Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

صبح امروز نشست خبری سعید اسلامی بیدگلی دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری با حضور خبرنگاران برگزار شد.

اسلامی بیدگلی: دامنه نوسان نامتقارن در آخرین جلسه شورای عالی بورس در سال ٩٩ بازبینی خواهد شد

بورس24 : صبح امروز نشست خبری سعید اسلامی بیدگلی دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری با حضور خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست خبری سعید اسلامی بیدگلی در خصوص عملکرد کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: یکی از مشکلات بزرگ کانون، بنیه مالی ضعیف آن بود، به دلیل این که اعضا حق عضویت پرداخت نمی کردند و بر همین اساس نیز جایگاه کانون از بین رفته بود. در دوره اول تلاش ما بر این بود که بنیه مالی کانون نهادهای سرمایه گذاری را قوی کنیم. به نظر می رسد در این راستا موفقیت هایی را کسب کردیم؛ زمان ورود من به کانون تعداد اعضا124 عضو داشته که امروز به 345 نفر رسیده است. در آن زمان تنها حدود 50نفر حق عضویت پرداخت کرده بودند اما سال گذشته بیش از 90درصد اعضا حق عضویت پرداخت کرده اند. از سویی جایگاه کانون نیز بهبود یافته است که می توان به عضویت دبیر کانون در شورای عالی بورس و پس از آن هم ورودش به برخی نهادها اشاره کرد.

او در ادامه افزود: تلاش ما بر این بود که جایگاه تثبیت شده تری را داشته باشیم. سال گذشته به عضویت ای اس اف درآمدیم. علاوه بر این در سه بورس هم عضو هستیم که از جمله آن می توان به کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شرکت بورس و هم در فرابورس و بورس انرژی می توان اشاره کرد. این اتفاقات منجر شده که کانون نهادهای سرمایه گذاری جایگاه جدی تری را به دست بیاورد. در این فاصله ارتباطات ما با سازمان بورس اوراق بهادار نیز بهتر شده به طوری که عملا مسئولیت برخی از پژوهش ها به کانون سپرده می شود.

وی بیان کرد: کانون علیرغم اینکه همچنان از مشکلات مالی برخوردار است پژوهش های بسیاری انجام داده ایم؛ سالانه حدود 10 تا 20 کنفرانس یا سمینار مختلف برگزار کرده و مشارکت داشته ایم. با بسیاری از نهادهای خارج از بازار سرمایه ارتباطات جدی برقرار کرده ایم. در حال حاضر محدوده ارتباطات کانون تنها به ارکان بازار سرمایه خلاصه نمی شود.

سعید اسلامی بیدگلی در خصوص برنامه های آتی کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: به طور خیلی جدی تقویت بنیه کارشناسی کانون را خواهیم داشت. بیشتر پژوهش های ما خارج از کانون انجام می شود. کانون می تواند کارشناسان قوی تری داشته باشد، امیدواریم تولید محتوای رسانه ای مان هم طی این دو سال بهبود پیدا کند. در حال تلاش هستیم که در قانون جدید سازمان اوراق بهادار جایگاه هر دو کانون ارتقاء جدی پیدا کند. از جمله اقداماتی که انجام داده ایم این بوده که موافقت اولیه را دریافت کرده ایم که دبیر کل هر دو کانون در کمیسیون تخصصی شورا حضور داشته باشند.

دبیرکانون نهادهای سرمایه گذاری و عضو شورای عالی بورس در ادامه تصریح کرد: بسیاری از افراد به دنبال تشکیل کانون سهامداران خرد یا حقیقی هستند؛ این چالش وجود داشته که این کانون چگونه می تواند تشکیل شود، چگونه می تواند عضو گیری کند، اساسا چه کسی سهامدار خرد محسوب می شود چرا که بخشی از سهامداران خرد همین مدیران نهادهای مختلف بازار هستند. مسئله مهم و کلیدی این است که چگونه می توان افراد را تشخیص داد که سابقه و میزان دارایی افراد چه نقشی در تعیین این افراد به عنوان سهامدار خرد می تواند داشته باشد. اینکه صدای واحدی از اینگونه کانون ها شنیده شود کار بسیار دشواری خواهد بود چرا که همواره تضاد منافع وجود دارد.

او در پاسخ به خبرنگار بورس24 مبنی بر اینکه دامنه نوسان نامتقارن تا چه زمانی خواهد بود گفت: معتقد هستم تمامی عوامل ایجاد صف از بازار باید حذف شود. این ها عامل ناکارایی بازار و حذف تحلیل از بازار محسوب می شوند. نظر شخصی من این است که دامنه نوسان باید حذف شود. پیشنهاد کانون نهادهای سرمایه گذاری این بود که به صورت تدریجی دامنه نوسان حذف شود، به طور مثال هر دو ماه یک بار یک درصد افزایش یابد. به هر حال فضای بورس به گونه ای شده است که مسائل سیاسی و امنیتی هم در آن اهمیت یافته است. در این راستا پژوهشی نیز انجام شد. در میان مدیران نهادهای عضو کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران 93درصد معتقد بودند که دامنه نوسان باید باز شود، اما تعدادی معتقد بودند که بهتر است الان این اتفاق نیفتد. نهایتا رسیدیم به نامتقارن منفی دو و مثبت6 که علت آن هم این بود که سیگنالی به فعالان بدهیم که ما مشتاق باز کردن دامنه نوسان هستیم. این مصوبه پس از یک ماه بازنگری خواهد شد. در آخرین جلسه شورای عالی بورس در سال 99 این مهم بازبینی خواهد شد.

سعید اسلامی بیدگلی افزود: از دیگر اقدامات کانون می توان به بحث حضور مدیران صندوق ها در جلسات مالیاتی اشاره کرد. مدیران صندوق ها برای اینکه حقوق بگیر این صندوق ها نیستند زمانی که در جلسات مالیاتی حضور می یافتند به این ها اجازه ورود داده نمی شد، با پیگیری هایی که کانون نهادهای سرمایه گذاری داشت، مدیران صندوق ها می توانند با یک معرفی نامه از صندوق در این جلسات حضور داشته باشند. یکی دیگر از دستاوردهای کارگروه مالی کانون این بود که به کانون این اجازه داده شد که از شرکت های عضو خود در هر شعب مالیاتی نماینده داشته باشد. هر شرکتی که در صف بازار سرمایه مشکلات مالیاتی دارد باپیگیری های کانون در حال حاضر در شعب مختلف هیات های حل اختلاف مالیاتی نماینده داریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24