه جدید به رتبه نخست برسیم.

وی در مورد تولیدات شرکت گفت: از رکورد تولید ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ تن کاتد عبور کرد. که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است. سال گذشته ۲۵۰ هزار تن تولید کاتد داشته ایم. همچنین شرکت حدود ۳۵۰ هزار تن آند تولید کرده است، که نسبت به سال گذشته رشد ۱۶.۸درصدی داشته است.

او در مورد ای. پی. اس ملی مس گفت: پیش بینی سود از زمانی که مجاز شد، ما اولین شرکتی بودیم که ارایه دادیم، البته خرید ۳۳ هزار تن قراضه در برنامه بود که خرید انجام نشد، حدود ۶ هزار تن خرید صورت گرفت و مابه التفاوت همان عدد بود که اعلام شد.

وی تاکید کرد، به همین دلیل همه چیز را توضیح دادیم و اعلام کردیم، که اشتباهی هم صورت نگرفت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24