Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : شرکت های سیمانی همچنان به دنبال افزایش نرخ هستند و این پیشنهاد به وزارت صمت رسید، احتمالا قیمت گذاری بر اساس FOBخلیج فارس تعیین می گردد چرا که وزارت صمت با سرکوب قیمت های سیمان مخالف است. حامد اصل روستا مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان «سیدکو» در خصوص روند قیمتی سهام زیر مجموعه ها و شرکت اصلی و در رابطه با افزایش قیمت سیمان به خبرنگار بورس ٢۴ گفت:جمعی از مدیران هلدینگ ها و فعالان صنعت سیمان همزمان با دهه فجر جلسه ای را با وزیر صمت در خصوص مشکلات صنعت سیمان داشتند، خوشبختانه وزیر اعتقاد به سرکوب قیمت ندارند. آنچه که تا الان در خصوص صنعت سیمان اتفاق افتاده است، مهار قیمتی و عدم امکان افزایش نرخ توسط خود صنعت بوده است.وزیر موافق شناور شدن قیمت سیمان هستند، پیشنهادی را معاون معدنی وزارت صمت ارائه داده اند که ما برای آن فرمولی ارائه دهیم...

سیمان ؛ یک گام تا آزادسازی نرخ!؟

بورس24 : شرکت های سیمانی همچنان به دنبال افزایش نرخ هستند و این پیشنهاد به وزارت صمت رسید، احتمالا قیمت گذاری بر اساس FOBخلیج فارس تعیین می گردد چرا که وزارت صمت با سرکوب قیمت های سیمان مخالف است.

حامد اصل روستا مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان «سیدکو» در خصوص روند قیمتی سهام زیر مجموعه ها و شرکت اصلی و در رابطه با افزایش قیمت سیمان به خبرنگار بورس24 گفت:جمعی از مدیران هلدینگ ها و فعالان صنعت سیمان همزمان با دهه فجر جلسه ای را با وزیر صمت در خصوص مشکلات صنعت سیمان داشتند، خوشبختانه وزیر اعتقاد به سرکوب قیمت ندارند. آنچه که تا الان در خصوص صنعت سیمان اتفاق افتاده است، مهار قیمتی و عدم امکان افزایش نرخ توسط خود صنعت بوده است.وزیر موافق شناور شدن قیمت سیمان هستند، پیشنهادی را معاون معدنی وزارت صمت ارائه داده اند که ما برای آن فرمولی ارائه دهیم.

وی گفت: پیشنهاد مان را هم داده ایم، مبنای ما این بود که نگاه به سیمان هم مانند فولاد باشد. فولاد، برمبنای نرخ صادراتی شمش خوزستان قیمت گذاری شده است،در سیمان هم قیمت فله داخلی مان را ۸۰ درصد نرخ FOBپایه صادراتی بدهید.با این فرمول، اگر نرخ ارز بالا برود هزینه نهاده ها هم بالا می رود، قیمت سیمان هم بالا می رود، اگر پایین هم بیاید قیمت سیمان به تناسب آن پایین می آید.

اصل روستا گفت: این کمک می کند که افزایش هزینه ها به صنعت فشار نیاورد، ما واقعا الان دیگر انبار های مان خالی از قطعات شده است، خرید قطعات خارجی مان هم بر مبنای دلار و ارز است، با این افزایش نرخ ارز واقعا تولید توجیه اقتصادی ندارد. صنعت سیمان مردانه پای کار ایستاده است، بنابراین هم انتظار ما این است که دولت ، با ما همکاری کند تا ما بتوانیم ادامه حیات بدهیم.

افزایش نرخ، بخشی از هزینه های ناشی از نرخ ها را جبران می کند

وی در پاسخ به این که در بودجه ۱۴۰۰ نرخ گاز را برای سیمانی ها و فولادی ها پالایشگاهی ها و سایر صنایع فولادی و کانی های فلزی و غیر فلزی بر اساس نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها در نظر گرفتند که ظاهرا از این ۲۳ درصدی که بوده است، ۳۰ درصد شده است، به نظر شما این روی نرخ سیمان تاثیر گذار است؟ توضیح داد :بخش عمده ای از هزینه های تولید سیمان انرژی است، بخشی از انرژی ما هم سوخت گاز یا مازوت است. هر گونه افزایش نرخ نهاده ها و لوازم مصرفی برای تولید باعث افزایش بهای تمام شده می شود، از آن طرف هم به قیمت ها اجازه افزایش نمی دهند، نهایتا صنعت به سمت توقف می رود، حال شما عوارض این توقف را در مسائل اجتماعی ببینید. صنعت سیمان ۲-۳ درصد جی ام پی کشور و ۵-۶ درصد اشتغال کشور را تامین می کند.

به گفته وی، سوخت گاز جزو هزینه های اصلی ما است، صنعت هزینه های انرژی را تا ۳۰ درصد از این راه پوشش می دهد، هرگونه افزایش گاز افزایش هزینه بهای تمام شده مان است که اثر خیلی سنگینی دارد و صنعت هم واقعا برای این افزایش کشش ندارد. البته نامه زده ایم، حالا اگر ما بتوانیم افزایش قیمت را بگیریم هرگونه نوسان را پوشش می دهیم.

شرکت های زیر مجموعه افزایش سرمایه می دهند، بعد از مجامع...

این مقام مسئول در سیدکو در مورد حمایت از سهام شرکت های زیر مجموعه گفت: بازار گردان مجموعه سیدکو، گروه توسعه ملی است، نگاه ما نگاه کوتاه مدت نیست و اهل سوء استفاده از بازار هم نیستیم که بخواهیم نوسان گیری کنیم یا از این محل سودی داشته باشیم، نگاه ما بلند مدت و حمایت از سهامداران است.

وی در مورد افزایش سرمایه شرکت های زیر مجموعه گفت : به طور قطع بعد از مجامع که تا پایان اسفند خواهد بود ، همه شرکت های مان افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهند داشت، برای این که می خواهیم ساختار مالی شرکت ها تقویت شود و در این فشار های بحث بهای تمام شده هزینه ،شرکت ها آسیب نبینند. در مورد تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها نیز تابع سیاست سهامداران عمده هستیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24