Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

براساس گزارش همتی در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با نفت ۲، ۲ درصد و بدون نفت ۱، ۹ درصد رشد داشته است.

گزارش همتی از تحولات بخش حقیقی اقتصاد در ۹ ماهه سال ۹۹

بورس24 : براساس گزارش همتی در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با نفت ۲، ۲ درصد و بدون نفت ۱، ۹ درصد رشد داشته است.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از تحولات بخش حقیقی اقتصاد در ۹ ماهه سال ۹۹ ارائه کرد.

به موجب این گزارش تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با نفت ۲، ۲ درصد و بدون نفت ۱، ۹ درصد رشد داشته است.

در مدت ۹ ماهه، ارزش افزوده گروه کشاورزی ۴، ۶ درصد، گروه نفت ۳، ۹ درصد، گروه صنایع و معادن ۶ درصد رشد مثبت داشته اند و صرفا ارزش افزوده گروه خدمات بدلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، ۳ درصد رشد منفی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: با توجه به رشد متوالی مثبت در دو فصل تابستان و پاییز، با اطمینان می توان بر خروج اقتصاد از رکود تاکید کرد.

رئیس جمهور پس از این گزارش، با اشاره به ظرفیت های امید بخش اقتصاد کشور تصریح کرد: آمارها و شاخص های کلان اقتصاد نشانگر مسیر مثبت و خنثی سازی تحریم ها و شکست قطعی سیاست فشار حداکثری و بارقه های پیروزی در جنگ اقتصادی است و این توفیق دقیقا در سال هایی رخ داده است که بسیاری از کشورها به سبب هجوم کرونا نرخ منفی را در رشد اقتصادی خود شاهد بوده اند.

دکتر روحانی افزود: این موفقیت همان چیزی است که دشمنان در چارچوب اهداف شوم خود نسبت به ملت ایران، بدنبال کمرنگ کردن و نفی آن هستند و متاسفانه برخی جریانات داخلی نیز اسیر منافع زودگذر سیاسی شده و این کامیابی ملت را نادیده می گیرند.

رئیس جمهور تاکید کرد: بی تردید سال آینده با همراهی مردم و فعالان اقتصادی سالی پررونق و امیدبخش برای اقتصاد کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24