Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نشست خبری پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «سپید دماوند » در فرابورس ایران امروز برگزار شد.

«تماوند» صندوق درآمد ثابت پذیره نویسی می کند، صندوق قابل معامله مختلط هم در راه است

بورس24 : نشست خبری پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «سپید دماوند » در فرابورس ایران امروز برگزار شد.

حجت‌اله انصاری مدیرعامل تامین سرمایه دماوند در نشست خبری پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سپید دماوند گفت: این صندوق با درآمد ثابت و از نوع قابل معامله است که ۲۵ و ۲۶ اسفندماه در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود، ۱۹۸ میلیون واحد این صندوق در نماد "سپیدما" با قیمت هر واحد یک هزار تومان پذیره‌نویسی می‌شود.

او افزود: شرکت تامین سرمایه دماوند بازارگردان و مدیر این صندوق، موسسه حسابرسی هشیار بهمند حسابرس و موسسه حسابرسی بهراد مشار متولی صندوق سپید دماوند خواهد بود. این صندوق بدون پرداخت سود بوده و بازده آن ناشی از رشد NAV یعنی ارزش خالص دارایی‌ها است. همچنین سود حاصل از این صندوق ناشی از رشد قیمت واحدهای صندوق کسب می‌شود و هدف ما این است که به کمک بازارگردانی و مدیریت پرتفو، بازدهی مناسبی نصیب سرمایه‌گذاران کنیم.

حجت اله انصاری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت و تلاش‌های تامین سرمایه دماوند در راستای مدیریت دارایی و پاسخگویی به طیف وسیعی از سلایق سرمایه‌گذاری خواهد بود. از سویی در سال پیش رو راه‌اندازی صندوق قابل معامله مختلط را به سازمان بورس درخواست داده‌ایم که در مرحله اخذ موافقت اصولی قرار دارد و‌ در سال ۱۴۰۰ فعال می‌شود.

او با بیان اینکه راه‌اندازی صندوق صدور و ابطالی بادرآمد ثابت نیز در دستور کار قرار داد افزود: همچنین بازارگردانی صندوق سودمند سینا را برعهده گرفته‌ایم. علاوه بر آن ‌احداث صندوق‌های کالایی نظیر صندوق طلا در دستور کار تامین سرمایه دماوند قرار دارد.

او افزود: تلاش ما بر این است که پذیرش شرکت تامین سرمایه دماوند در بازار دوم فرابورس انجام شود. با پذیرش شرکت در بازار اصلی فرابورس شاهد ارتقای تامین سرمایه دماوند از بازار پایه به بازار دوم خواهیم بود.

خبر تکمیلی...

صبح امروز نشست خبری "یک دیدار یک عرضه" در آستانه پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری سپید دماوند با حضور مدیرعامل و نمایندگان این شرکت برگزار شد.

حجت‌الله انصاری، مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند در این مراسم گفت: پذیره نویسی صندوق سپید دماوند از فردا آغاز شده و از نوع قابل معامله خواهد بود. 198 میلیون واحد این صندوق در نماد «سپیدما» با قیمت هر واحد یک هزار تومان پذیره‌نویسی می‌شود. از سویی شرکت تأمین سرمایه دماوند بازار گردان و مدیر این صندوق، موسسه حسابرسی هشیار بهمند، حسابرس و موسسه حسابرسی بهراد مشار نیز متولی صندوق سپید دماوند هستند. این صندوق بدون پرداخت سود ماهانه بوده و بازده صندوق ناشی از رشد NAV یعنی ارزش خالص دارایی‌ها خواهد بود و سود حاصل از این صندوق با رشد قیمت واحدها است.

او در ادامه افزود: هدف و برنامه‌ریزی این مجموعه کسب بازدهی مناسب برای سرمایه‌گذاران با کمک بازارگردانی و مدیریت پرتفوی است، معمولا نقد شوندگی صندوق‌های ETF یکی از ریسک‌های مطرح آن‌هاست که در این رابطه تأمین سرمایه دماوند با بازارگردانی فعال و بیشتر از تعهد رسمی، نقد شوندگی مناسبی را برای واحدهای صندوق ایجاد خواهد کرد تا سرمایه‌گذاران هر زمان که اراده کنند بتوانند از طریق تابلو فرابورس، واحدهای خود را نقد کنند.

انصاری در ادامه به برنامه تأمین سرمایه دماوند برای تأسیس صندوق‌های جدید اشاره کرد و گفت: صندوق بازارگردانی اختصاصی لاجورد طی هفته جاری با بازار گردانی نماد تأمین سرمایه دماوند، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین مدارک و مستندات لازم برای راه‌اندازی دومین صندوق بازارگردانی به سازمان بورس ارائه‌شده است. البته با توجه به ماهیت فعالیت صندوق‌های بازارگردان، برنامه‌ریزی‌شده است که بازار گردانی شرکت‌های دیگری نیز توسط این صندوق انجام شود.

او همچنین از پذیره‌نویسی صندوق سهامی اوج دماوند در سه‌ماهه ابتدایی سال 1400 خبر داد و گفت: موافقت اصولی این صندوق از سازمان بورس اخذ و پیش‌بینی می‌شود در بهار سال آینده پذیره‌نویسی شود ضمن آنکه درخواست اخذ مجوز برای صندوق سهامی قابل معامله نوع دومی نیز به سازمان بورس ارائه کردیم که در دستور کار و بررسی قرار دارد.

مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند بیان کرد: موافقت اصولی برای راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری مختلط نیز دریافت شده همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در حال طی مراحل قانونی برای راه‌اندازی یک صندوق صدور و ابطالی هم هستیم. هدف از راه‌اندازی این صندوق‌ها ارائه طیف متنوعی از ابزارها به سرمایه‌گذاران با سلیقه‌های مختلف است. همچنین در بخش صندوق‌های کالایی نیز که حوزه جذابی است، برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده تا با اخذ شرایط لازم بتوانیم در این حوزه هم وارد شویم.

وی همچنین از افزایش سرمایه تأمین سرمایه دماوند از 200 میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی خبر داد و گفت: هدف افزایش سرمایه شرکت بالا رفتن توان پذیرش تعهدات در حوزه انتشار اوراق تأمین مالی است که باعث توسعه و افزایش دارایی تحت مدیریت شرکت شده و در تسریع اجرای برنامه‌های توسعه‌ای اثرگذار است. از سویی پذیرش شرکت در تابلو اصلی فرابورس هم در حال پیگیری بوده و پیش‌بینی می‌شود در اوایل سال 1400 سهام تأمین سرمایه دماوند از بازار پایه به بازار دوم فرابورس منتقل شود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24