Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پاکسان با دست پر به مجمع رفت، با تحقق ۲۴۸ تومان سود به ازای هر سهم. این مهم در شرایط تورمی سال مالی ۹۹ این شرکت محقق شد، آن هم با بکارگیری استراتژی صحیح مدیریت هزینه و تولید.

مجمع پاکسان ١٢۵ تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : پاکسان با دست پر به مجمع رفت، با تحقق ۲۴۸ تومان سود به ازای هر سهم. این مهم در شرایط تورمی سال مالی ۹۹ این شرکت محقق شد، آن هم با بکارگیری استراتژی صحیح مدیریت هزینه و تولید.

حسن بقایی مدیرعامل "شپاکسا" در توضیح عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ پاکسان در جمع سهامداران گفت:

در سال مالی ۹۹ درآمد خالص ما رشد ۴۷ درصدی، سود عملیاتی رشد ۴۵ درصدی و سودخالص رشد ۳۳ درصدی داشت.

او افزود: سال مالی ۹۹ سال سختی بود چرا که در برخی اقلام تولیدی رشد بیش از ۲ برابری را تجربه کردیم و قیمت محصولات متناسب با شرایط کلان اقتصاد تعدیل نشده بود. بنابراین با توجه به شرایط خاص موجود در راستای حفظ حقوق صاحبان سهام سطح تولید را در سه ماهه سوم سال مالی ۹۹ تا حد قابل توجهی کاهش دادیم و رایزنی های گسترده ای در راستای اصلاح قیمت ها متناسب با شرایط تورمی عملیاتی شد. در نهایت با جلساتی که با وزارت صمت و سندیکا داشتیم موفق شدیم تا ۴۰ درصد افزایش نرخ برای قیمت های فروش کارسازی کنیم.

بقایی گفت: در سه ماهه پایانی سال مالی ۹۹ بر اساس استراتژی تولید که پیاده سازی کردیم پس از اصلاح نرخ ها تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دادیم و در نهایت موفق شدیم بیش از ۱۲۸ هزار تن محصول در پایان سال مالی تولید کنیم.

بر همین اساس و با استراتژی هایی که پیاده سازی کردیم نه تنها با کاهش سود و درآمد مواجه نشدیم بلکه نسبت به پیش بینی اولیه سود هر سهم ما رشد ۱۴۳ درصدی را تجربه و به میزان ۲۴۸ تومان سود به ازای هر سهم در صورت های مالی ما محقق شد.

مدیرعامل پاکسان در ادامه گفت: در حوزه تولید و فروش با توجه به حاشیه سود تولید و مزیتی که در تولید صابون داریم رشد ۳ درصدی در تولید صابون را به ثبت رساندیم.

وی گفت: در حوزه صادرات هم فعال بودیم و برنامه های خوبی هم برای این حوزه در دست اجرا داریم. میزان درآمد ریالی ما در بخش صادرات رشد ۷۵ درصدی به نسبت دوره مالی قبل داشت و در حال پیاده سازی استراتژی هایی در راستای افزایش عمق حضور پاکسان در ۱۸ کشوری است که در بخش صادرات محصول به آنجا فعالیم تا فروشی پایدار توام با افزایش سهم بازار را در این بخش داشته باشیم.

بقایی به مدیریت هزینه ها در بخش دموراژ و انبار داری هم اشاره کرد و گفت: زمینی در احمد آباد مستوفی در اختیار داشتیم که به فروش رسیده بود. بر اساس برنامه هایی که داشتیم مجدد این زمین را با قیمت مناسبی خریداری کردیم. زیر ساخت های لازم در این زمین را ایجاد کردیم و گمرک اختصاصی برای تخلیه مواد اولیه وارداتی ایجاد کردیم که سالانه چیزی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در بخش هزینه ها صرفه جویی برای ما به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل پاکسان گفت: در بخش مدیریت هزینه ها و کاهش ارز بری در راستای بومی سازی ماشین آلات و تجهیزات گام برداشتیم و کاتر صابون را با استفاده از توان داخلی تولید کردیم.

وی افزود: در حوزه تولید محصولات صنعتی هم اقدام به افتتاح طرح پایلوت سولفوناسیون کردیم تا مجبور به جایگزینی خطوط تولید اصلی برای این منظور نباشیم. این اقدام نیز با استفاده از امکانات موجود در راستای خلق ارزش افزوده و عدم توقف خطوط تولید عملیاتی شد.

بقایی گفت: به منظور حفظ پایداری تولید در خطوط تولیدی اقدام به تامین مواد اولیه تولید کردیم و حداقل تا خرداد ماه نگرانی از بابت تامین مواد اولیه نداریم. همچنین در راستای مدیریت سرمایه در گردش مذاکرات خوبی با شرکت پخش به منظور کاهش دوره وصول مطالبات اجرایی گردیده است.

مدیر عامل پاکسان در پایان گفت: سال ۱۴۰۰ اتفاقات بزرگی در پاکسان رخ خواهد داد. برنامه های متفاوتی برای تنوع دهی به محصولات قابل عرضه در بازار خواهیم داشت و پاکسان ۱۴۰۰ شاهد رخدادهای خوبی خواهد بود.

سهامداران درباره افزایش سرمایه پرسیدند که ملکی رییس مجمع در پاسخ به این سوال گفت: برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته و آورده نقدی در دستور کار  بود که سازمان بورس با این موضوع مخالفت کرد و در نظر داریم در صورت امکان سنجی های لازم   افزایش سرمایه  از محل صرف سهام و سود انباشته را پیش ببریم.

این افزایش سرمایه برای توسعه در بخش سولفوناسیون و خطوط تولید صابون طرح ریزی شده است.

وی درباره افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها هم گفت: این موضوع بستگی به برنامه هیات مدیره دارد. هیات مدیره در نظر دارد تا به صورت موازی این برنامه را نیز پیش ببرد اما تمام این موارد بستگی به اخذ تاییدیه های لازم دارد فعلا اولویت ما نهایی کردن افزایش سرمایه ۲۹۸ درصدی از محل سود انباشته و صرف سهام است؛۱۰۰ درصد از محل سود انباشته و 198 درصد از محل صرف سهام.

سهامداران درباره حمایت از سهم هم پرسیدند. ملکی رییس مجمع در این مورد گفت: در ریزش های اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سهم از بازار خریداری کردیم و صندوق بازارگردان هم در سهم فعال است. به میزان منابع موجود در سهام فعالیم اما روند بازار نزولی است و باید شرایط را نیز در نظر گرفت. مادامی که روند بازار عادی نشود تزریق نقدینگی به سهام راهگشا نخواهد بود.

در پایان این مجمع حدود ۵۰ درصد از سود پاکسان در مجمع تقسیم شد؛ یعنی به ازای هر سهم ۱۲۵ تومان.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24