Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازی به نفع فروشندگان است ؛ فعلا... تبدیل صندوق های با درآمد ثابت به جذاب ترین محل برای نقدینگی حقیقی ها

مبارزه تن به تن خریداران و فروشندگان در بورس

بورس24 : در هفته نخست اسفند ماه مجموع ارزش کل معاملات بازار سرمایه به 35 هزار و 598 میلیارد تومان رسید که 42 درصد افت را نسبت به هفته چهارم بهمن ماه متحمل شد. از این مقدار بیش از 20 هزار میلیارد تومان به داد و ستدهای خرد اختصاص داشت.

ارزش معاملات خرد در هفته ابتدایی اسفند ماه نسبت به هفته چهارم بهمن ماه 54 درصد افت کرد. بدین ترتیب میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد به بیش از 4 هزار میلیارد تومان رسید.

از دوم تا ششم اسفند ماه حقیقی ها 2،875 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج کردند و در مقابل 1،280 میلیارد تومان نقدینگی به صندوق های با درآمد ثابت وارد ساختند.

طی هفته نخست اسفند ماه تمایل حقیقی ها برای خروج از سهام و در مقابل ورود نقدینگی به صندوق های با درآمد ثابت رشد قابل توجهی داشت.

در هفته ای که گذشت بازدهی شاخص کل منفی 3 درصد و بازدهی شاخص هموزن منفی 1 درصد بود. حال آن که در هفته پایانی بهمن ماه شاخص کل هم وزن به ترتیب 2 درصد و 4 درصد بازدهی مثبت داشتند.

در هفته اخیر بجز اپال که عرضه اولیه شد و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد نمادهای فملی، وپارس، فولاد، شستا، شبندر، سپیدار، خساپا، شتران، وتجارت، وسپهر، شپنا، خودرو، شبریز، فزرین، وهنر، سفارس، وبملت، سامان و سیتا به ترتیب دارای بیشترین ارزش معاملات بودند.

بیشترین ورود پول خرد و خرید از حقوقی ها به ترتیب در نمادهای اپال، سپیدار، فملی، پارسیان، ساذریح، شلعاب، اوان، کسعدی، زفکا، کرمان، خبازرس، سشمال، وهنر، رانفور، مداران، فسازان، شساخت، بموتو، غگلپا و سفانو اتفاق افتاد.

اما بیشترین خروج پول خرد و فروش به حقوقی ها در نمادهای وپارس، وسپهر، شستا، سیتا، شبندر، وتجارت، فولاد، وپاسار، وغدیر، واحیا، فخوز، پترول، شبریز، بوعلی، ثشاهد، ومعادن، وملل، امین و شگویا صورت گرفت.

بیشترین بازدهی را به ترتیب سهم های شلعاب، بالبر، امید، کسعدی، خبازرس، سغرب، معیار، اوان، زماهان، کساوه، سشمال، شگل، فنرژی، جوین، ثشرق، شساخت، فملی، زفکا، دشیمی، ساربیل و غشاذر داشتند. بازدهی این سهم ها به ترتیب از 24 درصد تا 8 درصد بود.

بیشترین افت قیمت را به ترتیب سهم های دی، بمیلا، ثفارس، وثنو، وسین، تکنار، فن آوا، های وب، وسکاب، سمتاز، تماوند، وآفری، فنورد، حفاری، وملل، شستا، ثجوان، دارا یکم، شلرد، وکبهمن و وملت متحمل شدند. بازدهی این سهم ها در هفته ای که گذشت به ترتیب بینن منفی 28 درصد تا منفی 7 درصد بود.

نیمه ابتدایی بازار شنبه 9 اسفند ماه

فشار عرضه ها در نخستین روز از هفته دوم اسفند ماه نیز ادامه دارد. به طوری که در مرحله پیش گشایش امروز شنبه نهم اسفند ماه بیش از 470 سهم صف های فروشی را به یدک می کشیدند که مجموع ارزش ریالی آن ها بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد تومان بود. در مقابل تنها حدود 35 سهم صف خرید بودند که مجموع ارزش ریالی آن ها حدود 620 میلیارد تومان بود.

در نیمه ابتدایی بازار امروز شنبه 9 اسفند ماه شاخص کل با بیش از 9 هزار واحد معادل 0،78 درصد افت به محدوده 1 میلیون و 196 هزار واحد رسیده است. شاخص هموزن نیز با کاهش حدود 580 واحدی معادل 0،13 درصدی تا محدوده 433 هزار واحد افت داشت. تا کنون بیش از 605 میلیارد تومان نقدینگی خرد از بازار خارج شده که بیشترین خروج آن به ترتیب از سهم های شپنا، شبندر، شستا، وبملت، شتران، فملی، فولاد، وتجارت، خساپا، خودرو و قشیر بود. گفتنی است حقوقی ها در مقابل عرضه های حقیقی ها خریدار بودند. تا این لحظه تحرکات حقوقی وبملت در مقابل فروش های سهامداران خرد و جمع آوری صف فروش در این نماد چشمگیر بود.

اما تا این لحظه حقیقی ها در برخی از نمادها خریدار هم بودند. آن ها تا توانستند کسعدی، های وب، ساربیل، اعتلا، کفرآور، خبازرس، شپترو، ساروج و کپشیر را از حقوقی ها خریداری کردند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24