Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ - محمد جواد عسگری باقر آبادی، مدیر عامل گروه کارخانجات شهید قندی، در یک نشست خبری با اشاره به رشد چشمگیر سودآوری در نه ماه اول سال جاری گفت...

افزایش میزان فروش و نرخ سود آوری شهید قندی

بورس24محمد جواد عسگری باقر آبادی، مدیر عامل گروه کارخانجات شهید قندی، در یک نشست خبری گفت: بر اساس گزارش استخراج شده از صورت های مالی دوره نه ماهه منتهی به آذرماه 99 ،میزان فروش و نرخ سود آوری شرکت کارخانجات شهید قندی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر سودآوری در نه ماه اول سال جاری گفت: شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی با رشد 365 درصدی سود خالص، بالاترین مشارکت را در سود آوری تلفیقیگروه، نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته و نسبت های سودآوری در این شرکت افزایش یافت است.

او گفت: رشد بیش از ۲.۶۸ برابری فروش گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی در 9 ماه نخست امسال محقق شده است. علیرغم همه گیری ویروس کرونا و شرایط سخت اقتصادی کشور، فروش شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی از 1.158.426 میلیون ریال در نه ماهه نخست سال گذشته، به بیش از 3.112.000میلیون ریال در نه ماهه نخست سال جاری افزایش یافت که رشدی حدوداً 169+درصد داشته است.

مدیر عامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی موضوع تامین به موقع مواد اولیه و توسعه بازارهای هدف و افزایش صادرات را از محورهای اصلی فعالیت عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک شاهد اقدامات بنیادی در این حوزه خواهیم بود.

عسگری در ادامه با اشاره به تنظیم برنامه بلند مدت در زمینه اصلاحات بنیادی جهت اصالح اهداف، سیاست ها و فرآیندها گفت: با پیگیری انجام شده و پس از جلسات و بحث و مطالعه، مقرر گردید، در راستای توسعه هم افزایی و افزایش سود آوری شرکت های تابعه و باهدف استقلال‌ شخصیت های حقوقی تابعه، اصلاح ساختار شرکتی و چارت سازمانی با مطالعه دقیق فرآیند ها در دستور کار قرارگیرد و انشالله به زودی شاهد تحول در گروه خواهیم بود.

مدیر عامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی، همچنین با اشاره به هدف گذاری جهت انعقاد قراردادهای جدید داخلی و خارجی به عنوان یکی از اقدامات اساسی گفت: با توجه به تحوالت اقتصادی اخیر و افزایش سطح عمومی قیمت ها به خصوص مواد اولیه مورد استفاده کارخانه، همکاران ما در واحد های تولید، بازرگانی و مالی نسبت به مطالعه مجدد قیمت ها و بهای تمام شده، بر اساس استانداردهای هزینه یابی اقدام نموده اند که تا کنون نتایج موثری مبنی بر افزایش سهم محصولات در بازار و رقابتی نمودن محصولات را در پی داشته است.

وی با اشاره به اهتمام شرکت در تعیین تکلیف و پیگیری پرونده های حقوقی، گفت: رویکرد فعلی، تسریع در تعیین تکلیف هم با دفاع از حقوق قانونی شرکت در پرونده های مطروحه می باشد، که در همین زمینه تیم حقوقی به صورت مجدانه پیگیرخواهد بود.

به گفته وی همچنین در راستای افزایش کیفیت و شفافیت اطلاعات مالی، اقلام سنواتی در دست بررسی می باشد و چنانچه مصالحه صورت نپذیرد، از طریق طرح موضوع حقوقی پیگیری خواهد شد. همچنین اجرای پروژه های توسعه ای از طریق تبدیل دارایی های غیر مولد و افزایش نرخ بازده دارایی های از برنامه های آتی شرکت است.

عسگری با اشاره به پروژه‌ های در دست اجرای بکام گفت: برای پنل خورشیدی  و شرکت پلیمری شهید قندی ابرکوه دو پروژه مهمی در حال اجراست.

او افزود: به دنبال پذیرش شرکت پلیمری قندی ابرکوه به عنوان زیر مجموعه  شرکت بکام در بورس هستیم، افزایش سرمایه اولیه این شرکت انجام شده به شکلی که آمادگی عرضه اولیه را دارد اما با توجه به شرایط کنونی بورس عرضه آن در بورس صلاح نیست.

وی تاکید کرد: سهام شرکت پلیمری قندی ابرکوه در شرایطی عرضه خواهد شد که منافع سهامدار و شرکت بکام حفظ شود. همچنین ارزش دفتری ماشین آلات ۱ریال است، زیر ساخت برای افزایش سرمایه  فراهم است ولی هنوز تصمیم گیری نشده است.‌

او در مورد بدهی های شرکت گفت: بدهی معوقه بانک ها در حال حاضر سامان یافتن است. جذب و اهدای نمایندگی برای توسعه بازار هدف انجام شده و همچنین برای سهمیه شرکت پلیمر نیز از طریق بورس اقداماتی انجام شده است.

صادرات در مسیر توسعه 

مدیر عامل کابل شهید قندی گفت: شرکت به دنبال صادرات و توسعه آن است و  صورت جدی پیگیر آن بوده ، علاوه بر سوریه، افغانستان، ارمنستان و آذربایجان بازارهای هدف جدید کابل شهید قندی هستند.

به گفته وی، آینده خوبی در انتظار شرکت است. امید داریم مجمع  امسال بسیار پر رونق باشد و آنچه عمل کرده ‌ایم در این مجمع به بار خواهد نشست.

او اضافه کرد: به سهامداران توصیه می کنم صبور باشند. چرا که آینده بکام آینده خوبی است. سعی کنید به شایعات توجه نکنید این سهم ارزنده است. کسانی که یک بار با کاهش قیمت سهام مواجه شده‌اند با فروش دو بار  ضرر می ‌کنند، توصیه به نگهداری این سهم می کنیم.

عسگری گفت: دستاوردهای عملیاتی شرکت راه اندازی خط تولید کابل های a c s r در شرکت کارخانجات شهید قندی و بهره ‌برداری از تولید سیم و کابل برق ساختمانی در شرکت‌های زیر مجموعه و همچنین تایید استاندارد تولیدات جدید در شرکت ‌های زیرمجموعه و اصلاح ساختار سازمانی در شرکت ‌های زیر مجموعه بوده است.

در ادامه طاهر ابراهیمی، معاونت مالی شرکت گفت: بکام هیچ بدهی به تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی و اشخاص ندارد. این شرکت تنها بدهی بانکی دارد و بیش از ۴۲ میلیارد  تومان از بدهی تسهیلاتی بکام تسویه شده است.

وی افزود: فروش شرکت بکام در سال ۹۸ برابر با ۲۱۱ میلیارد تومان و میزان سود آن ۳۰ میلیارد تومان بوده است،‌ در سال ۹۹ فروش ۲۴۵ میلیارد تومانی در بکام پیش بینی شده بود، ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این شرکت سود ساخت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24