Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی دولت، از سرعت گرفتن اقدامات برای عملیاتی شدن پرداخت یک میلیارد دلار از پول ایران توسط کره جنوبی خبر داد.

ربیعی: اقدامات پرداخت یک میلیارد دلار از پول ایران توسط کره سرعت گرفته است

بورس24 : سخنگوی دولت، از سرعت گرفتن اقدامات برای عملیاتی شدن پرداخت یک میلیارد دلار از پول ایران توسط کره جنوبی خبر داد.

علی ربیعی امروز در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگاران گفت: بحث آزادسازی منابع که با فشارهای غیرقانونی دولت آمریکا در کشورهایی مانند کره جنوبی، عراق و ژاپن مسدود شده است، توسط بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد:‌ این پیگیری‌ها در روزهای اخیر سرعت بیشتری گرفته و تمایل کشورها برای همکاری بیشتر شده و گشایش‌های خوبی به وجود آمده است. در این راستا بانک مرکزی توافقاتی با کره جنوبی و عراق در مورد نحوه استفاده از منابع و مقاصدی که باید منتقل شوند، انجام داده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به اینکه بانک مرکزی برای خرید کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و کشاروزی، دارو و تجهیزات پزشکی سالانه باید بیش از ۱۰ میلیارد ارز تامین کند، گفت: بدیهی است اولویت دولت و بانک مرکزی در استفاده از این منابع، در درجه اول برای تامین کالاهای اساسی و تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی و دارو و تجهیزات پزشکی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بر اساس مذاکرات انجام شده استفاده از منابع به صورت تدریجی خواهد بود،‌گفت: در مورد کره جنوبی براساس تفاهم انجام شده دستور پرداخت یک میلیارد دلار به بانک کره داده شده و در حال عملیاتی شدن است.

فراهم سازی بازار برای تولیدات هپکو

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت تهاتر بدهی‌های هپکو گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف کارشناسی در وزارت اقتصاد پیرو دستور معاون اول رییس جمهوری، جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خزانه دار کل کشور، ریاست سازمان تامین اجتماعی، مدیران عامل بانک‌های مرتبط که هر کدام دخیل بوده‌اند و سایر مسوولان ذیربط موضوع تهاتر برگزار شد و در آن جلسه بدهی شرکت هپکو به بانک‌ها با بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ساز و کارهای لازم برای تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانک‌های تجارت ملی و مسکن با بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و دیگر پیشنهادهای لازم برای طی مراحل قانونی و تصویب در هیئت وزیران ارائه شد.

ربیعی با اشاره به استفاده از ظرفیت بند و تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۹ مصوب در جلسه هیات وزیران اظهار کرد: با استفاده از این ظرفیت نگرانی در این زمینه وجود ندارد. با این تصمیم هم امنیت شغلی کارگران تامین خواهد شد و هم هپکو یک مدیریت مستمر پیدا خواهد کرد و بازار برای تولیدات آن نیز فراهم خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24