Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد بزم آراء مدیر عامل پگاه فارس، شرکت دارنده رتبه اول صادرات در سه ماهه اول سال ۹۹ در بین شرکت ‌های تابعه صنایع شیر ایران طی گفتگویی به تشریح شرایط حال و آتی این مجموعه پرداخت...

مدیر عامل غفارس: سهم پتانسیل زیادی برای رشد دارد

بورس24محمد بزم آراء مدیر عامل پگاه فارس، شرکت دارنده رتبه اول صادرات در سه ماهه اول سال ۹۹در بین شرکت ‌های تابعه صنایع شیر ایران طی گفتگویی به تشریح شرایط حال و آتی این مجموعه پرداخت. این گفتگو را بخوانیم. 

با وجود افزایش قیمت لبنیات، سود این شرکت خیلی رشد نداشته؛ چرا؟

با وجود اعمال تحریم های ظالمانه تحریم های ظالمانه علیه کشور عزیزمان عدم تامین اقلام وارداتی مانند: پاکت های کام ب ی بلاکمطمئنا"سبب کاهش تولید محصولات استراتژی می گردد.

مشکلات نقدینگی، کاهش فروش، قدرت خرید مردم، داشتن سی و پنج درصد سبد محصولات تعزیراتی و با حاشیه زیان ازمجموعه مشکلات است.افزایش قیمت شیر خام نیز متناسب با رشد قیمت محصولات نیست و افزایش قیمت تمام شده محصولات نیز همچنین.

قرار بود زیرمجموعه های صنایع شیر ایران از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، افزایش سرمایه بدهند؛ این شرکت در این راستا اقدام کرده؟ کلا برنامه ای برای افزایش سرمایه در دستور کار نیست؟

درابتدای سال جاری افزایش سرمایه 360 درصدی از محل تجدید ارزیابی ودارایی ها انجام شده است.

قیمت سهم منطقی است؟

با توجه به قیمت سهم قبل از افزاش سرمایه در ابتدای سال و کارهای موثرو زیر بنایی انجام شده درشرکت، قیمت سهم پتانسیل بیشتری برای رشد دارد.

محصول جدیدی به سبد محصولات اضافه شده است؟

شیر غنی شده با ویتامین D.ماست دبه پروبیوتیک.ماست آرسیل با ویتامین دی.پنیر پروسس 300 گرمی. پنیر کاپ دانمارکی 300 گرمی.دوغ هفت گیاه.تولید لخته اولیه و لخته آماده ویژه تولید پنیر پروسس و تولید پودر پنیر از لخته اولیه دروزن 1 کیلوگرم جهت ورزشکاران و ....؛پودرپروتئین.پودر بستنی و محصولات جدید صادراتی از قبیل شیر کندانس و...

صادرات ندارید؟

این شرکت پس از حضور موفـق خود در بـازارهای داخلی، حضور فعالی در بازارهای صـادراتی و در کشورهـایی از قبیل عراق، پاکستان، افغانستان، امارات، فیلیپین، مالزی، تاجکستان، ازبکستان و بحرین و کشورهای CIS دارد.

شایان ذکراست در سال 94 توانـستیم به عنوان اولین شرکت لبنی از بین 4 شرکت منتخب با دریـافت کد آی ار سازمان دامپزشکی کشور روسیه بازار جدید و بزرگ صادراتی کشور روسیه و اوراسیا را نیز برای خود ایجاد نماییم.

در حال حاضر نیزاین شرکت با صادرات بیش از 10 درصد از فروش خود به کشورهای فوق الذکر توانسته برای هشتمین سال متوالی به عنوان صادر کننده نمونه استان توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان انتخاب گردد.

پیش بینی شما از سودآوری سال ۱۴۰۰ چیست؟

با توجه به اقدامات مثبت و کارهای زیر بنایی صورت پذیرفته در شرکت و همچنین رشد بودجه درسال 1400 قطعا 3 الی 4 درصداز سهم فروش به سود تعلق خواهد گرفت.

صادرات انجام شده از سوی شرکت در شش ماهه نخست سال جاری شامل چه محصولاتی بوده و به چه کشورهایی صادر شده است؟ این فروش ها به صورت ریالی انجام گرفته یا ارزی؟

ارزی و ریالی. عراق – افغانستان – پاکستان – روسیه و کشورهای اوراسیا. محصولات پودری – شیرهای استریل – انواع پنیر – انواع ماست – انواع دوغ – شیر کندانس – پنیر اولیه

دلیل زیان بودن تولید و فروش ماست و شیر در سه ماهه نخست سال جاری چیست؟

قیمت های دستوری - تعزیراتی بودن برخی محصولات و قیمت پایین محصولات علیرغم رشد قیمت تمام شده وکلیه مواد اولیه ازجمله شیرخام

دلیل رشد 67 درصدی هزینه های عمومی و اداری در سه ماهه نخست سال جاری چیست؟

افزایش 35 درصدی هزینه های حقوق و دستمزد نسبت به 3 ماهه مشابه سال قبل و افزایش هزینه های تبلیغات و بازاریابی

خبر خوبی برای سهامداران دارید؟

پگاه فـارس ماموریت خود را همچون گذشته و با قدرت بیشتر برای سال 1400 کمک به ارتقا سلامت جامعه وافزایش فرهنگ استفاده از محصولات لبنی از طریق تولید و توزیع محصولات سالم و ایمن در کنار حفظ محیط زیست قرار داده است و در راستای این چشم انداز اهداف دریافت روزانه حداقل 30 درصد فزایش دریافت شیر خام نسبت به سال گذشته و بالاترین سهـم بازار صنعت لبنیات در داخل کشور و صادرات 20 درصداز فروش محصولات خود به بازارهای خارج از کشور را مد نظر قرار داده است.

این مجموعه کوشیده است، جهت تحقق این چشم انداز، ارزش ‌های سازمان را که حفظ سلامت جامعه، مشتری مداری، حفظ محیط زیست، مسئولیت پذیری، صداقت، مشارکت در بهبود مستمر، نوآوری و هم افزایی و افزایش بیشتر مسئولیت‌ های اجتماعیمی ‌باشد را ارتقاء بخشد.

تکمیل و توسعه سالن کشک. افزایش چشم گیر صادرات و توسعه بازارهای صادراتی با ایجاد بازارهای جدید وافزایش تناژ. فروش محصولات جدید. توسعه و تجهیز سالن محصولات استریل در راستای افزایش تولیدات محصولات استریل و خرید دستگاه چرن و راه اندازی خط تولید کره از جمله این کارهای به انجام رسیده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24