Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجید ضیایی، مدیر عامل فباهنر در رویداد نیازهای فناورانه شرکت صنایع مس شهید باهنر که صبح امروز برگزار شد طی سخنانی گفت: شرکت مس باهنر به عنوان یک واحد تولید محصولات پایین ‌دستی بعد از...

تحقق بومی‌ سازی، ارتقا سطح فناوری و افزایش سودآوری در فباهنر

بورس24 : صبح امروز رویداد نیازهای فناورانه شرکت صنایع مس شهید باهنر با معرفی شرکت صدر تامین و زیرمجموعه شتاب دهنده آن به نام صدر فردا در محل صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز به کار کرد.   مجید ضیایی، مدیر عامل شرکت مس شهید باهنر،در این مراسم طی سخنانی گفت: شرکت مس باهنر به عنوان یک واحد تولید محصولات پایین ‌دستی بعد از محصول اصلی مجتمع مس سرچشمه، در دهه ۶۰ آغاز به کار کرد و توانست خلاءهای موجود در زنجیره فلز مس را در آن زمان پر کند.

تولید ۳۴ هزار کد کالا در مجموعه باهنر

او افزود: بیش از ۳۴ هزار کد کالا در مجموعه باهنر در حال تولید است، که در صنایع مختلفی همچون نظامی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از حیث اهمیت فعالیت شرکت مس باهنر می ‌توان تکمیل زنجیره ارزش، تقویت بومی‌ سازی، ارتقا سطح فناوری، افزایش سودآوری را نام برد.

 وی گفت: با تولید لوله‌ های آلیاژی خاص که در صنایع استراتژیک مورد استفاده قرار می ‌گیرد از واردات این نوع محصول جلوگیری به عمل آوردیم. همچنین با تقویت بومی‌ سازی به اشتغال جوانان این مملکت قطعا کمک خواهد شد و اشتغال جانبی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان کرمان و استان‌ های اطراف را در پی دارد.

رفع نیازهای ارزی با افزایش داخلی ‌سازی

به گفته ضیایی با افزایش داخلی ‌سازی می‌ توان نیازهای ارزی کشور را نیز تامین کرد. وی خاطر نشان کرد، تکنولوژی مورد استفاده در کارخانه نورد شرکت مس باهنر ساخت شرکت کوبه استیل ژاپن بوده که با ظرفیت تولید سالانه ۳۵ هزار تن در حال فعالیت است و مجهز به به انواع دستگاه‌ های نورد گرم و سرد است.

او گفت: کارخانه اکستروژن نیز با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن در حال فعالیت است و همچنین ظرفیت تولید سالانه کارخانه لوله مسی حدود ۱۵ هزار تن برآورد شده است.

شاهوردی، عضو هیئت مدیره شرکت صدر تامین نیز در این مراسم گفت: شرکت صدر تامین یکی از بزرگ ‌ترین هلدینگ ‌های کشور است، که ۱۴ شرکت مدیریتی همچون مس باهنر و ذوب ‌آهن اصفهان را در اختیار دارد.

او ادامه داد: در دو سال اخیر رویکرد داخلی ‌سازی و بومی ‌سازی شرکت متاثر از مصوبات شستا را در پیش گرفتیم. همچنین با برگزاری چنین رویدادهایی قصد داریم، ارتباط هلدینگ صدر تامین را با شرکت ‌هایی همچون مس باهنر جهت افزایش داخلی ‌سازی افزایش دهیم.

تاثیرات مثبت معدن کاری دیجیتال

هادی کمالی، مدیر عامل شرکت شتاب‌ دهنده صدر فردا نیز در این ‌مراسم اظهار کرد: اثربخشی معدن کاری دیجیتال در بهبود بهره ‌وری و حاشیه سود زنجیره ارزش را شاهد هستیم.

مدیر عامل شرکت شتاب‌ دهنده صدر فردا تاکید کرد، شتاب ‌دهنده شرکت صدر فردا با چهار ماموریت شروع به فعالیت کرده است. پاسخ به نیازهای فناورانه، بومی‌ سازی قطعات، جذب و توسعه کسب و کارهای دانش ‌بنیان وتوسعه زنجیره ارزش از جمله این چهار وظیفه است.

وی ‌گفت: همچنین با بومی‌ سازی قطعات و تجهیزات و با استفاده از توانمندی ‌های موجود در کشور، امیدوار هستیم نیازهای اساسی صنعت کشور را تامین کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24