Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هنوز هیچ مذاکره جدی در خصوص تغییر دامنه نوسان نامتقارن در جریان نیست.

دامنه ای برای تمام فصول!

بورس24 : چندی پیش ، وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس شورای عالی بورس اعلام کرد که بحث تغییر دامنه نوسان در گذشته مطرح شده اما رای نیاورده بود. در نهایت پس از چند ماه تغییر دامنه نوسان از متقارن به نامتقارن (مثبت 6 و منفی 2 درصد)در یکی از جلسات شورای عالی بورس تصویب و اجرایی شد.

دامنه نوسان در بازار سرمایه از( 25 بهمن‌ماه) از مثبت و منفی پنج به مثبت شش و منفی دو تغییر کرد؛ اتفاقی که با هدف تعادل بخشی به این بازار تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد.

این تصمیم بعد از گذشت حدود یک ماه تا کنون دست کم دو گروه مخالف و موافق سر سخت دارد. از یک سو برخی مدیران و تحلیلگران مدعی هستند که با این ریزش آرام، راه را برای تصمیمات بزرگ هموار کرده ایم و اگر این اتفاق نمی افتاد، شاید شاخص ۵۰۰ هزار واحد بهمن ۹۸ دور از انتظار نبود.

از سویی، برخی دیگر اذعان دارند، باید به سهامدار آموزش داده شود هر جا آزادی عمل ایجاد شد، جای تصمیم عقلایی خالی است و نباید هیجانی رفتار کرد، پس با افزایش دامنه نوسان و یا عدم تغییر آن فرهنگ رفتار آزادانه همراه با منطق را جا انداخته ایم.

از هر چه بگذریم دکان شایعات در این بازار داغ است و ظاهرا به دامنه نوسان هم تعمیم داده شده و گفته اند تا آخر هفته دوره این تصمیم به سر می آید و دامنه به حالت متقارن بر می گردد!! که البته زیباتر این است به جای تولید شایعه، در مورد تصمیمی که چه خوب و چه بد گرفته شده دست به دعا برداریم و بگوییم

در انداز سنگی به بالا دلیر

دگرگون شود کار، کاید به زیر

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازار های سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص رفع محدودیت دامنه نوسان به خبرنگار بورس24 گفت: دامنه نوسان نامتقارن فعلا برداشته نمی شود و تصمیمی در خصوص دامنه نوسان گرفته نشده است.

در ادامه‌، محمد حسن ابراهیمی سرو علیا ، عضو هیات مدیره سازمان بورس به خبرنگار ما گفت: با توجه به این که هفته گذشته جلسه شورای عالی بورس برگزار شد، در شورا در این خصوص صحبت نشده است.

وی افزود: فعلا برنامه سازمان ، حفظ دامنه نوسان طبق شرایط قبل است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24